Camber/toe justeringskit
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Camber/toe justeringskit
fins det nogon mer info om detta nogon stans?
funderar på detta nu när jag bygger ett org m3 chassi.
hu mycket kan man justera? från orginal skrävande till 0 i camber?
mvh
\\ tom andre
funderar på detta nu när jag bygger ett org m3 chassi.
hu mycket kan man justera? från orginal skrävande till 0 i camber?
mvh
\\ tom andre
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Camber/toe justeringskit
Har för mig att man kan flytta 8mm. Dvs räcker det inte att räta upp en e-30 så man lär svetsa dit brickorna högre upp.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Camber/toe justeringskit
( virker kjent, altså om du setter det i "null" kan du justere 4mm hver vei, men det utgjør ikke mye. Så du kan liksom ikke justere mellom ulike oppsett
e30 tic
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Re: Camber/toe justeringskit
jag behöver ju inte justera mig till fel håll nogon gong, så det blir ju 8mm riktiga vägen fran orginal..
skall man sätta så det inre fäster är justerbar höjdled og det yttre sidled då eller hur gör man?
skall man sätta så det inre fäster är justerbar höjdled og det yttre sidled då eller hur gör man?
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Camber/toe justeringskit
Ja så gör jag.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Camber/toe justeringskit
hur mycket brukar man behöva ställa om toe-in om man kör med bilen sänkt?
Så vitt jag har lyckats räkna mig fram så går det över mot toe-out när det fjädrar in? Är det korrekt?
Isåfall så borde det ju bli bra om man lägger plattorna så max toe-out är i normalläge, och sen kan man justera inåt från det?
Så vitt jag har lyckats räkna mig fram så går det över mot toe-out när det fjädrar in? Är det korrekt?
Isåfall så borde det ju bli bra om man lägger plattorna så max toe-out är i normalläge, och sen kan man justera inåt från det?
Re: Camber/toe justeringskit
En god tanke är att ha brickorna bultade på en länkarm när man punktar dit dom! Blir rent jävulska brytningar om man flyttat upp 6-10mm men inte ändrat vinkeln på andra sidan. Både jag och kollegan har glada i hågen flyttat upp dom (gud så väl det blir när man sänker massor och fortfarande han ha raka hjul tänkte vi) men man måste ha andra sidan lös när man punktar det!
Ska vara en rak linje genom alla brickornas mittläge när man svetsar dom, inte 2st hosisontalt och dom andra 2 horisontalt fast 10mm högre utan hela paketet ska helst luta med samma vinkel
Delrin ihop med detta är inte toppentoppen heller har vi provat
Kan vara vi som är sämst på att bygga men passade jävligt dåligt som vi gjorde iaf. Skyller inget på PPF utan bara bristande intelligens med svetsen
Ska vara en rak linje genom alla brickornas mittläge när man svetsar dom, inte 2st hosisontalt och dom andra 2 horisontalt fast 10mm högre utan hela paketet ska helst luta med samma vinkel
Delrin ihop med detta är inte toppentoppen heller har vi provat
Kan vara vi som är sämst på att bygga men passade jävligt dåligt som vi gjorde iaf. Skyller inget på PPF utan bara bristande intelligens med svetsen
Re: Camber/toe justeringskit
Helt korrekt iaktagelser av ovanstående!!
Jag tänkte på det här innan jag byggde om min bakvagn.
För att få allt i en linje utan bryt, använde jag helt enkelt en lång gängad som jag trädde genom hålen på fästöronen på balken. Sen var det bara att fila hålen ovala tills det blev bra. Hett tips! :)
Jag tänkte på det här innan jag byggde om min bakvagn.
För att få allt i en linje utan bryt, använde jag helt enkelt en lång gängad som jag trädde genom hålen på fästöronen på balken. Sen var det bara att fila hålen ovala tills det blev bra. Hett tips! :)
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Re: Camber/toe justeringskit
Ingen som har bilder på hur ni svetsat dit kitten som ppf säljer.. vill gärna inte svetsa fel
Re: Camber/toe justeringskit
punkta dem sedan dra upp den o testa..
Re: Camber/toe justeringskit
Som sagt var så kan det bli knepigt med kombinationen hårda bussningar och justerbar bakvagn... Original gummibussningar eller uniballar funkar det dock bra med.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Re: Camber/toe justeringskit
jag har monterad grejorna nu, blev bra. jag har powerflex bussingar men jag ser inga problem med det.
man lossar ju båda fästen när man justerar, när man spänner igen så drar man ju till den rostfria hylsan, inga problem als. när bilen står nu (strippad) så lutar hjulen innåt
man lossar ju båda fästen när man justerar, när man spänner igen så drar man ju till den rostfria hylsan, inga problem als. när bilen står nu (strippad) så lutar hjulen innåt
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Re: Camber/toe justeringskit
Du har ingen bild på bakvagnen efter ingreppet?
Christian Danielsson
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
Re: Camber/toe justeringskit
Tack för den!
Har du satt dom på original höjd på bilden?
Man höjer bara upp brickorna på inre fästet?
Mvh
Har du satt dom på original höjd på bilden?
Man höjer bara upp brickorna på inre fästet?
Mvh
Christian Danielsson
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.