
E21 323 m60b40
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: E21 323 m60b40
finns ett bra värktyg till rutlisterna om du inte fixat det. 

TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Re: E21 323 m60b40
Det skulle jag behöva framöver tror jag. Är det för att få i kromlisterna i rutorna? För det är ett helvete att få i denicke.t wrote:finns ett bra värktyg till rutlisterna om du inte fixat det.

Mathias Dahlström, 076-57 29 735
e21 323 -79 Räserbil
e12 525 -77 Finbil
e46 330xi turbo, 725hk
e21 323 -79 Räserbil
e12 525 -77 Finbil
e46 330xi turbo, 725hk
Re: E21 323 m60b40
ja .finns nog på feltema bla. mycket lätt då.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Re: E21 323 m60b40
Tack så mycketnicke.t wrote:ja .finns nog på feltema bla. mycket lätt då.

Mathias Dahlström, 076-57 29 735
e21 323 -79 Räserbil
e12 525 -77 Finbil
e46 330xi turbo, 725hk
e21 323 -79 Räserbil
e12 525 -77 Finbil
e46 330xi turbo, 725hk
E21 323 m60b40
Ser bra ut:)
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
Re: E21 323 m60b40
TackarFalck wrote:Ser bra ut:)


Mathias Dahlström, 076-57 29 735
e21 323 -79 Räserbil
e12 525 -77 Finbil
e46 330xi turbo, 725hk
e21 323 -79 Räserbil
e12 525 -77 Finbil
e46 330xi turbo, 725hk
E21 323 m60b40
Japp det stämmer:) jag har tagit bort original tunneln och en ny ska byggas, blev halv dåligt med plats annars
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
Re: E21 323 m60b40
Ja, det är trångt för mig med även fast kardantunneln är från en 750Falck wrote:Japp det stämmer:) jag har tagit bort original tunneln och en ny ska byggas, blev halv dåligt med plats annars
Mathias Dahlström, 076-57 29 735
e21 323 -79 Räserbil
e12 525 -77 Finbil
e46 330xi turbo, 725hk
e21 323 -79 Räserbil
e12 525 -77 Finbil
e46 330xi turbo, 725hk
Re: E21 323 m60b40
Stora saker gillar trånga utrymmenDahlstrom wrote:Ja, det är trångt för mig med även fast kardantunneln är från en 750Falck wrote:Japp det stämmer:) jag har tagit bort original tunneln och en ny ska byggas, blev halv dåligt med plats annars

Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
E21 323 m60b40
Du får nog göra en egen
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
Re: E21 323 m60b40
Aldrig! Nu har jag lagt sjuttielva timmar på att få till den här tunneln så nu måste det bara gå!Falck wrote:Du får nog göra en egen

Mathias Dahlström, 076-57 29 735
e21 323 -79 Räserbil
e12 525 -77 Finbil
e46 330xi turbo, 725hk
e21 323 -79 Räserbil
e12 525 -77 Finbil
e46 330xi turbo, 725hk
Re: E21 323 m60b40
Surfade på för mycket bmw forums här i veckan så var tvungen att göra ett ryck med e21an, bur bygge stod på tur nu.








Mathias Dahlström, 076-57 29 735
e21 323 -79 Räserbil
e12 525 -77 Finbil
e46 330xi turbo, 725hk
e21 323 -79 Räserbil
e12 525 -77 Finbil
e46 330xi turbo, 725hk
Re: E21 323 m60b40
kan du tala om för mig vrf du gör ett kryss mellan snesträvorna ? rullar du med bilen så är det helt värdelöst.
mvh
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
Re: E21 323 m60b40
Bmw*Alex wrote:kan du tala om för mig vrf du gör ett kryss mellan snesträvorna ? rullar du med bilen så är det helt värdelöst.
mvh
Vaa... vad menar du nu ?
Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57
Sv: Re: E21 323 m60b40
ButterflyRacing wrote:Bmw*Alex wrote:kan du tala om för mig vrf du gör ett kryss mellan snesträvorna ? rullar du med bilen så är det helt värdelöst.
mvh
Vaa... vad menar du nu ?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Är jag förespråkar kryss i huvudbågen för att inte den ska vika sig vid rullning.helt värdelöst att ha krysset mellan strävorna.nu va inte vinkeln så mkt mellan huvudbåge och strävor som vissa men i vilket fall
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
Re: Sv: Re: E21 323 m60b40
Bmw*Alex wrote:ButterflyRacing wrote:Bmw*Alex wrote:kan du tala om för mig vrf du gör ett kryss mellan snesträvorna ? rullar du med bilen så är det helt värdelöst.
mvh
Vaa... vad menar du nu ?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Är jag förespråkar kryss i huvudbågen för att inte den ska vika sig vid rullning.helt värdelöst att ha krysset mellan strävorna.nu va inte vinkeln så mkt mellan huvudbåge och strävor som vissa men i vilket fall
Det är sällan man får plats mer ett kryss i huvudbågen, om man ska sitta bra i bilen.
Kryss i bakåtsträvorna kan ju inte vara värdelöst, då det är godkännt an FIA.
Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57
Re: E21 323 m60b40
bmw_alex
Allmänt får man gärna vara lite ödmjuk när kritik ges, särskilt om man inte är 100% säker på sin sak.
Krysset kanske inte är optimalt vid rullning, men dess huvudsakliga uppgift är heller inte att vara det. Den skapar även vridstyvhet i buren.
Håller dock med dig att en stäva eller kryss i bågen är bra att ha vid eventuell rullning, och kanske kan han få plats med den iom att bågen sitter rätt långt bak.
Jag hade i första hand rekommenderat att dra strävorna bak till fjäder tornen istället för hjulhusen som de sitter nu.
Keep up the good work ..
Mvh
Allmänt får man gärna vara lite ödmjuk när kritik ges, särskilt om man inte är 100% säker på sin sak.
Krysset kanske inte är optimalt vid rullning, men dess huvudsakliga uppgift är heller inte att vara det. Den skapar även vridstyvhet i buren.
Håller dock med dig att en stäva eller kryss i bågen är bra att ha vid eventuell rullning, och kanske kan han få plats med den iom att bågen sitter rätt långt bak.
Jag hade i första hand rekommenderat att dra strävorna bak till fjäder tornen istället för hjulhusen som de sitter nu.
Keep up the good work ..
Mvh
Last edited by xelerator on 31 Mar 2013, 00:33, edited 1 time in total.
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Utrustning uthyres / valsning utföres.