Aleex Drag Evo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
R.Larsson
Posts: 454
Joined: 23 Sep 2006, 15:45
Location: Vaggeryd

Post by R.Larsson »

Detta kommer bli ballt som fan när den kommer ut! Jaga låga nior? :)
VGD Performance
0706862554
RobinLarssonVGD@hotmail.se
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

gatbil_vgd wrote:Detta kommer bli ballt som fan när den kommer ut! Jaga låga nior? :)
Riktig låda och sek spakställ så är målet högre än så.
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »

H-mönster ska de ju vara, inge sek-spakställ ;)


1045whp Supra builder
youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Post by youask »

Börja med och lösa problemet med avkörda drivaxlar :D
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

youask wrote:Börja med och lösa problemet med avkörda drivaxlar :D
Det har jag redan lösning på :)
youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Post by youask »

Aleex wrote:
youask wrote:Börja med och lösa problemet med avkörda drivaxlar :D
Det har jag redan lösning på :)
Bra, värre axlar, knutar och special hjulnav mao ;)
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Inte skrivit på länge nu.Gör de nu så tråden kommer upp igen.
Nu är man i thiland och har de bra=)
Men innan jag åkte så var man överallt för att lämna in saker så allt skulle vara färdigt tills man kommer hem. Toppen inlamnad för ihop montering, turbon är hoss TTR stefan för översyn, några saker som skulle pulver lackas ska vara färdiga när jag kommer hem, så bara montera ihop allt när man kommer hem. hoppas även på drivaxlarna är färdiga när man kommer hem.
Men jag har ju skaffat mig en till bil också med min flickvän. Hon vill lära sig massa saker. Så har ett projekt till nu då- Mycke garage blir det. Så är man tillbaka i bmw turbo träsket igen då. Vi köpte en E30 m tech2 som de ska bli en liten turbo på. Så man kan sladda lite på banan och leka runt.
Nu ska de solas och badas massa dagar framöver =)
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Aleex »

Efter en säsong med bara strul typ så åkte jag min första repa på strippen för i år på kjula igår.
Åkte 9.46@240,2 och 1.53 i 60 fot. Den var långt ifrån perfekt kan man säga. det spann på 1:an och halva 2:an när jag klev iväg och gungade ganska mycket. Hade precis monterat dit coilovers och bara grov justerat. Trodde även att jag kunde gå i mål på 4:an men 15m innan mål körde jag på varvstoppet. Så de finns mycket att förbättra.
Tyvärr kunde jag inte försöka åka fortare pga att min remskiva på veven separerade tyvärr.
Men jag absolut jävligt nöjd med tanke på det var första gången jag körde bilen på strippen i år.
Last edited by Aleex on 19 Sep 2011, 20:58, edited 1 time in total.
User avatar
R.Larsson
Posts: 454
Joined: 23 Sep 2006, 15:45
Location: Vaggeryd

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by R.Larsson »

Grattis fan! =)

Riktig låda o några repor till så sitter åttorna! =)
VGD Performance
0706862554
RobinLarssonVGD@hotmail.se
youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by youask »

nu kräver vi film!:)

Skippa Seq spakställ, verkar förstöra mer än det gör nytta. (slitage på doggarna)
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Aleex »

Jag ska försöka fixa fram de, ska bara prata med dom som var med mig. Du kan vara lugn youask, du kommer att få se film =)
Jag tänkte inte åka med seq spakställ.
Men det kommer beställas en PPG i vinter iallafall.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Aleex »

Här kommer min 9.46 repa från Kjula
http://www.youtube.com/watch?v=NbX_eCPxdpw" onclick="window.open(this.href);return false;
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Aleex »

Fick hem mina nya fina Wiseco HD kolvar i slutet på förra veckan. Jävlar va fina dessa kolvar är, fet kolvbult med. De är ju specade 350 hk per cylinder med =)
Så då kan man ladda ett halft kilo till nästa år då =)
Har lämnat iväg dom och block till motorkillen så det blir rätt spel mm. Veven är även ny polerad och fin.

