Det vill säga att du kmr få köra med orörd org motor lr en annan motor med samma effekt. Om du gör de sistnämnda så måste du regbesiktiga och de kostar några lappar..Keepan wrote:Tack så mycket!pampers_38 wrote:Fan.. Precis läst igenom hela tråden! Good job!
Jag tycker du ska behålla s38:an! Och om du verkligen vill ha den besiktigad så röstar jag för att du köper dig en billig m20 o puttar i när den ska besiktigas. Lr helt enkelt testar med s38:anEtt hett tips är att boka besiktning då i Katrineholm, de är lite.. efter... :p
Helrätt bygge iaf! Man kanske borde komma o kolla lite på bilen när du får tebax den!
Mvh
Skulle också gärna köra S38a men problemet är inte att jag är rädd för att köra obesiktat utan att jag vill köra bana också med klubbar. Och för att man ska få köra alla evenemang krävs att bilen är besiktad med den motor som sitter i för det kollas ju såklart!
Du välkommen att kika förbi! Alltid trevligt att få träffa människor med rätt hobby
Mvh Jesper
Jag skulle rekommendera att köra med s38:an och ha en besiktningsmotor.
Vad gubbarna på banträffarna säger om motorn och besiktning är egentligen bara att ignorera. De e bara o säga att den är registrerad med den motorn och hör sen

I pappret så står de om de är en 6cyl lr 4 cyl osv, effekt, och volym.
Vet inte om bangubbarna har tillgång till sådana papper.