Bmwandreas wrote:Både topplock och motorvolym påverkar val av kamaxel så att skriva en lathund är omöjligt.
om vi gör det lite enklare och rakare andreas. om du bara hade 2 st icke-vanos insugskammar. hur mycket hade du öppnat dom minst på insug respektive avgas för sug motor och för turbo motor ?
men det hade ändå varit bra att få veta hur pass ppf:s kammar är så man vet vad man får om man ska köpa i framtiden.
Hade nog chansat på 1mm turbo och 1.5mm sugmotor och sen justerat i bänken.
vad händer om jag bara öppnar insug ?
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.
Bmwandreas wrote:Både topplock och motorvolym påverkar val av kamaxel så att skriva en lathund är omöjligt.
om vi gör det lite enklare och rakare andreas. om du bara hade 2 st icke-vanos insugskammar. hur mycket hade du öppnat dom minst på insug respektive avgas för sug motor och för turbo motor ?
men det hade ändå varit bra att få veta hur pass ppf:s kammar är så man vet vad man får om man ska köpa i framtiden.
va det lätt att byta till m54b30 vev? Ska kanske byta jobb och tänkte köpa en m54b30 och ta vev stakar kolvar och insugskammen om den passar på en m50 vanos motor. Hade tänkt mig. M52b25 (som sitter i nu har m50 sprut och insug) m54b30vev,stakar, kolvar lr b25 kolvarna som är högre om det funkar med typ +0.3mm packning lr högkompskolvar m54b30 insugskam som insugskam m50b25 iv insugskam som avgaskam m3 grenrör och racekatt och bygga avgassystem i samma storlek som är till m3 Sen ett fekzen chip så det blir mappat för volymen och för e85 plus höjt varvstopp och större spridare. blir lättad bil. M20 lr m30 lättat svänghjul med värre koppling. Och ev en 328 diff och en svetsad 325 diff ifall man vill hänga brett.
låter detta som en vettig setup? Blir vad jag satsar på om jag får det nya jobbet i så fall
m54b30 veven passar i alla m50/m52/m54 utan modifiering. har för mig att det är 135mm stakar till m54b30 men kolvarna är lägre komp än övriga men orginal 10.2 tro jag, är inte helt säkert och vänder ÖD säkert 1 eller 2mm nere i blocket. vet att b28 vänder 0.75mm nere i blocket.
men om du ska köra hög komp med b30 veven så får du plana b28 kolvar 2.05mm . då vänder kolvarna längs med block kanten i ÖD.
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.
tackar för det då blir det nog allt från b30in istället med originalkomp ev plana toppen lite bara när det ändå är isär bara jobb bytet som Väntar och avgör om jag ska öka en halvliter i volym till igen på min 320i hur mkt ska man ta bort på iv kammen för att den ska passa som avgaskam?
schysst som fan då kan jag kolla bättre om det går sätta upp kammen i svarven på jobbet. Byter jag vev blir det med kolvarna som den hör ihop med hehe för att slippa modifiera för mkt kan riktplana block och topp istället då det är otroligt billigt här hemma
Thörn wrote:>cerwinboy Några siffror på den där puffran än på e85?
inga siffror än men det kommer. har jobbat en hel del. ska skriva ut el schemat i natt på hur jag ska koppla det ihop med orginal kabelstamen i m50b28. köpte på mig ett helt LINK-G4-Xtreme system med en bosch mappsensor och luft temp i ett..
den stödjer en massa goa grejer som VIPEC-v88 är nästan den samma, fast dom är huvud konkurrenter tillvarandra.. så jag ska meka el nu när man är 6 dagars ledig =)
jag funderar fan på om det inte är lättare att bara byta avgaskam och kedje anordning och allt sådant på en m54b30 så den blir singelvanos. Byta till m50 lr m52 härva med vanligt gasspjäll. Då får man ju stålfoder och den fina packningen som är till m54. Men jag kanske är ute och cyklar helt nu?
Schlex.320 wrote:jag funderar fan på om det inte är lättare att bara byta avgaskam och kedje anordning och allt sådant på en m54b30 så den blir singelvanos. Byta till m50 lr m52 härva med vanligt gasspjäll. Då får man ju stålfoder och den fina packningen som är till m54. Men jag kanske är ute och cyklar helt nu?
får du tag i en m54b30 så ska du ha dubbelvanosen och kammarna o veven dom e spikade.. vad det gäller kammarna hade jag satt dom i en enkelvaonos topp och sedan tryckt på dubbelvanosen och parallel kopplat dubbel vanosen så att när enkelvanosen kan justera dom båda samtidigt.. hade satt dom på 1mm öppen både in o avgas när vanosen är på. jag tro att m54 dubbelvanos passar. vet att m52 dubbel gör det..
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.
För det första tillverkas Link och Vi-pec av samma tillverkare som heter Electronz. Det skiljer på spridardrivers,dbw,program m.m . Link är en budget variant och Vi-pec är den mer exklusiva med mer funktioner. Samma sak som tex Audi och Skoda använder samma motorer, fattar du?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.