r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ELMIA 2012
Anledningen är att jag tvivlar lite på hur ventilen ifrån hydroscand ska klara av den tuffa miljön i en racebil med vibrationer och allt vad hör till?
Ventilen ger inget bra intryck ur den aspekten även om funkitionen är helrätt.
Justeringsveven känns inte viktad för att hålla sig på samma ställe med hänsyn mot den lilla hållskruven som sitter där..
Men jag kanske är orolig i onödan..
Justeringsveven känns inte viktad för att hålla sig på samma ställe med hänsyn mot den lilla hållskruven som sitter där..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Napstar wrote:Faan va FEETA dom fälgarna är o riktigt frän bil!
tack tack! jo den ser rätt speciell ut med fälgarna, haha. =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
r.ivars wrote:Anledningen är att jag tvivlar lite på hur ventilen ifrån hydroscand ska klara av den tuffa miljön i en racebil med vibrationer och allt vad hör till?
Nu är du nog nojjig
Man har ibland rejäla vibrationer i hydraulsystem som på industrier står och går 24h om dygnet året runt...
Så nog håller det för några repor under en sommar, det kan jag garantera...
Andreas Holm
V70 D5 AWD
Summit X 154"
Hemmabyggd Bandvagn
V70 D5 AWD
Summit X 154"
Hemmabyggd Bandvagn
Holm wrote:r.ivars wrote:Anledningen är att jag tvivlar lite på hur ventilen ifrån hydroscand ska klara av den tuffa miljön i en racebil med vibrationer och allt vad hör till?
Nu är du nog nojjig
Man har ibland rejäla vibrationer i hydraulsystem som på industrier står och går 24h om dygnet året runt...
Så nog håller det för några repor under en sommar, det kan jag garantera...
hehe okej då, men för säkerhets skull ge mig ditt telefonnummer så jag kan ringa på fyllan i orsa och sitta och beklaga mig när ventilen skakat isär och kopplingsdumpen inte blev bromsad av ventilen så min m3 låda sprack
+ ev sjunga lite finsk karaoke med elvis BRESLY
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
robbz wrote:Vad gäller bromsarna, så har jag tänkt montera en helt vanlig kulventil på ledningen till bakbromsarna...typ ballofix.
-monterar man den vid spakstället är det gjort i ett grisblink att vrida av ledningen vid värmningen.....problemet kan kanske vara att man glömmer att vrida tillbaka den vilket kan resultera i krash deluxe när man ska börja bromsa in från 200kmh+...men du åker ju så jävla fort så du kastar ju alltid skärmen
/mvh
Jag har provat att sätta linelock "fel väg" på ledningen till bakbromsarna för att kunna stänga av bakbromsarna på två bilar, men jag tycker inte att det blev riktigt bra, pedalen blev stum nästan direkt utan att frambromsarna var helt låsta
Helt klart bättre att göra som man ska på frambromsarna
V8
Re: Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ELMIA 2012
Bmw*Alex wrote:robbz wrote:Vad gäller bromsarna, så har jag tänkt montera en helt vanlig kulventil på ledningen till bakbromsarna...typ ballofix.
-monterar man den vid spakstället är det gjort i ett grisblink att vrida av ledningen vid värmningen.....problemet kan kanske vara att man glömmer att vrida tillbaka den vilket kan resultera i krash deluxe när man ska börja bromsa in från 200kmh+...men du åker ju så jävla fort så du kastar ju alltid skärmen
/mvh
en balofix pallar inte trycket ! tänk inte ens tanken! sånt skit spricker vid typ 10-15 bar
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
nja jag menade såklart inte en ballofix utan den typen av kulventil, liten och smidig....finns hydraulikgrejjer som klarar ändamålet!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
lastad och klar för lackrep
@ location http://www.anbilvard.se
har varit hos alubageriet och hämtat ut ett litet kärl som ska mekas ner i skuffen
insuget som numera är blessed by erik bäckströms polerkit!
fick låna aros autos bläster och drog av lite grejer som jag fixar med
går undan på lackverkstan!!!!!!!!!!!
rikligt med slipgrund
en liten bubbla som fixas, historian bakom den är rätt rolig, jag tror det var jag och karel som var ute och fräste innan gatebil 2010.. Vi var lite impade över att det fanns grepptendenser på 3an... Sedan kändes det inte lika kul länge vid närmare eftertanke när den brukar vara cp störd... Efteråt var hela däcksidorna kladdiga efter att bilen bottnat på skärmkanten... failllll
på fredag får jag hämta henne!
@ location http://www.anbilvard.se
har varit hos alubageriet och hämtat ut ett litet kärl som ska mekas ner i skuffen
insuget som numera är blessed by erik bäckströms polerkit!
fick låna aros autos bläster och drog av lite grejer som jag fixar med
går undan på lackverkstan!!!!!!!!!!!
rikligt med slipgrund
en liten bubbla som fixas, historian bakom den är rätt rolig, jag tror det var jag och karel som var ute och fräste innan gatebil 2010.. Vi var lite impade över att det fanns grepptendenser på 3an... Sedan kändes det inte lika kul länge vid närmare eftertanke när den brukar vara cp störd... Efteråt var hela däcksidorna kladdiga efter att bilen bottnat på skärmkanten... failllll
på fredag får jag hämta henne!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Adnan jobbar tjockt fort! Fint att få den i finskick igen!
