Hejsan.
Tänkte att jag kanske skulle prova svetsa ihop ett eget insug till bmw'n ( 320 coupe -95 )
har lite funderingar på detta, då jag inte har hittat någon riktig förklaring på dem här frågorna
* Är det viktigt hur och vart man sätter spridarna samt tomgångs motorn ?
*själva spjället lr vad det heter det gas viern går till sätter man det på slutet av insuget och koppla lmm direkt efter och öpet filter på det?
*blir det nån ljud/efekt skilnad av det här ?
Förstår att det är är helt självklara saker för er. men jag har inte skruvat så mkt i motor utrymmet. förutom att byta original delar
MVH / Markus
Göra ett eget Insug (frågor)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 99
- Joined: 08 Aug 2011, 21:32
- Location: Västerås
Göra ett eget Insug (frågor)
Ända gången det har gått för fort på vägen, är när du känner doften från diket.
Re: Göra ett eget Insug (frågor)
varför ska du göra detta, enbart för ett annat ljud?
tror nog att ditt org insug är bättre optimerat till den motorn än de du punktar ihop på måfå blir. på en sugis så kan de nog bli en del beräkningar att tänka på om de ska göra nån nytta.
spridarna ska ju helst spruta på ventiltallriken
spjället ska sitta i början(eller slutet ber på hur man ser på de) av insuget.
tomgångsmotorn ska sitta kopplad med en slang före och en slang efter spjället.
tror nog att ditt org insug är bättre optimerat till den motorn än de du punktar ihop på måfå blir. på en sugis så kan de nog bli en del beräkningar att tänka på om de ska göra nån nytta.
spridarna ska ju helst spruta på ventiltallriken
spjället ska sitta i början(eller slutet ber på hur man ser på de) av insuget.
tomgångsmotorn ska sitta kopplad med en slang före och en slang efter spjället.
Fredrik Salomonsson
0735226071
e30 649,7hk
0735226071
e30 649,7hk
-
- Posts: 99
- Joined: 08 Aug 2011, 21:32
- Location: Västerås
Re: Göra ett eget Insug (frågor)
mbfidde wrote:varför ska du göra detta, enbart för ett annat ljud?
tror nog att ditt org insug är bättre optimerat till den motorn än de du punktar ihop på måfå blir. på en sugis så kan de nog bli en del beräkningar att tänka på om de ska göra nån nytta.
spridarna ska ju helst spruta på ventiltallriken
spjället ska sitta i början(eller slutet ber på hur man ser på de) av insuget.
tomgångsmotorn ska sitta kopplad med en slang före och en slang efter spjället.
tackar för svaren.
svar på din fråga :
Ja för att det ser snyggt ut ? alltid kul om man skulle visa motorutrymmet och folk tror att den är "vass" fast den är helt original
Ända gången det har gått för fort på vägen, är när du känner doften från diket.
Re: Göra ett eget Insug (frågor)
haha, ja lycka till me bygget då
Fredrik Salomonsson
0735226071
e30 649,7hk
0735226071
e30 649,7hk
Re: Göra ett eget Insug (frågor)
Tror den kommer bli slöare om jag ska vara ärlig, jag menar tyskarna har nog bättre koll än vad du har när det kommer till det där men visst är det snyggare
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Re: Göra ett eget Insug (frågor)
hehe, håller med alla som svarat här att du gör nog bäst i att lämna det orginal, man ska inte börja med "styling" grejer på motorkomponenter just bara för ljud eller utseende
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Göra ett eget Insug (frågor)
roligare att ha en riktigt ful bil som är snabb
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Göra ett eget Insug (frågor)
Dawe_A wrote:roligare att ha en riktigt ful bil som är snabb
Hehe
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;