MrQuickzilver´s E30 M50. Kasst kamöverfall...

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
MrQuickzilver

Post by MrQuickzilver »

...va tror ni om ett S**B og900 turbo kyl förresten? ...brorsan kan fixa det till bra pris.
Tysken

Post by Tysken »

Fina grejer, men varför placera wastegaten så?
MrQuickzilver

Post by MrQuickzilver »

Ville göra rördragningen smidig, röret är delat invändigt fram till WGn, nu i efterhand så hade ja satt den på undersidan ist för det blev jäkligt tight.
MrQuickzilver

Post by MrQuickzilver »

Lyfte ur motorn för o komma åt o kapa bort lite mer grejer som är ivägen för o sen kunna lacka det mattsvart...för andra gången...
Image

Fick även anslutit WGn till downpipen.
Image
Image

Fick ett nytt fint kyl från en saab og900 turbo oxå...glömde tyvärr ta bilder på den när det var monterat, satt som en smäck iaf.
Image
elvis

Post by elvis »

Ser bra ut men hur fan ska du göra när du ska byta tändstift???? Ser kraftigt trångt ut! Annars tumme upp :O)

MVH Elvis
MrQuickzilver

Post by MrQuickzilver »

Ska nog gå att lösa tändstiftsbyten på nåt bra sätt...har inte kommit på når bra än men d e ju kul o skruva! :D
onkelronk

Post by onkelronk »

Nice projekt. Såg att du hade kapat väck den undre balken när du monterade ic. Funderar själv på att göra så men velar lite då jag inte är hundra på om det blir för ostabilt så att säga. Kan man kapa och vara glad utan att behöva oroa sig?
MrQuickzilver

Post by MrQuickzilver »

onkelronk wrote:Nice projekt. Såg att du hade kapat väck den undre balken när du monterade ic. Funderar själv på att göra så men velar lite då jag inte är hundra på om det blir för ostabilt så att säga. Kan man kapa och vara glad utan att behöva oroa sig?

Tackar.

Jag har svetsat ett vinkeljärn mellan rambenen bakom icn som vattenkylet ska stå på så det lär nog va lika stabilt som orginal.
MrQuickzilver

Post by MrQuickzilver »

onkelronk wrote:Nice projekt. Såg att du hade kapat väck den undre balken när du monterade ic. Funderar själv på att göra så men velar lite då jag inte är hundra på om det blir för ostabilt så att säga. Kan man kapa och vara glad utan att behöva oroa sig?

Tackar.

Jag har svetsat ett vinkeljärn mellan rambenen bakom icn som vattenkylet ska stå på så det lär nog va lika stabilt som orginal. Har ju även svetsat järn från övre balken ner till rambenen sådet är stabilt där oxå.
onkelronk

Post by onkelronk »

MrQuickzilver wrote:

Tackar.

Jag har svetsat ett vinkeljärn mellan rambenen bakom icn som vattenkylet ska stå på så det lär nog va lika stabilt som orginal. Har ju även svetsat järn från övre balken ner till rambenen sådet är stabilt där oxå.

Ok. Får göra något sådant alltså. Tack för tipsen.
MrQuickzilver

Post by MrQuickzilver »

Nu e d bara oljepump o lite småkrafs kvar! :D
Image

Fick lite tid över me... :)
Image

Ser ju nästan klar ut!
Image
SirSteve

Post by SirSteve »

Ser mkt bra ut förutom wg placeringen. Vill inte klanka ner men jag tror du kommer att ångra placeringen. Tändkablarna kommer att ligga mkt tajt mot wg röret och de tror jag att du kommer få problem med.

Min bror som bara har röret till wg på samma sida som du har haft jätte problem...

Han ska bygga om sitt nu i vinter...

Bara en tanke :wink:
Ximon

Post by Ximon »

SirSteve wrote:Ser mkt bra ut förutom wg placeringen. Vill inte klanka ner men jag tror du kommer att ångra placeringen. Tändkablarna kommer att ligga mkt tajt mot wg röret och de tror jag att du kommer få problem med.

Min bror som bara har röret till wg på samma sida som du har haft jätte problem...

Han ska bygga om sitt nu i vinter...

Bara en tanke :wink:

Det finns även risk att du måste justera ventilerna en eller ett par gånger. Om du kör med ARP hinner du ju bara starta upp innan det är dags för efterdragning. Jag ångrade bittert årets dragning av wg, och den var liknande den jag ser här.
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
MrQuickzilver

Post by MrQuickzilver »

Har redan ångrat den placeringen...blir nåt nytt när tid och ork finns! :)
MrQuickzilver

Post by MrQuickzilver »

Nu har instrumentbrädan fått ett lite "rejsigare" utseende!

Image

Image

Image

Bärjat på lite nya paneler i alu oxå...

Image

Image
Chrille

Post by Chrille »

Blir ju skitsnyggt det där...

jobba på!! Tummen upp! :D
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
MrQuickzilver

Post by MrQuickzilver »

Chrille wrote:Blir ju skitsnyggt det där...

jobba på!! Tummen upp! :D

Tackat för det, man gör så gott man kan! :D
Post Reply