Motor ligger i delar. Fram och bakvagn i delar med. Bussningarna var sop slut i fram o bakvagn så de svarva delrin överallt där. Motor skulle inte rivas men var tvungen till de efter repan på kjula. Trodde bara att remhjul separerade. Men det var de bara inte. När jag monterade nya saker och skulle dra runt motor hörde jag ett klonkade ljud. Det visade sig att svänghjul var löst. Bultarna hade blivit krokiga. Då hade material från svänghjul bränt sig fast på min vev. Därför var jag tvungen att riva allt. Så varför inte stoppa i stoppa i bättre kolvar då? De kolvar jag hade i var den svaga länken i motor. Det var därför, annars hade jag nog inte öppnat motor.
Så vad ska jag göra åt problemet med svänghjul. jo jag ska stoppa i styrstift som svänghjulet kan sitta på. Finns inget på org svänghjulet.
Effekten var jag jätte nöjd med men om det inte räcker till att köra min åtta så vill jag kunna ladda på mer.
Ska lämna in turbo till TTR stefan med så han tittar över den, tror inte de är nå fel på den men då vet jag att allt är tipp topp sen.
Last edited by Aleex on 19 Oct 2011, 19:55, edited 1 time in total.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Bäckis »

Alex, en Wiseco kolv är aldrig någonsin det värsta som finns, det är en lågpriskolv och inget att hänga i granen. Vi slutade med det fabrikatet för många år sedan pga usel och ojämn kvalitet.

Per Eriksson körde deras värsta spec i Volvon med ca 1200hk, blev bara sopor kvar när kolven sprack. Adeen kör CP med och inga problem trots 1400+ hk eller vad den nu ger när han kör 6.84@322.

De duger säkert åt dig men några värsinggrejor är det då rakt inte. :)
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Aleex »

Bäckis wrote:Alex, en Wiseco kolv är aldrig någonsin det värsta som finns, det är en lågpriskolv och inget att hänga i granen. Vi slutade med det fabrikatet för många år sedan pga usel och ojämn kvalitet.

Per Eriksson körde deras värsta spec i Volvon med ca 1200hk, blev bara sopor kvar när kolven sprack. Adeen kör CP med och inga problem trots 1400+ hk eller vad den nu ger när han kör 6.84@322.

De duger säkert åt dig men några värsinggrejor är det då rakt inte. :)
Jag tror på att alla kolvar kan gå sönder och hålla. jag åkte wiseco innan med och de har hållt även fast de egentligen inte ska göra de. Låter de bättre om jag säger så här att jag byter ut dessa kolvar och stoppar i bättre kolvar? =)
Men å andra sidan när de gäller dessa motorer så litar jag mer på jänkarna för de ligger långt före med dessa motorer.
För mig personligen så har ju wiseco funkat bäst i mina motorer, men de är kanske bara tillfälligheter med.
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by moonzhine »

jag köpte wiseco till min förra motor.,men när de varken var 100% rund och ventilurtagen va alldeles för små så bytte ja ut dom mot cp,och dom va klockren :)
så för mej blir de inge mera wiseco men de verkar tydligen vara väldigt olika kvalite på dom..
Last edited by moonzhine on 19 Oct 2011, 21:22, edited 1 time in total.
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Post by Bäckis »

När du skriver "funkat bäst", har du testat andra fabrikat i samma motor och sen bytt till Wiseco och något var "bättre", fattar inte vad du menar. En kolv är bra så länge den är korrekt i mått och håller, Wiseco brukar inte vara speciellt bra i mått alls.

Du har säkerligen monterat bättre kolvar än du hade före, men det var din uppskrytning av Wiseco som kändes fel. Vi sålde kanske 100 satser just för att de var betydligt billigare än CP, men det var mest bara fel och problem så vi skrotade det helt.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Post Reply