Bmw M3 E46 Timeattack
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Ökänd - Bmw M3 E46 Turbo
motstånden sitter där för att lura org styrbox och hüco tändmodulerna duger nog gott till mitt effektkrav. Dom skräddarsyr ju beroende på vad man har tänkt ta ut och dom ansåg att det där var de som behövdes.
Vart lite städning och småpiller idag i garaget. Monterade ihop kopplingen och sedan växellådan. Tack Ippe för lån av loctite och provåkning i turbobeemer så man fick upp arbetssuget igen
Vart lite städning och småpiller idag i garaget. Monterade ihop kopplingen och sedan växellådan. Tack Ippe för lån av loctite och provåkning i turbobeemer så man fick upp arbetssuget igen
Kul att spana in! Måånga läckra bitar som faller på plats. Känns som det kommer bli en riktig killer när den är klar
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
Fick grenröret idag så de vart å smälla på!
Imorgon blir det å montera motorn och sedan börja med tryckrören till IC'n samt börja med bränslesystemet.
Imorgon blir det å montera motorn och sedan börja med tryckrören till IC'n samt börja med bränslesystemet.
Ett sånt bosch tändsteg räcker iaf till 570whp på olivers m30, så 2 st borde ju palla endel.
Mvh Erik
Mvh Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Jo nog lär det räcka åt den lilla effekt jag ska ha
- Bmwandreas
- Moderator
Ja det blir intressant och se om det räcker. Vore smidigt men jag är tveksam
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Händelserik dag det här.
Motor och växellåda i: CHECK
Kollat på potentiellt racebussbygge: CHECK
Lagat avloppsrör: CHECK
Fick veta idag att ProEFI har slut kabelhärver och är 3 veckor bort från att få delar till nästa dom kan bygga. Så det är minst 4 veckor bort tills uppstart, så imorgon kan man ta en välförtjänt öl-och-diskutera-racebussbygge dag!
Motor och växellåda i: CHECK
Kollat på potentiellt racebussbygge: CHECK
Lagat avloppsrör: CHECK
Fick veta idag att ProEFI har slut kabelhärver och är 3 veckor bort från att få delar till nästa dom kan bygga. Så det är minst 4 veckor bort tills uppstart, så imorgon kan man ta en välförtjänt öl-och-diskutera-racebussbygge dag!
Ska fixa en T adapter så jag kan sätta proefi oljetrycksgivarn och oljetillförsel för turbo på samma. Så jag kan behålla org oljetrycksgivare, på så vis flippar inte org styrboxen ut. Bilden visar hur det INTE ska vara.
Motor, växellåda och fronten är på plats. Självklart glömde man ju kylaren till styrservot så jag måste ner med fronten igen... SUCK!
Började provpassa tryckrören och beslöt att dom skulle gå alldeles för nära backen. Lösningen på problemet = Kapa bort 5cm på kompressorhuset och svetsa 90graders böj där. Så det var bara ner med turbon igen och det var ju "JÄTTEBRA" om plats... Fick kapa en 14's nyckel så den är nu döpt till turbonyckeln
Svetsningen och det får bli morgondagens problem. Här kommer en porrbild iaf!
Motor, växellåda och fronten är på plats. Självklart glömde man ju kylaren till styrservot så jag måste ner med fronten igen... SUCK!
Började provpassa tryckrören och beslöt att dom skulle gå alldeles för nära backen. Lösningen på problemet = Kapa bort 5cm på kompressorhuset och svetsa 90graders böj där. Så det var bara ner med turbon igen och det var ju "JÄTTEBRA" om plats... Fick kapa en 14's nyckel så den är nu döpt till turbonyckeln
Svetsningen och det får bli morgondagens problem. Här kommer en porrbild iaf!
Någon som har koll om man måste göra en stressplatta att dra fast kompressorhuset när man ska svetsa en 90 graders böj på den? Antar man ska göra det men vill iaf fråga innan man gör nått.
Jag har då aldrig gjort det, har svetsat alla hus lösa. Är man nervig så måste det enklaste vara att ha kåpan påturbon när man svetsar.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
spänn fast kåpan i svetsbänken eller dylikt med ett par tvingar när du svetsar så är de lugnt,jag har förvärmt huset på en platta eller med gasol för då blire mkt enklare och bättre att svetsa sen...
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Gick skitfint å svetsa iaf! Synd bara att man måste dit med bärarmen före man monterar turbon men men. Det är väl sånt man får ta när man modifierar friskt
Jag är dock väldigt skeptisk till hur långt ner tryckröret kommer under bilen. Kanske måste köra monstertruck höjd på bilen
Jag är dock väldigt skeptisk till hur långt ner tryckröret kommer under bilen. Kanske måste köra monstertruck höjd på bilen
Det går inte vrida upp kompressorkåpan och dra tryckröret just under grenröret?
Gjorde så när jag hade gjutet rör!
Gjorde så när jag hade gjutet rör!
Nås på 0730970524
Nä du vet de är extremt lite om plats där. Hade dom tankarna men isf måste jag kapa i ramen och de är något jag INTE gör
Det ska nog gå bra ändå. Man får se till å inte sänka bilen allt för mycket bara. Kommer nog oavsett inte kunna köra så lågt i.om jag kör 10" fram.
Det ska nog gå bra ändå. Man får se till å inte sänka bilen allt för mycket bara. Kommer nog oavsett inte kunna köra så lågt i.om jag kör 10" fram.
Ippe vi ska ha en liten beemer träff nästa vecka. André kommer från pite å ska hälsa på då kan du ju titta förbi också. Får se vilken dag de blir
Före:
Efter:
Börjar ta sig
HMM
HMM2
Soppasystemet får vila på funderar stol'n ett tag. Det är nämligen något som fattas!
Före:
Efter:
Börjar ta sig
HMM
HMM2
Soppasystemet får vila på funderar stol'n ett tag. Det är nämligen något som fattas!
Gromt bygge
Skal du kjøre med org bankesensorer? Da slår de inn med stumme motor/ gir kasse fester.
Hva er den pumpa på gir kassa der ?
Skal du kjøre med org bankesensorer? Da slår de inn med stumme motor/ gir kasse fester.
Hva er den pumpa på gir kassa der ?
- bmw_fredde
varför inte köra 2,5tum i tryckrör det där lär ju inte funka nått vidare??
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com