r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
Hur elaka var poliserna då??:) höhö.
Passade riktigt bra med m5 rimsen också
Passade riktigt bra med m5 rimsen också
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
vart totalt 2000 spännPimplaren wrote:Hur elaka var poliserna då??:) höhö.
Passade riktigt bra med m5 rimsen också
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
Förmodligen koppling som inte tål och startas på 4an med gjort lika på min fast på 3an och då gick de inte och koppla efter åt så fick starta med 3an i och köra hem.
Dagen efter funkade de när kopplingen svalnat.
Lamellerna såg inte bra ut efter de men funkade ändå utan och slira efter de.
Dagen efter funkade de när kopplingen svalnat.
Lamellerna såg inte bra ut efter de men funkade ändå utan och slira efter de.
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
Rätt okey ändå! ingen såndär bygg original o sen spb?r.ivars wrote:vart totalt 2000 spännPimplaren wrote:Hur elaka var poliserna då??:) höhö.
Passade riktigt bra med m5 rimsen också
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
det trodde jag först, men när det var slut i kärlet altså mot kopplingstappen så misstänker jag att det var det som häntdanneeee wrote:Förmodligen koppling som inte tål och startas på 4an med gjort lika på min fast på 3an och då gick de inte och koppla efter åt så fick starta med 3an i och köra hem.
Dagen efter funkade de när kopplingen svalnat.
Lamellerna såg inte bra ut efter de men funkade ändå utan och slira efter de.
ska kika över det imorn så man kan sladda lite mer
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
liten update på gröningen, som jag jobbat lite grann med.
fälgar på
halvtaskig spacer fram för att det ska fungera, manton har skickat nya som kommer i slutet av nästa vecka, sen får hon flytta hem till sitt nya hem
tror den blir något lägre med spis i fram med spisen i, men ska inte ha den slamad, allt ska se ut som att det används, och används hårt som fan dessutom
min vita e36a får jag köra iväg till pressen på måndag, finns varken plats eller tid att hålla på med den.
bromsledningar fixade och ABS:en urplockad efter lite velande, men det känns som rätt beslut!
vart koppar rör eftersom det inte finns något "bolt-on" när man kör utan abs, borrade fästena i framvagnsbalken då jag inte vill ha några hål alls i den fina karossen.
iövrigt har jag monterat ur motorhärvan och kopplat in lite el till lysen osv.
M3 turbo maskinen som hörde till bilen är såld till Åre trakterna där den kommer fullborda en svinfin e30
Så vad jag nu söker är främst en S54B32 som ska ner i gröningen inför en regbesiktning, alternativt en S50 3.0 eller 3.2.
Eftersom jag inte har bråttom med det här projektet inväntar jag ett bra pris på spisen som ska till, så om någon vet någon som har lite brådis att bli av med en maskin och kan tänka sig 5 lök under marknadspris så kommer jag innan veckan är slut, så länge man inte är på något bilevent, dom är heliga!
Söker främst ihop med härva + box, eventuell EWS med nycklar och så
fälgar på
halvtaskig spacer fram för att det ska fungera, manton har skickat nya som kommer i slutet av nästa vecka, sen får hon flytta hem till sitt nya hem
tror den blir något lägre med spis i fram med spisen i, men ska inte ha den slamad, allt ska se ut som att det används, och används hårt som fan dessutom
min vita e36a får jag köra iväg till pressen på måndag, finns varken plats eller tid att hålla på med den.
bromsledningar fixade och ABS:en urplockad efter lite velande, men det känns som rätt beslut!
vart koppar rör eftersom det inte finns något "bolt-on" när man kör utan abs, borrade fästena i framvagnsbalken då jag inte vill ha några hål alls i den fina karossen.
iövrigt har jag monterat ur motorhärvan och kopplat in lite el till lysen osv.
M3 turbo maskinen som hörde till bilen är såld till Åre trakterna där den kommer fullborda en svinfin e30
Så vad jag nu söker är främst en S54B32 som ska ner i gröningen inför en regbesiktning, alternativt en S50 3.0 eller 3.2.
Eftersom jag inte har bråttom med det här projektet inväntar jag ett bra pris på spisen som ska till, så om någon vet någon som har lite brådis att bli av med en maskin och kan tänka sig 5 lök under marknadspris så kommer jag innan veckan är slut, så länge man inte är på något bilevent, dom är heliga!
Söker främst ihop med härva + box, eventuell EWS med nycklar och så
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
här är rykaren jag hann med innan kopplingen vart spansk
http://youtu.be/m7Ov5xTKdNk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/m7Ov5xTKdNk" onclick="window.open(this.href);return false;
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
någon som känner någon på 5100 och vet ifall de kör något innan gatebil mantorp?
Hade varit coolt att prova drifta lite utan att göra det live direkt på gatebil.. Kanske tom prova justera lite i 4-länket?!
Mina breisladds sedan 2005 har alla varit på något gatebil event vilket känns lite onödigt prestationsmässigt..
