Aleex Drag Evo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Inte skrivit på länge nu.Gör de nu så tråden kommer upp igen.
Nu är man i thiland och har de bra=)
Men innan jag åkte så var man överallt för att lämna in saker så allt skulle vara färdigt tills man kommer hem. Toppen inlamnad för ihop montering, turbon är hoss TTR stefan för översyn, några saker som skulle pulver lackas ska vara färdiga när jag kommer hem, så bara montera ihop allt när man kommer hem. hoppas även på drivaxlarna är färdiga när man kommer hem.
Men jag har ju skaffat mig en till bil också med min flickvän. Hon vill lära sig massa saker. Så har ett projekt till nu då- Mycke garage blir det. Så är man tillbaka i bmw turbo träsket igen då. Vi köpte en E30 m tech2 som de ska bli en liten turbo på. Så man kan sladda lite på banan och leka runt.
Nu ska de solas och badas massa dagar framöver =)
Nu är man i thiland och har de bra=)
Men innan jag åkte så var man överallt för att lämna in saker så allt skulle vara färdigt tills man kommer hem. Toppen inlamnad för ihop montering, turbon är hoss TTR stefan för översyn, några saker som skulle pulver lackas ska vara färdiga när jag kommer hem, så bara montera ihop allt när man kommer hem. hoppas även på drivaxlarna är färdiga när man kommer hem.
Men jag har ju skaffat mig en till bil också med min flickvän. Hon vill lära sig massa saker. Så har ett projekt till nu då- Mycke garage blir det. Så är man tillbaka i bmw turbo träsket igen då. Vi köpte en E30 m tech2 som de ska bli en liten turbo på. Så man kan sladda lite på banan och leka runt.
Nu ska de solas och badas massa dagar framöver =)
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Efter en säsong med bara strul typ så åkte jag min första repa på strippen för i år på kjula igår.
Åkte 9.46@240,2 och 1.53 i 60 fot. Den var långt ifrån perfekt kan man säga. det spann på 1:an och halva 2:an när jag klev iväg och gungade ganska mycket. Hade precis monterat dit coilovers och bara grov justerat. Trodde även att jag kunde gå i mål på 4:an men 15m innan mål körde jag på varvstoppet. Så de finns mycket att förbättra.
Tyvärr kunde jag inte försöka åka fortare pga att min remskiva på veven separerade tyvärr.
Men jag absolut jävligt nöjd med tanke på det var första gången jag körde bilen på strippen i år.
Åkte 9.46@240,2 och 1.53 i 60 fot. Den var långt ifrån perfekt kan man säga. det spann på 1:an och halva 2:an när jag klev iväg och gungade ganska mycket. Hade precis monterat dit coilovers och bara grov justerat. Trodde även att jag kunde gå i mål på 4:an men 15m innan mål körde jag på varvstoppet. Så de finns mycket att förbättra.
Tyvärr kunde jag inte försöka åka fortare pga att min remskiva på veven separerade tyvärr.
Men jag absolut jävligt nöjd med tanke på det var första gången jag körde bilen på strippen i år.
Last edited by Aleex on 19 Sep 2011, 20:58, edited 1 time in total.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Grattis fan! =)
Riktig låda o några repor till så sitter åttorna! =)
Riktig låda o några repor till så sitter åttorna! =)
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
nu kräver vi film!:)
Skippa Seq spakställ, verkar förstöra mer än det gör nytta. (slitage på doggarna)
Skippa Seq spakställ, verkar förstöra mer än det gör nytta. (slitage på doggarna)
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Jag ska försöka fixa fram de, ska bara prata med dom som var med mig. Du kan vara lugn youask, du kommer att få se film =)
Jag tänkte inte åka med seq spakställ.
Men det kommer beställas en PPG i vinter iallafall.
Jag tänkte inte åka med seq spakställ.
Men det kommer beställas en PPG i vinter iallafall.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Här kommer min 9.46 repa från Kjula
http://www.youtube.com/watch?v=NbX_eCPxdpw" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=NbX_eCPxdpw" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Fick hem mina nya fina Wiseco HD kolvar i slutet på förra veckan. Jävlar va fina dessa kolvar är, fet kolvbult med. De är ju specade 350 hk per cylinder med =)
Så då kan man ladda ett halft kilo till nästa år då =)
Har lämnat iväg dom och block till motorkillen så det blir rätt spel mm. Veven är även ny polerad och fin.
Motor ligger i delar. Fram och bakvagn i delar med. Bussningarna var sop slut i fram o bakvagn så de svarva delrin överallt där. Motor skulle inte rivas men var tvungen till de efter repan på kjula. Trodde bara att remhjul separerade. Men det var de bara inte. När jag monterade nya saker och skulle dra runt motor hörde jag ett klonkade ljud. Det visade sig att svänghjul var löst. Bultarna hade blivit krokiga. Då hade material från svänghjul bränt sig fast på min vev. Därför var jag tvungen att riva allt. Så varför inte stoppa i stoppa i bättre kolvar då? De kolvar jag hade i var den svaga länken i motor. Det var därför, annars hade jag nog inte öppnat motor.
