Startad men felsökning på schemat imon, fel på varvsignalen som hoppar mellan 500-12000rpm i sprutet....Skall testa o schimsa vevgivaren 1mm och se om de blir nån förbättring, ska se om jag kan få fatt i en till givare och testa med....
"signalhjulet" till kamgivaren som ställde till de, de skall vara löst nu men när jag mekat bort och moddat så gav startmortorn upp verkar de som....De går bra nu....
Status:
Bilen morrar nu rätt gött, som sagt fick modda "hjulet" som sitter på kammen(till triggern) och när allt var färdig mekat så gav startmotorn upp istället men ikväll mekade jag och micke bort allt skit och rev bort startmotorn och lyckades hitta att skruven på solonoiden glappade, så fixa den sen dit med allt igen och nu lirar de, VERKAR de som iaf
Stort tack till Ärtan/PPF för startmapp och telesupporten, även ett tack till Edstrand/BSR som kom med iden till varför de fortsatte strula!
Tror Micke smygfilmade lite som vanligt så en kort film kommer säket upp
St3v3 wrote:Har ni monterat en hallgivare på en IV-topp, och det var därför det strulade?
Nej satt och sitter en induktiv men "hjulet" innanför ventilkåpan som snurrar förbi givaren kommer från en vanos maskin och dem ser helt olika ut så moddat de hjulet, så hade man haft grejer endast från en IV maskin så hade de varit lugnt MEN jag har ju i grunden enkel vanos på min men plockat bort vanosen!
Bmwandreas wrote:Går fint att köra vanos plåten, men inte om spelet inte stämmer.
Skumt, kan vara att den var kapad i sen innan då som strulade men efter som kam bara behöver en signal per/720gr så kortade jag den och nu funkar de iaf hehe