Hade varit coolt att prova drifta lite utan att göra det live direkt på gatebil.. Kanske tom prova justera lite i 4-länket?!
Mina breisladds sedan 2005 har alla varit på något gatebil event vilket känns lite onödigt prestationsmässigt..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
Mantorp på fredag, dock ser vädret sådär utr.ivars wrote:någon som känner någon på 5100 och vet ifall de kör något innan gatebil mantorp?
Hade varit coolt att prova drifta lite utan att göra det live direkt på gatebil.. Kanske tom prova justera lite i 4-länket?!
Mina breisladds sedan 2005 har alla varit på något gatebil event vilket känns lite onödigt prestationsmässigt..
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
kopplingen gick ej att lufta, något har hänt.. + att treflänsen mot hardyn fått sig en kyss..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
Mitt lager luftade jag by hand, drog pedalen upp o ner tills den blev bra! och har lirat perfekt sen dess
Bottnad hardy? hehe
Bottnad hardy? hehe
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - VILL ÅKA KLISTER
Precis brukar ju vara lättluftat!Pimplaren wrote:Mitt lager luftade jag by hand, drog pedalen upp o ner tills den blev bra! och har lirat perfekt sen dess
Bottnad hardy? hehe
Det känns som att kopplingen gör vad den ska också. Antingen har lameller och skit smällt samman eller så har pilotlagret gått ?! Typ..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?
SMG låda M3 E46 ?
Jag råkade göra ett felköp som reservlåda till den vita och trolig låda att köra i gröna e36an.
Är detta bra eller dåligt?
Varför kör man inte SMG i racebilar? Håller inte? Inte lika kul att köra? Blir struligt när det kommer effekt?
Sen till frågan som rör min vita, kan man ta bort allt jox ifrån SMG systemet och hänga på mitt vanliga länkage?
Är utväxlingen annorlunda?
Många frågor men nån kanske har något svar, annars lär jag hitta det med ett par nätters googling
jag har inte riktigt tyckt det var kul att köra manuellt sedan jag hade ZF... ÄN.. Får se när man vänjer sig mer med den här GETRAGEN som är trög och fel i utväxling för tillfället.
Jag råkade göra ett felköp som reservlåda till den vita och trolig låda att köra i gröna e36an.
Är detta bra eller dåligt?
Varför kör man inte SMG i racebilar? Håller inte? Inte lika kul att köra? Blir struligt när det kommer effekt?
Sen till frågan som rör min vita, kan man ta bort allt jox ifrån SMG systemet och hänga på mitt vanliga länkage?
Är utväxlingen annorlunda?
Många frågor men nån kanske har något svar, annars lär jag hitta det med ett par nätters googling
jag har inte riktigt tyckt det var kul att köra manuellt sedan jag hade ZF... ÄN.. Får se när man vänjer sig mer med den här GETRAGEN som är trög och fel i utväxling för tillfället.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?
det är lika låda så de går att flytta över de manuella länkaget..
jag skulle oxå villa ha smg,tror inte de är nå problem att få de å hålla då de finns grymma lameller att köpa..men det är väl all styrning som blir krångligt,den har ju ett eget styrsystem och är beroende av org ecu men allt går väl att få till om man orkar
jag skulle oxå villa ha smg,tror inte de är nå problem att få de å hålla då de finns grymma lameller att köpa..men det är väl all styrning som blir krångligt,den har ju ett eget styrsystem och är beroende av org ecu men allt går väl att få till om man orkar
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?
aha, coolt! Vore ju fränt att veta ifall utväxlingen är annorlunda, vilket den isåfall troligtvis inte är..moonzhine wrote:det är lika låda så de går att flytta över de manuella länkaget..
jag skulle oxå villa ha smg,tror inte de är nå problem att få de å hålla då de finns grymma lameller att köpa..men det är väl all styrning som blir krångligt,den har ju ett eget styrsystem och är beroende av org ecu men allt går väl att få till om man orkar
Man kanske skulle ha en s54 då med orginalsprut och orginaleffekt... eller vänta nu
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?
Min e46 låda är en ombyggt smg till man av Mobimech! fördelen med att köpa en smg är att de inte vart några illa missväxlingar
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - SMG?
r.ivars wrote:aha, coolt! Vore ju fränt att veta ifall utväxlingen är annorlunda, vilket den isåfall troligtvis inte är..moonzhine wrote:det är lika låda så de går att flytta över de manuella länkaget..
jag skulle oxå villa ha smg,tror inte de är nå problem att få de å hålla då de finns grymma lameller att köpa..men det är väl all styrning som blir krångligt,den har ju ett eget styrsystem och är beroende av org ecu men allt går väl att få till om man orkar
Man kanske skulle ha en s54 då med orginalsprut och orginaleffekt... eller vänta nu
Det är exakt samma låda som manuell, förutom neutralstoppet i spaken som saknas på smg.
Allt annat e lika
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm