Griffinkylaren
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Griffinkylaren
Kom och tänka på en sak, på andra sidan påfyllnadslocket sitter det en anslutning/nippel!
Kan jag plugga den?
Kan jag plugga den?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Griffinkylaren
Om du har ett expansionskärl ja.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Griffinkylaren
De har jag inte! Bara låta den vara då?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Griffinkylaren
Ja där kommer det ut om det blir övertryck.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Griffinkylaren
Jag har ett (2st sammanlagt i kylsystemet) lock som klarar många PSI på kylaren, den lilla nippeln går till exp kärlet som har ett lite mjukare lock... är det rätt eller borde jag göra om?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Griffinkylaren
Jag vet inte om det blivit ett missförstånd här!
Kylarlocket sitter på höger sida i färdriktningen(på avgassidan) ! och den lilla nippeln jag pratar om sitter på vänster sida(insugssidan)
För den nippeln är ju helt öppen! typ 3mm hål så det spruta ju vatten som satan där när elvattenpumpen drog igång! Så den måste ju pluggas annars kommer jag ju tömma systemet på typ 10sek!
Känns som den nippeln inte borde varit där från början utan är ditsatt i efterhand!?
Kylarlocket sitter på höger sida i färdriktningen(på avgassidan) ! och den lilla nippeln jag pratar om sitter på vänster sida(insugssidan)
För den nippeln är ju helt öppen! typ 3mm hål så det spruta ju vatten som satan där när elvattenpumpen drog igång! Så den måste ju pluggas annars kommer jag ju tömma systemet på typ 10sek!
Känns som den nippeln inte borde varit där från början utan är ditsatt i efterhand!?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Re: Griffinkylaren
Har säkert suttit ett expansionkärl nån gång och den nippeln varit till det, så det är nog bara att plugga
V8
Re: Griffinkylaren
St3v3 wrote:Har säkert suttit ett expansionkärl nån gång och den nippeln varit till det, så det är nog bara att plugga
Jo den är pluggad redan! men jag vara bara tvungen att förklara så dom inte trodde jag menade den lilla nippeln vid påfyllandslocket som det går en liten slang ifrån!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Re: Griffinkylaren
Den som sitter vid locket borde du egentligen dra till ett kärl, är ett krav i bl.a. dragracing
V8
Re: Griffinkylaren
St3v3 wrote:Den som sitter vid locket borde du egentligen dra till ett kärl, är ett krav i bl.a. dragracing
Ska göra det tänkte jag! är massvis med smågrejer kvar att göra! :/
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005