jag är också sugen på lättning.
Men vad säger besiktningen när man ungefär har gjort som pelko?
Är det åk hem igen eller bryr dom sig inte?
Rensad inredning?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- P.Herrdahl
Att kapa bort "brandväggen" mellan bagage och coupé tror jag inte att dom gillar.djm wrote:jag är också sugen på lättning.
"Tankarmaturen m.m går upp i bagaget, det är farligt om ångor går in i coupén, bla bla bla" lär man få höra.
Resten tror jag inte är några problem, men vill man ha en för lätt E30 om man bygger en 550hästars maskin och ska ut på gatan? Troligtvis inte, lär va ett rent helvete att köra.

Skilnad är det på 1630 kilo E34, dom kan man banta ner till ~1200kilo.
Mvh.
-
Jag är nog för ung för att förstå detta helt men jag bygger bil först och tar sedan konsekvenser för SBP när allt är klart och åtgärdar det som bör åtgärdas temporärt.
Pratat med lite andra som har kapat ryggstödet då dem byggt bur och det har varit lugnt för deras del.
mvh Mathias
Pratat med lite andra som har kapat ryggstödet då dem byggt bur och det har varit lugnt för deras del.
mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Re: Rensad inredning?
Någon som provat besiktiga sin e30 coupe med två sportstolar som inte är fällbara men har justerbart underrede?
Sebastian Blomgren
Jag besiktade min e30 coupe med sportstolar och justerbart underrede ganska precis så att man tog sig in om man var väldigt liten!Blomgren wrote:Någon som provat besiktiga sin e30 coupe med två sportstolar som inte är fällbara men har justerbart underrede?
Men dom sa då inget på besikningen!!
Re:
400kg?! Var fan hittar du 400kg i en E34?P.Herrdahl wrote:Att kapa bort "brandväggen" mellan bagage och coupé tror jag inte att dom gillar.djm wrote:jag är också sugen på lättning.
"Tankarmaturen m.m går upp i bagaget, det är farligt om ångor går in i coupén, bla bla bla" lär man få höra.
Resten tror jag inte är några problem, men vill man ha en för lätt E30 om man bygger en 550hästars maskin och ska ut på gatan? Troligtvis inte, lär va ett rent helvete att köra.![]()
Skilnad är det på 1630 kilo E34, dom kan man banta ner till ~1200kilo.
Mvh.
Har du några bilder på en e34 som är bantad så mycket så skicka gärna dom. Min är rensad på innertak,takluckan,baksätet,matta,all inredning i bagaget, kapat ut allt i bagageluckan, dörrsidor är borta, ja det är nog det hela

Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
Vad väger den då? 

Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)