Griffinkylaren

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Griffinkylaren

Post by Hansa »

Kom och tänka på en sak, på andra sidan påfyllnadslocket sitter det en anslutning/nippel!

Kan jag plugga den?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Griffinkylaren

Post by Bmwandreas »

Om du har ett expansionskärl ja.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Re: Griffinkylaren

Post by Hansa »

De har jag inte! Bara låta den vara då?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: Griffinkylaren

Post by Bmwandreas »

Ja där kommer det ut om det blir övertryck.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: Griffinkylaren

Post by Pimplaren »

Jag har ett (2st sammanlagt i kylsystemet) lock som klarar många PSI på kylaren, den lilla nippeln går till exp kärlet som har ett lite mjukare lock... är det rätt eller borde jag göra om? :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Re: Griffinkylaren

Post by Hansa »

Jag vet inte om det blivit ett missförstånd här!

Kylarlocket sitter på höger sida i färdriktningen(på avgassidan) ! och den lilla nippeln jag pratar om sitter på vänster sida(insugssidan)

För den nippeln är ju helt öppen! typ 3mm hål så det spruta ju vatten som satan där när elvattenpumpen drog igång! Så den måste ju pluggas annars kommer jag ju tömma systemet på typ 10sek!

Känns som den nippeln inte borde varit där från början utan är ditsatt i efterhand!?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Re: Griffinkylaren

Post by St3v3 »

Har säkert suttit ett expansionkärl nån gång och den nippeln varit till det, så det är nog bara att plugga
V8
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Re: Griffinkylaren

Post by Hansa »

St3v3 wrote:Har säkert suttit ett expansionkärl nån gång och den nippeln varit till det, så det är nog bara att plugga


Jo den är pluggad redan! men jag vara bara tvungen att förklara så dom inte trodde jag menade den lilla nippeln vid påfyllandslocket som det går en liten slang ifrån!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Re: Griffinkylaren

Post by St3v3 »

Den som sitter vid locket borde du egentligen dra till ett kärl, är ett krav i bl.a. dragracing
V8
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Re: Griffinkylaren

Post by Hansa »

St3v3 wrote:Den som sitter vid locket borde du egentligen dra till ett kärl, är ett krav i bl.a. dragracing


Ska göra det tänkte jag! är massvis med smågrejer kvar att göra! :/
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Post Reply