r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Post by Pimplaren »

Hur elaka var poliserna då??:) höhö.

Passade riktigt bra med m5 rimsen också :D
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Post by r.ivars »

Pimplaren wrote:Hur elaka var poliserna då??:) höhö.

Passade riktigt bra med m5 rimsen också :D
vart totalt 2000 spänn :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
danneeee
Posts: 407
Joined: 05 Feb 2007, 11:38
Location: Sandviken

r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Post by danneeee »

Förmodligen koppling som inte tål och startas på 4an med :) gjort lika på min fast på 3an och då gick de inte och koppla efter åt så fick starta med 3an i och köra hem.
Dagen efter funkade de när kopplingen svalnat.
Lamellerna såg inte bra ut efter de men funkade ändå utan och slira efter de.
http://www.garaget.org/?car=109637" onclick="window.open(this.href);return false;

9.69@247,8km/h
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Post by Pimplaren »

r.ivars wrote:
Pimplaren wrote:Hur elaka var poliserna då??:) höhö.

Passade riktigt bra med m5 rimsen också :D
vart totalt 2000 spänn :)
Rätt okey ändå! ingen såndär bygg original o sen spb? :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Post by r.ivars »

danneeee wrote:Förmodligen koppling som inte tål och startas på 4an med :) gjort lika på min fast på 3an och då gick de inte och koppla efter åt så fick starta med 3an i och köra hem.
Dagen efter funkade de när kopplingen svalnat.
Lamellerna såg inte bra ut efter de men funkade ändå utan och slira efter de.
det trodde jag först, men när det var slut i kärlet altså mot kopplingstappen så misstänker jag att det var det som hänt :)

ska kika över det imorn så man kan sladda lite mer :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Post by r.ivars »

liten update på gröningen, som jag jobbat lite grann med.

fälgar på

Image

halvtaskig spacer fram för att det ska fungera, manton har skickat nya som kommer i slutet av nästa vecka, sen får hon flytta hem till sitt nya hem :)

Image

Image

tror den blir något lägre med spis i fram med spisen i, men ska inte ha den slamad, allt ska se ut som att det används, och används hårt som fan dessutom :)

Image

Image

Image

Image

Image

min vita e36a får jag köra iväg till pressen på måndag, finns varken plats eller tid att hålla på med den.

Image

bromsledningar fixade och ABS:en urplockad efter lite velande, men det känns som rätt beslut!

Image

vart koppar rör eftersom det inte finns något "bolt-on" när man kör utan abs, borrade fästena i framvagnsbalken då jag inte vill ha några hål alls i den fina karossen.

Image

iövrigt har jag monterat ur motorhärvan och kopplat in lite el till lysen osv.

M3 turbo maskinen som hörde till bilen är såld till Åre trakterna där den kommer fullborda en svinfin e30 :)

Så vad jag nu söker är främst en S54B32 som ska ner i gröningen inför en regbesiktning, alternativt en S50 3.0 eller 3.2.

Eftersom jag inte har bråttom med det här projektet inväntar jag ett bra pris på spisen som ska till, så om någon vet någon som har lite brådis att bli av med en maskin och kan tänka sig 5 lök under marknadspris så kommer jag innan veckan är slut, så länge man inte är på något bilevent, dom är heliga! :D

Söker främst ihop med härva + box, eventuell EWS med nycklar och så :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Post by r.ivars »

här är rykaren jag hann med innan kopplingen vart spansk

http://youtu.be/m7Ov5xTKdNk" onclick="window.open(this.href);return false;
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Post by r.ivars »

någon som känner någon på 5100 och vet ifall de kör något innan gatebil mantorp?

Hade varit coolt att prova drifta lite utan att göra det live direkt på gatebil.. Kanske tom prova justera lite i 4-länket?!

Mina breisladds sedan 2005 har alla varit på något gatebil event vilket känns lite onödigt prestationsmässigt..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Post by erikjakan »

r.ivars wrote:någon som känner någon på 5100 och vet ifall de kör något innan gatebil mantorp?

