Då tänkte ja börja om från början med ett nytt projekt och tänkte göra en tråd.
Tog en lite sväng till östersund (100 mil) och hemtade hem en audu 90 quattro kaross med bur och tanken med detta projekt är att få 1 hk per kilo. borde inte vara några problem men allt över 1hk per kilo är ju bara plus.
Tanken är att lätta så mycket som möjligt och sen köra in donatorbilen i garaget bredvid och börja plocka delar.
har ni nå tips och trix så är de bara att skriva för detta är mitt första bygge någånsin så ja är en rookie.
projektbilen
Och så lite info om donator bilen. en audi s2 med 2.2l 3b motor på 722 whp (blir 2.5l bygge när den ska i 90in) ImageShack.us
Detta kommer bli mumma. Någon som har en huv i typ glasfiber eller kolfiber????
Last edited by Soppa on 20 Nov 2011, 15:47, edited 2 times in total.
Soppa wrote:
om ni kollar på den övre bilden så ser ni att dom tidigare ägarna har kapat up tunneln till vänster, varför? har dom haft nån speciell låda?
Det är inte för att få plats med lite större avgas?
Grymt fränt med äldre audisar! Vikt/effekt förhållandet lär bli riktigt bra i denna ^
Soppa wrote:
om ni kollar på den övre bilden så ser ni att dom tidigare ägarna har kapat up tunneln till vänster, varför? har dom haft nån speciell låda?
Det är inte för att få plats med lite större avgas?
Grymt fränt med äldre audisar! Vikt/effekt förhållandet lär bli riktigt bra i denna ^
ja de lär de ju vara. hoppas på ca 900kg och kusar. borde gå.
Soppa wrote:
om ni kollar på den övre bilden så ser ni att dom tidigare ägarna har kapat up tunneln till vänster, varför? har dom haft nån speciell låda?
Soppa wrote:Har varit up nån timme i garaget idag och börjat lite smått.
om ni kollar på den övre bilden så ser ni att dom tidigare ägarna har kapat up tunneln till vänster, varför? har dom haft nån speciell låda?
Den där bilen känner man igen:) ja avgastunnel är det.
Soppa wrote:Har varit up nån timme i garaget idag och börjat lite smått.
om ni kollar på den övre bilden så ser ni att dom tidigare ägarna har kapat up tunneln till vänster, varför? har dom haft nån speciell låda?
Den där bilen känner man igen:) ja avgastunnel är det.
då har ja en lite fråga. har vart uppe i garaget idag och börjat kapa lite i skuffen för ja tänkte montera kylaren liggandes.
och frågan är vad ja behöver för storlek på kylare?? nån som vet ungefär för de skulle vara, tråkigt om man måste byta direkt.
och sen tänkte ja först svätsa fast bakdörrarna men dom kan ju vara bra att kunna öppna, nån som har nå tips om Snabbfästen på insidan så man kan plocka bort dörrarna vid behov??
tänkte på sådana som sitter på lämen på kärror typ. vet fan inte vad dom heter.
går att limma, problemet ä'r ju att plasten är rak och ska välvas, härd tiden är typ 24h, skinnad på 4h med rutlim, svårt å hålla formen under härdtiden.
Kolla så limmet fixar plast kan va så att den blir balla kemisa reaktioner (brand)
pizza wrote:går att limma, problemet ä'r ju att plasten är rak och ska välvas, härd tiden är typ 24h, skinnad på 4h med rutlim, svårt å hålla formen under härdtiden.
Kolla så limmet fixar plast kan va så att den blir balla kemisa reaktioner (brand)
hur tjocklekar finns de på Lexan? får höra med glasmästarn vad han tror man kan använda för lim.
får man köra med tonad vindruta på tävlingar?
Varit till västervik en sväng idag och hemtat hem en Flipfront som ja hoppas kommer passa fint. riktigt bra byggt inge tunt skit som ramlar isär bara man lyfter den. tydligen byggd av några båtbyggare enligt förra ägaren.
kolfiber istället för lysen men där kommer de nog komma in lite diodrar eller nå så man syns på dom nattliga skiften.