Aleex Drag Evo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

phredde
Posts: 29
Joined: 14 Jan 2006, 17:18
Location: Skellefte
Contact:

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by phredde »

Usb anslutningen mellan box och dator får tuppjuck om man inte har resistorstift, annars funkar det bra.
7.99-278@402m Volvo 16v
Powered By Link G4
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Bmwandreas »

Jag kör dagligen utan resistorstift utan problem, i något enstaka fall lär man ha resistor.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by moonzhine »

Du kanske mest kör 5-6cyl Ärtan? :)
borde ju bli markant skillnad mot en 4cyl med höga effektutag..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Bmwandreas »

Det har inget med antal cylindrar att göra.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by youask »

Du måste iaf ha resistor stift på en 4g63 med orginal trigger och polo VAG spolar med v44:t (ja vi har provat fler..), däremot PnP varianten till evo1-3 funkar kalas utan resistor stift.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Bmwandreas »

Kör du r56 stiften?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by youask »

b8egv tidigare

numera br8eg

kolla:
http://www.vi-pec.com/forum/viewtopic.p ... 3305#p3305" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Bmwandreas »

Har själv varit med om det innan jag bör till r56 ngk stift.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Aleex »

Bmwandreas wrote:
Aleex wrote:
Bmwandreas wrote:Man behöver inte ha resistorstift. 2400cc spridare och spridarmotstånd? :cry:
Hur menar du? Jag åker ju siemens låg ohm. Måste ju ha motstång till link.
Att man inte ska använda motstånd, du har ingen aning vad det blir för deadtime och det påverkas mkt med stora spridare. Du skulle köpt ett v44 som klarar av spridarna direkt, skiljer ju hela 900kr.
Okej, ja det har du ju helt rätt i! Men nu blev det LINK och inte Vipec denna gång :)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Bmwandreas »

Då skulle jag nog köpt Bosch 2200cc istället för Siemens funkar inte så fint med 6-7volt.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Aleex »

Nu börjar fan att tröttna å¨mitt LINK. Det är ju nått strul med bil jäveln. Bilen går ibland igång flera gånger efter varandra, sen varannan gång och sen typ var åttonde.
När man sen ska låsa tändningen på 0 eller 10 grader så srämmer den till 2900 varv sen försvinner den bara. Jag har gjort exakt som det står i boken. Har bytt trigger o allt-
I sånna här stunder så ångrar man verkligen sig att man bytt sprut.
Nån som kan tänka sig ha en lösming?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Bmwandreas »

Felkopplat eller felinställt, har kört flera med orig trigger. Hör av dig till återförsäljaren och be om hjälp.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by JockE28 »

Aleex wrote:Nu börjar fan att tröttna å¨mitt LINK. Det är ju nått strul med bil jäveln. Bilen går ibland igång flera gånger efter varandra, sen varannan gång och sen typ var åttonde.
När man sen ska låsa tändningen på 0 eller 10 grader så srämmer den till 2900 varv sen försvinner den bara. Jag har gjort exakt som det står i boken. Har bytt trigger o allt-
I sånna här stunder så ångrar man verkligen sig att man bytt sprut.
Nån som kan tänka sig ha en lösming?

Kolla triggeravstånd? det strulade på min.

mvh
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by youask »

JockE28 wrote:
Aleex wrote:Nu börjar fan att tröttna å¨mitt LINK. Det är ju nått strul med bil jäveln. Bilen går ibland igång flera gånger efter varandra, sen varannan gång och sen typ var åttonde.
När man sen ska låsa tändningen på 0 eller 10 grader så srämmer den till 2900 varv sen försvinner den bara. Jag har gjort exakt som det står i boken. Har bytt trigger o allt-
I sånna här stunder så ångrar man verkligen sig att man bytt sprut.
Nån som kan tänka sig ha en lösming?

Kolla triggeravstånd? det strulade på min.

mvh
Det är fast , ingen 60-2 trigger på japansk 4g63;)
youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by youask »

Bmwandreas wrote:Kör du r56 stiften?
Kanske är en idé´och prova dem bara de inte är för korta. Var ju rätt kurs på dem:)
problemet med vissa stift är att de är 4mm kortare än t.e.x BR8EG och då räcker inte spolen ner
youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by youask »

Bmwandreas wrote:Felkopplat eller felinställt, har kört flera med orig trigger. Hör av dig till återförsäljaren och be om hjälp.
jag med, både PnP och standalone
funkat klocka nästan jämt:)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Bmwandreas »

youask wrote:
Bmwandreas wrote:Kör du r56 stiften?
Kanske är en idé´och prova dem bara de inte är för korta. Var ju rätt kurs på dem:)
problemet med vissa stift är att de är 4mm kortare än t.e.x BR8EG och då räcker inte spolen ner
De är kortare så det funkar bara om man bytt till audispolar eller liknande.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Post Reply