JonasH88 wrote:Har ni hittat på varför den ville blöddra sista biten på mantorp i helgen eller? Gick ju fint som fan första 200m iaf
Trevligt att träffas föresten, kika efter i garaget efter fälgarna vi talade om sen när du har tid
Tjenare kul att ses , ja vi hittade förmodligen felet på vägen hem en 90 graders silikon böj mellan tryckrör och insug har spruckit mitt på själva böjen så var förmodligen därför så jävla irriterande, då det gick 10,065s fast det sprack efter typ 250m men men ska kika n är jag åker ut till garaget hur gick det för dig då?
JonasH88 wrote:Har ni hittat på varför den ville blöddra sista biten på mantorp i helgen eller? Gick ju fint som fan första 200m iaf
Trevligt att träffas föresten, kika efter i garaget efter fälgarna vi talade om sen när du har tid
Tjenare kul att ses , ja vi hittade förmodligen felet på vägen hem en 90 graders silikon böj mellan tryckrör och insug har spruckit mitt på själva böjen så var förmodligen därför så jävla irriterande, då det gick 10,065s fast det sprack efter typ 250m men men ska kika n är jag åker ut till garaget hur gick det för dig då?
Fan vad irriterande fel!
Det vart en 10a i sista repan bredvid dig där. Dåliga 60 fötter och svarta spår efter bakhjulen efter 200m hade jag att brottas med hela dagen...
Får se om jag ska åka Kjula på söndag ev, var ju bra mkt mera grepp där i backen sist
Ska du åka Kjula i helgen?
Slå en koll på de då, är ingen panik.
Sådär var länge sedan jag uppdaterade, men sist på kjula så glömde vi skruva dit plus kabeln efter vi bytt start motor så under redan så tappade sprut/pumpar ström så spikade lite och körde sönder några kolvar så har vart lugnt sen dess sen i fredags så gjorde jag och Jonas Linder ett ryck och rev isär maskinen och stoppade i nya kolvar, stod kl 12:00 i fredags och svarvade kolvar och sedan slog ihop maskinen vid 06:30 stod den i bromsbänken på lördagen för att sedan sätta mig i e21an och köra till Mantorp 24 mil, vi mappade den till 1,7bar och det blev 605whp.
Kom till Mantorp 12:00 ca och fick körde några repor, första repan lossnade lås ringen till växelspaken så vart 12 sek, andra repan lossnade ett tryckrör och det blev 10,73, 4e repan blev 10,32 och sista repan blev 10,065 fast då började den gå dåligt efter 201m vi hittade felet på det var en silikon böj mellan tryckrör och insug som det gått hål i men bilen funkade och kördes till och från mantorp ca 25 mil, när jag kom hem från mantorp hade jag varit vaken 38 timmar så var helt slutkörd var tvungen att stanna och hoppa ut ur bilen flertal gånger på vägen hem för att inte somna i bilen.
Var inge vidare grepp på mantorp körde bara 1,67 60 fot och det vart spår en bra bit ut på raka och skrikande däck, dock 181km/h på 201m vilket är ganska mycker snabbare än tidigare fast på lägre laddtryck.
Fick mycket hjälp och motivation att fixa bilen inför mantorp på minimal tid och det vill jag tacka Jonas Linder, Ronnie AVR, Dynotech Robban, Vems Emil, Nille, TTR Jompa för sjukt stort tack är väldigt tacksam.
JonasH88 wrote:Har ni hittat på varför den ville blöddra sista biten på mantorp i helgen eller? Gick ju fint som fan första 200m iaf
Trevligt att träffas föresten, kika efter i garaget efter fälgarna vi talade om sen när du har tid
Tjenare kul att ses , ja vi hittade förmodligen felet på vägen hem en 90 graders silikon böj mellan tryckrör och insug har spruckit mitt på själva böjen så var förmodligen därför så jävla irriterande, då det gick 10,065s fast det sprack efter typ 250m men men ska kika n är jag åker ut till garaget hur gick det för dig då?
Fan vad irriterande fel!
Det vart en 10a i sista repan bredvid dig där. Dåliga 60 fötter och svarta spår efter bakhjulen efter 200m hade jag att brottas med hela dagen...
Får se om jag ska åka Kjula på söndag ev, var ju bra mkt mera grepp där i backen sist
Ska du åka Kjula i helgen?
Slå en koll på de då, är ingen panik.
Yes jag ska köra på kjula kan ta med fälgarna dit om du vill?