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
- turbolarssa
i like it alot
Det är kul och se din otroliga energi Ivars !! Detta bygget är insane från början till slut.. men såååå rätt =)
Blir intressant att se det färdiga resultatet, för det lät förbaskat bra dina planer !!
/Erik
Blir intressant att se det färdiga resultatet, för det lät förbaskat bra dina planer !!
/Erik
-
blir helgrymt de där!! lycka till o jag tittar nog in på elmia mässan tänkte jag så man får se den. var lite kort om tid sist kan man säga!
- J_Gustavsson
Grymt!
Fälgarna är så jäääääävla snygga
Fälgarna är så jäääääävla snygga
E30 m50b28 489whp/691nm 1,3 bar hos Overtake
Camaro -69
Joacim Gustavsson
0768225413
Camaro -69
Joacim Gustavsson
0768225413
MARS 2010
http://402revolver.ivarsproduction.se/#37.0
Man kan väl säga att det var lite mer och bita i för 2 år sedan innan mässan!
http://402revolver.ivarsproduction.se/#37.0
Man kan väl säga att det var lite mer och bita i för 2 år sedan innan mässan!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
-
Vad får er att tro att en amerikansk race(halvfabrikatspryl) i aluminium made in tjing tjong har bättre kvalitet än en ventil i stål tänkt för industriell/mobilt bruk dygnet runt år ut och in och dessutom för mycket högre tryck.....
Bromsreduceraren reglerar enbart trycket, ej flödet, ratten påverkar en fjäder som styr differenstrycket mellan in och utgång.
För kopplingen ska man reglera flödet och det gör man tveklöst bäst/billigast med stryp/backen.
Bromsreduceraren reglerar enbart trycket, ej flödet, ratten påverkar en fjäder som styr differenstrycket mellan in och utgång.
För kopplingen ska man reglera flödet och det gör man tveklöst bäst/billigast med stryp/backen.
/Per
a.k.a. Jevlar
a.k.a. Jevlar
Per Eriksson wrote:Vad får er att tro att en amerikansk race(halvfabrikatspryl) i aluminium made in tjing tjong har bättre kvalitet än en ventil i stål tänkt för industriell/mobilt bruk dygnet runt år ut och in och dessutom för mycket högre tryck.....
jag kan försöka få till en liten videosekvens på vad jag menar i helgen...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
styrväxlar brukar gå för ca 1500 spänn när man köper e36 servo... skulle betala det alla dagar i veckan bara för att nån ska meka dän skiten.. Troligtvis det enklaste men absolut tjurigaste jag mekat ner på länge, bultarna av stål har rostat in i aluminiumet i styrväxeln och resten är bara en mycket lång historia..
Här är den under restaurering iallafall
mitt nya vattenic-kärl
den hela sidan efter lackering! Tyvärr är rutorna sabbade, något tips på hur man gör rent macrolon rutor ifrån färgdamm aktigt?
blanda lite styrväxlar, egentligen behöver jag rattlänkaget ifrån en e30 med servo... men det kan kanske gå att svetsa ihop
skuffen lite snyggare med alulådan som nu sitter bultad och klar för is eller vad man nu vill hitta på tyvärr blev avståndet lite för kort mellan anslutningarna så jag får böja in en vanlig slang
gamla svängdämparen hade spuckit lite i remdrifthjulet, borrade iordning ett nytt
3mm ska tas av skivornas navtjocklek, allt för fälgarna altså svarvas det av på utsidan så oken behöver inte spaceras..
om bara svänghjul kunde komma så man kan göra klart lådinstallationen och provköra så allt är schysst med den!!
Här är den under restaurering iallafall
mitt nya vattenic-kärl
den hela sidan efter lackering! Tyvärr är rutorna sabbade, något tips på hur man gör rent macrolon rutor ifrån färgdamm aktigt?
blanda lite styrväxlar, egentligen behöver jag rattlänkaget ifrån en e30 med servo... men det kan kanske gå att svetsa ihop
skuffen lite snyggare med alulådan som nu sitter bultad och klar för is eller vad man nu vill hitta på tyvärr blev avståndet lite för kort mellan anslutningarna så jag får böja in en vanlig slang
gamla svängdämparen hade spuckit lite i remdrifthjulet, borrade iordning ett nytt
3mm ska tas av skivornas navtjocklek, allt för fälgarna altså svarvas det av på utsidan så oken behöver inte spaceras..
om bara svänghjul kunde komma så man kan göra klart lådinstallationen och provköra så allt är schysst med den!!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Sjögren Racing
Prova att maskinpolera rutorna. Med typ 3M fastcut rubbing.
076-0308240