Bytte orginalsoppapumpen (E30) till en walbro 255 in-tank och trycket ökade till 4.8 kilo innan låg det på 3 kilo.
Försökte justera ner trycket med hjälp av en progresiv mallpassi, men det verkade som att 4.8 kilo var det lägsta möjliga...
Bytte reggen till orginal, trycket låg på 3 kilo en stund, men for sedan upp på 4.8 igen.
Vad göra?
Kan en annan regulator klara av att justera ner trycket?
Hur onyttigt för spridarna (370cc) är det att bli smiskade med detta tryck?
Nu vet inte jag hur din setup serut på din bil men det kan inte vara så att dimensionen på returen efter regulatorn är för liten?
Vilket i sin tur gör att det inte flödar undan så snabbt som det borde och så blir det högre tryck istället .
Last edited by Claes on 20 Apr 2009, 23:45, edited 1 time in total.
Tyvärr har regulatorn en begränsning i sin tur, det verkar som att du har för högt flöde ut ur pumpen. Prova att rycka returen och spruta bensinen via en kort bit slang ned i en behållare. Om trycket sjunker då så är det returen, om trycket fortsätter vara högt så är det regulatorn.
Efter några om-och-men så kom jag fram till att strypningen satt i returen i tanken. Provade jacka på en identisk tank från E30 och vipps så kunde jag ställa ner soppatrycket...
Attakerade returröret i tanken med tryckluft och *plong* så kunde jag reglera trycket efter det
Ragge wrote:Efter några om-och-men så kom jag fram till att strypningen satt i returen i tanken. Provade jacka på en identisk tank från E30 och vipps så kunde jag ställa ner soppatrycket...
Attakerade returröret i tanken med tryckluft och *plong* så kunde jag reglera trycket efter det
Så det satt skit i röret eller vad var det som PLONGade?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Jag var med om nåt liknande på min e30 då jag fixade till soppansystemet på den..... helt plötsligt hade jag INGEN retur alls igenom originalslangen så jag bytte ut den mot en annan o sen funkade det, även jag körde ner returen i pumpen direkt
Bra att det löste sej iaf, lycka till med resten nu!
MVH Keda
325 cab -94
320 i 2,7 turbo -88 såld
323 ia -85 skrot
325 cab -87 såld
Ragge wrote:Efter några om-och-men så kom jag fram till att strypningen satt i returen i tanken. Provade jacka på en identisk tank från E30 och vipps så kunde jag ställa ner soppatrycket...
Så det satt skit i röret eller vad var det som PLONGade?
Hehe, ja jag antar att det var något som satt i vägen
Har inte haft några problem med trycke efter plonget i vilket fall.
Vad är det med tankarna på E30?!
Igår fick jag hem ytterligare en ny soppapump, det räckte med att jag nämde "pump-byte" den här gången så tjoff åkte soppatrycket upp på 6bar
och motorn dränktes i soppa och vägrade starta...
Kom åter igen fram till att det var tanken som ströp returen. Attakerade den då med tryckluft och fick det då att släppa..
Kul om det händer mitt ute i igenstans! Måste bygga om den på något vis...
Stor_snurra wrote:Ni kör möjligtvis inte E85? Det löser ju upp en massa skit i soppasystemet som troligtvis täpper igen? Fräter ju på slangar också om dem inte är bytta till Alkoholmotståndiga.
De är det som är så skumt, att jag enbart kört på bf95. Men om några dagar så ska det i E85 i tanken, vi får se om det blir mer återkommande då