Hade hoppats på kjula i helgen men är något knull med bromscylindern som typ läcker så det funkar ej får pumpa en massa för att få bromsar men jag va ute och körde en första provsväng iaf och kan lova att bilen är helt våldsam att köra spelar ingen roll vilken växel som ligger i den slår loss däcken så fort det börjar ladda lite
Säger inte att det gick exakt så här fort men en 9a måste det ha varit iaf klippet startar vid första chassiförflyttning och slutar vid mål skylten och det lär ju inte vara 1 sekund fel iaf så borde varit en 9 sek repa? varvstopp precis efter mål med 3,07 i klumpen och zf samt 26" slicksen borde vara rätt skaplig slutfart också ska åka och köra nästa kjula då hoppas jag tidtagningen fungerar.
JonasH88 wrote:Åkte du utan bromsar på Kjula eller fick du ordning på det innan?
Gick ju jäkligt bra den repan jag såg!
Styrde till bromsarna tackar jag körde dock bara 1 riktig repa och det var utan tidtagning tyvär sj då hur gick det för dig?
Var frän att se! Såg ut att ånga på riktigt bra ända upp mot slutet, så kan mycket väl vart en 9a! Letade efter bilen i depån, tänkte kolla in den och tala lite skit, men då hittade jag den/er inte?
För min del gick det över förväntan, hade hoppats på en låg 11 nu på premiärkörningen. Vart 10,79- 217km/h på första ordentliga repan ut, så är svinnöjd! Finns mer att hämta med träning av chaffören..
JonasH88 wrote:Åkte du utan bromsar på Kjula eller fick du ordning på det innan?
Gick ju jäkligt bra den repan jag såg!
Styrde till bromsarna tackar jag körde dock bara 1 riktig repa och det var utan tidtagning tyvär sj då hur gick det för dig?
Var frän att se! Såg ut att ånga på riktigt bra ända upp mot slutet, så kan mycket väl vart en 9a! Letade efter bilen i depån, tänkte kolla in den och tala lite skit, men då hittade jag den/er inte?
För min del gick det över förväntan, hade hoppats på en låg 11 nu på premiärkörningen. Vart 10,79- 217km/h på första ordentliga repan ut, så är svinnöjd! Finns mer att hämta med träning av chaffören..
Asnice ju vi stod vid hangarerna där dom sålde mat ja fan nice slutfart ju går ju komma ner på låga 10or utan problem iaf
peppe wrote:Bilen i vänster linen blåste av en låg 8 sek repa eller?
Grattis till fin effekt, och far och snyt med tidtagning nu asap!!
vet ej men har för mig den körde någon mitten åtta idag tidigare som sagt säger inte att bilen gick 9,29 men det är startat från första chassie förflyttning till sista röda konan vid mål sen om fotocellen ligger ett par meter framåt vet jag inte men den lär inte ligga 1 sek framåt iaf så det hade vart en 10.29 repa men jag lovar ingen mer än jag vill ha en tid på kort så självklart ska jag köra nästa kjula också