Hade varit coolt att prova drifta lite utan att göra det live direkt på gatebil.. Kanske tom prova justera lite i 4-länket?!

Mina breisladds sedan 2005 har alla varit på något gatebil event vilket känns lite onödigt prestationsmässigt..
Mantorp på fredag, dock ser vädret sådär ut
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Post by r.ivars »

kopplingen gick ej att lufta, något har hänt.. + att treflänsen mot hardyn fått sig en kyss..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Post by Pimplaren »

Mitt lager luftade jag by hand, drog pedalen upp o ner tills den blev bra! och har lirat perfekt sen dess :)

Bottnad hardy? hehe
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER

Post by r.ivars »

Pimplaren wrote:Mitt lager luftade jag by hand, drog pedalen upp o ner tills den blev bra! och har lirat perfekt sen dess :)

Bottnad hardy? hehe
Precis brukar ju vara lättluftat!

Det känns som att kopplingen gör vad den ska också. Antingen har lameller och skit smällt samman eller så har pilotlagret gått ?! Typ..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?

Post by r.ivars »

SMG låda M3 E46 ?

Jag råkade göra ett felköp som reservlåda till den vita och trolig låda att köra i gröna e36an.

Är detta bra eller dåligt?

Varför kör man inte SMG i racebilar? Håller inte? Inte lika kul att köra? Blir struligt när det kommer effekt?

Sen till frågan som rör min vita, kan man ta bort allt jox ifrån SMG systemet och hänga på mitt vanliga länkage?

Är utväxlingen annorlunda?

Många frågor men nån kanske har något svar, annars lär jag hitta det med ett par nätters googling :mrgreen:

jag har inte riktigt tyckt det var kul att köra manuellt sedan jag hade ZF... ÄN.. Får se när man vänjer sig mer med den här GETRAGEN som är trög och fel i utväxling för tillfället.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?

Post by moonzhine »

det är lika låda så de går att flytta över de manuella länkaget..
jag skulle oxå villa ha smg,tror inte de är nå problem att få de å hålla då de finns grymma lameller att köpa..men det är väl all styrning som blir krångligt,den har ju ett eget styrsystem och är beroende av org ecu men allt går väl att få till om man orkar :)
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?

Post by r.ivars »

moonzhine wrote:det är lika låda så de går att flytta över de manuella länkaget..
jag skulle oxå villa ha smg,tror inte de är nå problem att få de å hålla då de finns grymma lameller att köpa..men det är väl all styrning som blir krångligt,den har ju ett eget styrsystem och är beroende av org ecu men allt går väl att få till om man orkar :)
aha, coolt! Vore ju fränt att veta ifall utväxlingen är annorlunda, vilket den isåfall troligtvis inte är..

Man kanske skulle ha en s54 då med orginalsprut och orginaleffekt... eller vänta nu :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Napstar
Posts: 705
Joined: 22 Jun 2010, 13:45
Location: Ulricehamn

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?

Post by Napstar »

Min e46 låda är en ombyggt smg till man av Mobimech! fördelen med att köpa en smg är att de inte vart några illa missväxlingar ;)
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?

Post by erikjakan »

r.ivars wrote:
moonzhine wrote:det är lika låda så de går att flytta över de manuella länkaget..
jag skulle oxå villa ha smg,tror inte de är nå problem att få de å hålla då de finns grymma lameller att köpa..men det är väl all styrning som blir krångligt,den har ju ett eget styrsystem och är beroende av org ecu men allt går väl att få till om man orkar :)
aha, coolt! Vore ju fränt att veta ifall utväxlingen är annorlunda, vilket den isåfall troligtvis inte är..

Man kanske skulle ha en s54 då med orginalsprut och orginaleffekt... eller vänta nu :)

Det är exakt samma låda som manuell, förutom neutralstoppet i spaken som saknas på smg.

Allt annat e lika
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Post Reply