MrQuickzilver´s E30 M50. Kasst kamöverfall...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
onkelronk wrote:Nice projekt. Såg att du hade kapat väck den undre balken när du monterade ic. Funderar själv på att göra så men velar lite då jag inte är hundra på om det blir för ostabilt så att säga. Kan man kapa och vara glad utan att behöva oroa sig?
Tackar.
Jag har svetsat ett vinkeljärn mellan rambenen bakom icn som vattenkylet ska stå på så det lär nog va lika stabilt som orginal.
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
onkelronk wrote:Nice projekt. Såg att du hade kapat väck den undre balken när du monterade ic. Funderar själv på att göra så men velar lite då jag inte är hundra på om det blir för ostabilt så att säga. Kan man kapa och vara glad utan att behöva oroa sig?
Tackar.
Jag har svetsat ett vinkeljärn mellan rambenen bakom icn som vattenkylet ska stå på så det lär nog va lika stabilt som orginal. Har ju även svetsat järn från övre balken ner till rambenen sådet är stabilt där oxå.
MrQuickzilver wrote:onkelronk wrote:Nice projekt. Såg att du hade kapat väck den undre balken när du monterade ic. Funderar själv på att göra så men velar lite då jag inte är hundra på om det blir för ostabilt så att säga. Kan man kapa och vara glad utan att behöva oroa sig?
Tackar.
Jag har svetsat ett vinkeljärn mellan rambenen bakom icn som vattenkylet ska stå på så det lär nog va lika stabilt som orginal. Har ju även svetsat järn från övre balken ner till rambenen sådet är stabilt där oxå.
Ok. Får göra något sådant alltså. Tack för tipsen.
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
Ser mkt bra ut förutom wg placeringen. Vill inte klanka ner men jag tror du kommer att ångra placeringen. Tändkablarna kommer att ligga mkt tajt mot wg röret och de tror jag att du kommer få problem med.
Min bror som bara har röret till wg på samma sida som du har haft jätte problem...
Han ska bygga om sitt nu i vinter...
Bara en tanke
Min bror som bara har röret till wg på samma sida som du har haft jätte problem...
Han ska bygga om sitt nu i vinter...
Bara en tanke
SirSteve wrote:Ser mkt bra ut förutom wg placeringen. Vill inte klanka ner men jag tror du kommer att ångra placeringen. Tändkablarna kommer att ligga mkt tajt mot wg röret och de tror jag att du kommer få problem med.
Min bror som bara har röret till wg på samma sida som du har haft jätte problem...
Han ska bygga om sitt nu i vinter...
Bara en tanke
Det finns även risk att du måste justera ventilerna en eller ett par gånger. Om du kör med ARP hinner du ju bara starta upp innan det är dags för efterdragning. Jag ångrade bittert årets dragning av wg, och den var liknande den jag ser här.
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
Blir ju skitsnyggt det där...
jobba på!! Tummen upp!
jobba på!! Tummen upp!
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg