snabbt jag tycker det går skitsegt mestadels för att jag inte har råd o bygga i den takt jag vill. tanken är o vara helt färdig till våren iår ingen mening för det lär juh ligga äklig snö på asfalten närsomhellst
nej inge komenterar juh direkt folk kanske tycker jag e knäpp som stoppar i en riktig smalblock maskin i en bmw när alla andra söker sig till större maskiner men jag fick maskin med turbo till riktigt bra pris och den har juh lämnat över 450whp i sin förra kaross så...
idag kom det ett paket med riktig vitaminkur för byggandet
ett link g3 plus komplett med extern link 7 bars mappsensor link tändförstärkare och laddtrycksventil
kabelhärva till min motor och mappat och klart till min motor. nu måste man juh sätta igång och bygga klart bränslesystemet så man får starta besten
Häftigt bygge! har själv hafr samma funderingar faktiskt då jag sitter med en trött jäkla 318is som org :/ kör dock e36 coupe men tankesättet är det samma. lycka till med bygget ! Avvaktar med spänning på resultat
JonasH88 wrote:Riktigt fränt bygge du håller på med. Tycker det är kul att se folk som vågar provar något annorlunda koncept i sina bilar.
Kör hårt nu med byggandet!
man tackar man tackar fick juh sälja ena gamla bruksbilen idag så mera deg rullade in så nu ska de handlas wg och delar till soppa systemet
ska börja med soppa systemet nu. vad säger sbp om man har stålomspunnen slang under bilen? eller är det krav på rör? och isåfall vad ska man köpa för rör som tål e85
har tänkt köra med matning från originaltanken i skuffen till en 2 liters ppf catchtank fram i maskinrumm och sedan därifrån dubbla 044or till fuelrail sedan weldon regulator sedan retur till catch och sedan retur från catch tll huvud tank..
påbörjade bränsle systemet idag blir ganska bra tycker jag iaf. ska byggas en värmesköld sedan och kommer ha en kylkanal genom antingen hjulhus eller huv mot catchtank och pumpar förmodligen genom huv för att slippa all skit som annars lär ta sig in genom hjulhuset.
imorgon ska jag dra matning till och från catchen det blir an6 där och försöka hitta någon som har lust att svetsa om min rail så det blir an8 in och ut på railen.
kollade mot min plåthuv och det går fritt (bortkapad förstärkning på insidan ovanför kopplingarna) hadde nog gått utan det med ser ut att vara högt uppe men är typ kant i kant med där huven ligger och en sak man inte tänkar på är juh att huven buktar uppåt