motstånden sitter där för att lura org styrbox och hüco tändmodulerna duger nog gott till mitt effektkrav. Dom skräddarsyr ju beroende på vad man har tänkt ta ut och dom ansåg att det där var de som behövdes.
Vart lite städning och småpiller idag i garaget. Monterade ihop kopplingen och sedan växellådan. Tack Ippe för lån av loctite och provåkning i turbobeemer så man fick upp arbetssuget igen
Motor och växellåda i: CHECK
Kollat på potentiellt racebussbygge: CHECK
Lagat avloppsrör: CHECK
Fick veta idag att ProEFI har slut kabelhärver och är 3 veckor bort från att få delar till nästa dom kan bygga. Så det är minst 4 veckor bort tills uppstart, så imorgon kan man ta en välförtjänt öl-och-diskutera-racebussbygge dag!
Ska fixa en T adapter så jag kan sätta proefi oljetrycksgivarn och oljetillförsel för turbo på samma. Så jag kan behålla org oljetrycksgivare, på så vis flippar inte org styrboxen ut. Bilden visar hur det INTE ska vara.
Motor, växellåda och fronten är på plats. Självklart glömde man ju kylaren till styrservot så jag måste ner med fronten igen... SUCK!
Började provpassa tryckrören och beslöt att dom skulle gå alldeles för nära backen. Lösningen på problemet = Kapa bort 5cm på kompressorhuset och svetsa 90graders böj där. Så det var bara ner med turbon igen och det var ju "JÄTTEBRA" om plats... Fick kapa en 14's nyckel så den är nu döpt till turbonyckeln
Svetsningen och det får bli morgondagens problem. Här kommer en porrbild iaf!
Någon som har koll om man måste göra en stressplatta att dra fast kompressorhuset när man ska svetsa en 90 graders böj på den? Antar man ska göra det men vill iaf fråga innan man gör nått.
spänn fast kåpan i svetsbänken eller dylikt med ett par tvingar när du svetsar så är de lugnt,jag har förvärmt huset på en platta eller med gasol för då blire mkt enklare och bättre att svetsa sen...
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Gick skitfint å svetsa iaf! Synd bara att man måste dit med bärarmen före man monterar turbon men men. Det är väl sånt man får ta när man modifierar friskt
Jag är dock väldigt skeptisk till hur långt ner tryckröret kommer under bilen. Kanske måste köra monstertruck höjd på bilen
Nä du vet de är extremt lite om plats där. Hade dom tankarna men isf måste jag kapa i ramen och de är något jag INTE gör
Det ska nog gå bra ändå. Man får se till å inte sänka bilen allt för mycket bara. Kommer nog oavsett inte kunna köra så lågt i.om jag kör 10" fram.