Så vad ska jag göra åt problemet med svänghjul. jo jag ska stoppa i styrstift som svänghjulet kan sitta på. Finns inget på org svänghjulet.
Effekten var jag jätte nöjd med men om det inte räcker till att köra min åtta så vill jag kunna ladda på mer.
Ska lämna in turbo till TTR stefan med så han tittar över den, tror inte de är nå fel på den men då vet jag att allt är tipp topp sen.
Så då kan man ladda ett halft kilo till nästa år då =)
Har lämnat iväg dom och block till motorkillen så det blir rätt spel mm. Veven är även ny polerad och fin.
Motor ligger i delar. Fram och bakvagn i delar med. Bussningarna var sop slut i fram o bakvagn så de svarva delrin överallt där. Motor skulle inte rivas men var tvungen till de efter repan på kjula. Trodde bara att remhjul separerade. Men det var de bara inte. När jag monterade nya saker och skulle dra runt motor hörde jag ett klonkade ljud. Det visade sig att svänghjul var löst. Bultarna hade blivit krokiga. Då hade material från svänghjul bränt sig fast på min vev. Därför var jag tvungen att riva allt. Så varför inte stoppa i stoppa i bättre kolvar då? De kolvar jag hade i var den svaga länken i motor. Det var därför, annars hade jag nog inte öppnat motor.
Så vad ska jag göra åt problemet med svänghjul. jo jag ska stoppa i styrstift som svänghjulet kan sitta på. Finns inget på org svänghjulet.
Effekten var jag jätte nöjd med men om det inte räcker till att köra min åtta så vill jag kunna ladda på mer.
Ska lämna in turbo till TTR stefan med så han tittar över den, tror inte de är nå fel på den men då vet jag att allt är tipp topp sen.
Last edited by Aleex on 19 Oct 2011, 19:55, edited 1 time in total.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Alex, en Wiseco kolv är aldrig någonsin det värsta som finns, det är en lågpriskolv och inget att hänga i granen. Vi slutade med det fabrikatet för många år sedan pga usel och ojämn kvalitet.
Per Eriksson körde deras värsta spec i Volvon med ca 1200hk, blev bara sopor kvar när kolven sprack. Adeen kör CP med och inga problem trots 1400+ hk eller vad den nu ger när han kör 6.84@322.
De duger säkert åt dig men några värsinggrejor är det då rakt inte.
Per Eriksson körde deras värsta spec i Volvon med ca 1200hk, blev bara sopor kvar när kolven sprack. Adeen kör CP med och inga problem trots 1400+ hk eller vad den nu ger när han kör 6.84@322.
De duger säkert åt dig men några värsinggrejor är det då rakt inte.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
Jag tror på att alla kolvar kan gå sönder och hålla. jag åkte wiseco innan med och de har hållt även fast de egentligen inte ska göra de. Låter de bättre om jag säger så här att jag byter ut dessa kolvar och stoppar i bättre kolvar? =)Bäckis wrote:Alex, en Wiseco kolv är aldrig någonsin det värsta som finns, det är en lågpriskolv och inget att hänga i granen. Vi slutade med det fabrikatet för många år sedan pga usel och ojämn kvalitet.
Per Eriksson körde deras värsta spec i Volvon med ca 1200hk, blev bara sopor kvar när kolven sprack. Adeen kör CP med och inga problem trots 1400+ hk eller vad den nu ger när han kör 6.84@322.
De duger säkert åt dig men några värsinggrejor är det då rakt inte.
Men å andra sidan när de gäller dessa motorer så litar jag mer på jänkarna för de ligger långt före med dessa motorer.
För mig personligen så har ju wiseco funkat bäst i mina motorer, men de är kanske bara tillfälligheter med.
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
jag köpte wiseco till min förra motor.,men när de varken var 100% rund och ventilurtagen va alldeles för små så bytte ja ut dom mot cp,och dom va klockren
så för mej blir de inge mera wiseco men de verkar tydligen vara väldigt olika kvalite på dom..
så för mej blir de inge mera wiseco men de verkar tydligen vara väldigt olika kvalite på dom..
Last edited by moonzhine on 19 Oct 2011, 21:22, edited 1 time in total.
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Re: Aleex Drag Evo - 800Whp
När du skriver "funkat bäst", har du testat andra fabrikat i samma motor och sen bytt till Wiseco och något var "bättre", fattar inte vad du menar. En kolv är bra så länge den är korrekt i mått och håller, Wiseco brukar inte vara speciellt bra i mått alls.
Du har säkerligen monterat bättre kolvar än du hade före, men det var din uppskrytning av Wiseco som kändes fel. Vi sålde kanske 100 satser just för att de var betydligt billigare än CP, men det var mest bara fel och problem så vi skrotade det helt.
Du har säkerligen monterat bättre kolvar än du hade före, men det var din uppskrytning av Wiseco som kändes fel. Vi sålde kanske 100 satser just för att de var betydligt billigare än CP, men det var mest bara fel och problem så vi skrotade det helt.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090