Nemesis 318is NISMO EDITION motorkudsd problem
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION
kardan är n fixat och klart fick bygga om/förlänga stödlager fästet lite bara.
måttade lite på spakstället med och ska korta det ca 2cm så blir det nog bra.
Uploaded with ImageShack.us
funderar på om man ska ta och kapa upp vid infästningen och svetsa dit en mutter och låta stödlagret sitta med 4 bultar istället för 2
måttade lite på spakstället med och ska korta det ca 2cm så blir det nog bra.
Uploaded with ImageShack.us
funderar på om man ska ta och kapa upp vid infästningen och svetsa dit en mutter och låta stödlagret sitta med 4 bultar istället för 2
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION
Roligt att ingen kommenterar bygget
Du jobbar på rätt snabbt är tanken att den ska bli körlar iår?
Du jobbar på rätt snabbt är tanken att den ska bli körlar iår?
Kristian Svendsen
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION
snabbt jag tycker det går skitsegt mestadels för att jag inte har råd o bygga i den takt jag vill. tanken är o vara helt färdig till våren iår ingen mening för det lär juh ligga äklig snö på asfalten närsomhellst
nej inge komenterar juh direkt folk kanske tycker jag e knäpp som stoppar i en riktig smalblock maskin i en bmw när alla andra söker sig till större maskiner men jag fick maskin med turbo till riktigt bra pris och den har juh lämnat över 450whp i sin förra kaross så...
nej inge komenterar juh direkt folk kanske tycker jag e knäpp som stoppar i en riktig smalblock maskin i en bmw när alla andra söker sig till större maskiner men jag fick maskin med turbo till riktigt bra pris och den har juh lämnat över 450whp i sin förra kaross så...
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION
Antog väl att de gick snabbt iom de var bilder med och lite gjort var gång i uppdateringarna.
Kul att du stoppar en sån pjäs i där, antar du ska försöka få den reggad också?
Kul att du stoppar en sån pjäs i där, antar du ska försöka få den reggad också?
Kristian Svendsen
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION
jo ganska så snabbt går det iaf så fort jag har något att arbeta med...
jo tanken är o regga in den med en ca18det har vart i kontakt med sfro och det är inga bekymmer om jag byter till en lagom liten turbo
jo tanken är o regga in den med en ca18det har vart i kontakt med sfro och det är inga bekymmer om jag byter till en lagom liten turbo
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION
idag kom det ett paket med riktig vitaminkur för byggandet
ett link g3 plus komplett med extern link 7 bars mappsensor link tändförstärkare och laddtrycksventil
kabelhärva till min motor och mappat och klart till min motor. nu måste man juh sätta igång och bygga klart bränslesystemet så man får starta besten
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
ett link g3 plus komplett med extern link 7 bars mappsensor link tändförstärkare och laddtrycksventil
kabelhärva till min motor och mappat och klart till min motor. nu måste man juh sätta igång och bygga klart bränslesystemet så man får starta besten
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION
Ser ut som du fick med elsystem för precis hela bilen
Kommer att bli fränt med välbalanserad arg BMW 200sx!
Kommer att bli fränt med välbalanserad arg BMW 200sx!
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION
nja är en djävla massa kabel och skit till sprutet det har juh i princip allt. kan jämnföras med g4 extreme
-
- Posts: 185
- Joined: 29 Nov 2011, 21:49
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION
Häftigt bygge! har själv hafr samma funderingar faktiskt då jag sitter med en trött jäkla 318is som org :/ kör dock e36 coupe men tankesättet är det samma. lycka till med bygget ! Avvaktar med spänning på resultat
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION
jodå flytter allt på nu så borde en start i mars inte vara nå problem tyckrer jag
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION
Riktigt fränt bygge du håller på med. Tycker det är kul att se folk som vågar provar något annorlunda koncept i sina bilar.
Kör hårt nu med byggandet!
Kör hårt nu med byggandet!
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION
JonasH88 wrote:Riktigt fränt bygge du håller på med. Tycker det är kul att se folk som vågar provar något annorlunda koncept i sina bilar.
Kör hårt nu med byggandet!
man tackar man tackar fick juh sälja ena gamla bruksbilen idag så mera deg rullade in så nu ska de handlas wg och delar till soppa systemet
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION
ska börja med soppa systemet nu. vad säger sbp om man har stålomspunnen slang under bilen? eller är det krav på rör? och isåfall vad ska man köpa för rör som tål e85
har tänkt köra med matning från originaltanken i skuffen till en 2 liters ppf catchtank fram i maskinrumm och sedan därifrån dubbla 044or till fuelrail sedan weldon regulator sedan retur till catch och sedan retur från catch tll huvud tank..
har tänkt köra med matning från originaltanken i skuffen till en 2 liters ppf catchtank fram i maskinrumm och sedan därifrån dubbla 044or till fuelrail sedan weldon regulator sedan retur till catch och sedan retur från catch tll huvud tank..
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION bränsle fundering sista sida
verkar som de får bli rostfria rör och lite ppf slang om ingen råder mig till annat
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION bränsle fundering sista sida
påbörjade bränsle systemet idag blir ganska bra tycker jag iaf. ska byggas en värmesköld sedan och kommer ha en kylkanal genom antingen hjulhus eller huv mot catchtank och pumpar förmodligen genom huv för att slippa all skit som annars lär ta sig in genom hjulhuset.
imorgon ska jag dra matning till och från catchen det blir an6 där och försöka hitta någon som har lust att svetsa om min rail så det blir an8 in och ut på railen.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
imorgon ska jag dra matning till och från catchen det blir an6 där och försöka hitta någon som har lust att svetsa om min rail så det blir an8 in och ut på railen.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION bränsle system nästan klart
Ser bra ut. Men hur blir det med huven och kopplingarna ? Glasfiber ?
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: Nemesis 318is NISMO EDITION bränsle system nästan klart
kollade mot min plåthuv och det går fritt (bortkapad förstärkning på insidan ovanför kopplingarna) hadde nog gått utan det med ser ut att vara högt uppe men är typ kant i kant med där huven ligger och en sak man inte tänkar på är juh att huven buktar uppåt