Aleex Drag Evo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Usb anslutningen mellan box och dator får tuppjuck om man inte har resistorstift, annars funkar det bra.
7.99-278@402m Volvo 16v
Powered By Link G4
Powered By Link G4
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Jag kör dagligen utan resistorstift utan problem, i något enstaka fall lär man ha resistor.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Du kanske mest kör 5-6cyl Ärtan?
borde ju bli markant skillnad mot en 4cyl med höga effektutag..
borde ju bli markant skillnad mot en 4cyl med höga effektutag..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Det har inget med antal cylindrar att göra.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Du måste iaf ha resistor stift på en 4g63 med orginal trigger och polo VAG spolar med v44:t (ja vi har provat fler..), däremot PnP varianten till evo1-3 funkar kalas utan resistor stift.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Kör du r56 stiften?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
b8egv tidigare
numera br8eg
kolla:
http://www.vi-pec.com/forum/viewtopic.p ... 3305#p3305" onclick="window.open(this.href);return false;
numera br8eg
kolla:
http://www.vi-pec.com/forum/viewtopic.p ... 3305#p3305" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Har själv varit med om det innan jag bör till r56 ngk stift.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Okej, ja det har du ju helt rätt i! Men nu blev det LINK och inte Vipec denna gångBmwandreas wrote:Att man inte ska använda motstånd, du har ingen aning vad det blir för deadtime och det påverkas mkt med stora spridare. Du skulle köpt ett v44 som klarar av spridarna direkt, skiljer ju hela 900kr.Aleex wrote:Hur menar du? Jag åker ju siemens låg ohm. Måste ju ha motstång till link.Bmwandreas wrote:Man behöver inte ha resistorstift. 2400cc spridare och spridarmotstånd?
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Då skulle jag nog köpt Bosch 2200cc istället för Siemens funkar inte så fint med 6-7volt.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Nu börjar fan att tröttna å¨mitt LINK. Det är ju nått strul med bil jäveln. Bilen går ibland igång flera gånger efter varandra, sen varannan gång och sen typ var åttonde.
När man sen ska låsa tändningen på 0 eller 10 grader så srämmer den till 2900 varv sen försvinner den bara. Jag har gjort exakt som det står i boken. Har bytt trigger o allt-
I sånna här stunder så ångrar man verkligen sig att man bytt sprut.
Nån som kan tänka sig ha en lösming?
När man sen ska låsa tändningen på 0 eller 10 grader så srämmer den till 2900 varv sen försvinner den bara. Jag har gjort exakt som det står i boken. Har bytt trigger o allt-
I sånna här stunder så ångrar man verkligen sig att man bytt sprut.
Nån som kan tänka sig ha en lösming?
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Felkopplat eller felinställt, har kört flera med orig trigger. Hör av dig till återförsäljaren och be om hjälp.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Aleex wrote:Nu börjar fan att tröttna å¨mitt LINK. Det är ju nått strul med bil jäveln. Bilen går ibland igång flera gånger efter varandra, sen varannan gång och sen typ var åttonde.
När man sen ska låsa tändningen på 0 eller 10 grader så srämmer den till 2900 varv sen försvinner den bara. Jag har gjort exakt som det står i boken. Har bytt trigger o allt-
I sånna här stunder så ångrar man verkligen sig att man bytt sprut.
Nån som kan tänka sig ha en lösming?
Kolla triggeravstånd? det strulade på min.
mvh
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Det är fast , ingen 60-2 trigger på japansk 4g63;)JockE28 wrote:Aleex wrote:Nu börjar fan att tröttna å¨mitt LINK. Det är ju nått strul med bil jäveln. Bilen går ibland igång flera gånger efter varandra, sen varannan gång och sen typ var åttonde.
När man sen ska låsa tändningen på 0 eller 10 grader så srämmer den till 2900 varv sen försvinner den bara. Jag har gjort exakt som det står i boken. Har bytt trigger o allt-
I sånna här stunder så ångrar man verkligen sig att man bytt sprut.
Nån som kan tänka sig ha en lösming?
Kolla triggeravstånd? det strulade på min.
mvh
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Kanske är en idé´och prova dem bara de inte är för korta. Var ju rätt kurs på dem:)Bmwandreas wrote:Kör du r56 stiften?
problemet med vissa stift är att de är 4mm kortare än t.e.x BR8EG och då räcker inte spolen ner
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
jag med, både PnP och standaloneBmwandreas wrote:Felkopplat eller felinställt, har kört flera med orig trigger. Hör av dig till återförsäljaren och be om hjälp.
funkat klocka nästan jämt:)
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
De är kortare så det funkar bara om man bytt till audispolar eller liknande.youask wrote:Kanske är en idé´och prova dem bara de inte är för korta. Var ju rätt kurs på dem:)Bmwandreas wrote:Kör du r56 stiften?
problemet med vissa stift är att de är 4mm kortare än t.e.x BR8EG och då räcker inte spolen ner
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.