Pecka Power E21 M20 2,8 Turbo 837 whp!!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
man måste han e bvrandvägg mellan tank o coupé , så det borde gå bra, om den sitter fast ordentligt bara.
fast ja har förmej at tja läst nåt tom at tman måste kunna tanka ut orginal tankningshålet eller nått mins inte riktigt, eller så va det att orginal tank måste va kvar.
ring o hör med bilprovningen.
mvh Erik Jakobsson
fast ja har förmej at tja läst nåt tom at tman måste kunna tanka ut orginal tankningshålet eller nått mins inte riktigt, eller så va det att orginal tank måste va kvar.
ring o hör med bilprovningen.
mvh Erik Jakobsson
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
Det är då man ber om att få avbryta bes.. så man slipper föreläggande.
salle wrote:Vad händer om man torskar med turbo på besiktning?
Hade en m5 3.6 i min e28 innan, resultatet av senaste besiktningen 2003 var att bilen fick föreläggande om reggbesiktning pga att motorn var utbytt. Är det likadant om man torskar med turbo på?
Idag har de hänt lite igen men de går segt, hoppas man får upp farten igen snart och att man får tag på lite slantar så man kan köpa de grejer man behöver.
Motorn plockades ur för att leta oljeläck mm:
Här var de tomt:
Nästa vecka hoppas jag få låna svetsen av Håen så jag kan svetsa om balken och göra upphängning för diffen.
MVH Patrik
Motorn plockades ur för att leta oljeläck mm:
Här var de tomt:
Nästa vecka hoppas jag få låna svetsen av Håen så jag kan svetsa om balken och göra upphängning för diffen.
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Idag har jag svetsat om balken och kapat ur en del i bilen, för at få plats med diffen i bakkant.
Här är lite bilder:
Svetsade fast balken i bänken:
Sen sågade jag av mittendelen:
Sen passade jag in mittendelen från en E30:
Provmonterade balken å diffen på bilen:
Nån som vet hur de är att ha diffen stummonterad i bakkant?
MVH Patrik
Här är lite bilder:
Svetsade fast balken i bänken:
Sen sågade jag av mittendelen:
Sen passade jag in mittendelen från en E30:
Provmonterade balken å diffen på bilen:
Nån som vet hur de är att ha diffen stummonterad i bakkant?
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
bmwpatrik wrote:peppe wrote:Funkar fint att ha diffen stummad i bakant.
Okej va bra, då blir de ganska enkelt att göra en infästning, tack för hjälpen.
MVH Patrik
Det skadar ju dock inte att köra någon slags delrin bussning som inte är 100% styv, men i vilket fall så går det bra.
- Men den kommer ju sjunga lite mera men det kan knappast spela någon roll?
Igår gjorde jag klart upphängningen till diffen i bakkant, ska nog ha nått gummiaktigt imellan. Sen svetsade jag igen reservjhulsbaljan nästan klart, tack Markus för hjälpen.
Det som är kvar på balken är hjulvinklarna, en liten fråga om de, tror de var Bäckis som sa att ca 10mm var lagom, är de måttet från centrum på bulten till centrum på bulten eller är de från överkant på de gammla till nederkant på de nya?
MVH Patrik
Det som är kvar på balken är hjulvinklarna, en liten fråga om de, tror de var Bäckis som sa att ca 10mm var lagom, är de måttet från centrum på bulten till centrum på bulten eller är de från överkant på de gammla till nederkant på de nya?
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Nu är balken klar, färgen har inte torkat klar än men annars så, ska ringa bmw på måndag och skaffa nya silentbussningar, fanns tydligen 2st olika en orginal och en hård så de blir den hårda varianten.
Sen ska förhoppningsvis en kompis fixa så bärarmarna blir blästrade i veckan, sen håller en annan kompis på att tillverka adapters som ska sitta vid hjulnavet, hoppas dom också snart är klara.
Har lyft av tråget och tittat också, för att kolla så de inte ligger nå metalldelar där men de såg fint ut, upptäckte också vart de förmodligen har läckt olja, när jag tog bort slangen som oljan till turbon går i så släppte den i den nedersta pressningen, så jag antar att de har läckt där när de vart tryck på.
Kommer bilder när de hänt lite mer som man kan fota.
MVH Patrik
Sen ska förhoppningsvis en kompis fixa så bärarmarna blir blästrade i veckan, sen håller en annan kompis på att tillverka adapters som ska sitta vid hjulnavet, hoppas dom också snart är klara.
Har lyft av tråget och tittat också, för att kolla så de inte ligger nå metalldelar där men de såg fint ut, upptäckte också vart de förmodligen har läckt olja, när jag tog bort slangen som oljan till turbon går i så släppte den i den nedersta pressningen, så jag antar att de har läckt där när de vart tryck på.
Kommer bilder när de hänt lite mer som man kan fota.
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!