Rensad inredning?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
Rensad inredning?
Hur mycket får man rensa i bilen utan att besiktningen börjar gnälla och säga att bilen inte är godkänd?
/Olle Bäck Lindgren
-
-
Okej
Jag har en E30 två dörrars och om jag slänger ut baksätet samt bilbälten, fästen och sen reggar om bilen med endast två fällbara stolar.. då är det grönt alltså?
Om man tar bort hela heltäckningsmatan i bilen och plastdelar från mittkonsolen (runt växelspaken m.m.) är det också något dom inte bryr sig om?
Jag har en E30 två dörrars och om jag slänger ut baksätet samt bilbälten, fästen och sen reggar om bilen med endast två fällbara stolar.. då är det grönt alltså?
Om man tar bort hela heltäckningsmatan i bilen och plastdelar från mittkonsolen (runt växelspaken m.m.) är det också något dom inte bryr sig om?
/Olle Bäck Lindgren
ska du ha kvar baksäte så måste du ha fällbara stolar. annars spelar det ingen roll vad för stolar du har fram.Terror_Flynn wrote:Okej
The Lower Class
är bilen reggad för bara en passagerare, så kan du ju ha kvar baksätet iaf, och du behöver inte ha fällbart!RoDe wrote:ska du ha kvar baksäte så måste du ha fällbara stolar. annars spelar det ingen roll vad för stolar du har fram.Terror_Flynn wrote:Okej
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Rille 0046-706569535
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Rille 0046-706569535
- Nemesis_turbo
Re: Rensad inredning?
Skicka ett PM till ZAK här på PPF , hans E30 är rensad på rätt mycket och hans gick igenom bes utan problem, så hör med han vad han har för erfarenheter av besiktningen.Terror_Flynn wrote:Hur mycket får man rensa i bilen utan att besiktningen börjar gnälla och säga att bilen inte är godkänd?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Va in till besiktning o frågade hur man gick till väga med att ha 2st sportstolar ifram som inte va fällbara.
Fick man bes. med dom?
Har man baksätet kvar vill bes. männen komma åt bältena bara. kommer dom åt dom så går de bra med ej fällbara stolar.
Jag monterade bara en i min e30 2dörrare just pga att jag inte kom in i baksätet
Fick man bes. med dom?
Har man baksätet kvar vill bes. männen komma åt bältena bara. kommer dom åt dom så går de bra med ej fällbara stolar.
Jag monterade bara en i min e30 2dörrare just pga att jag inte kom in i baksätet
//Micke Lennartsson
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
-
ska du åka utan huv oxo
..
nädå, skoja bara, huven väger ju ett par kilo.
men hur tänkte du, byta huv till glasfiber tex eller lätta den oxo??
du kan ju pröva o lätta den lite, men inte för mycket för då finns risken att den blir fladdrig vilket inte e så kul..
annars finns det en hel del som väger i e30, det handlar bara om hur mycket du vill lägga ut på att lätta
!!
jag menar, det du har gjort nu i lättningsväg kostar ju inget direkt.. ska du börja lätta med lättviktshuv, dörrar, skärmar, bag.lucka, etc så kommer det kosta flis kan jag lova..
En sak du kan göra för att spara in lite vikt och inte kostar mycket är tex att kapa ur bagagerums golvet med reservhjulsbalja och allt och montera en aluplåt som du nitar fast.. då sparar du nog nåt kilo oxo, hur snyggt det sedan blir kan diskuteras..
mvh

nädå, skoja bara, huven väger ju ett par kilo.
men hur tänkte du, byta huv till glasfiber tex eller lätta den oxo??
du kan ju pröva o lätta den lite, men inte för mycket för då finns risken att den blir fladdrig vilket inte e så kul..
annars finns det en hel del som väger i e30, det handlar bara om hur mycket du vill lägga ut på att lätta

jag menar, det du har gjort nu i lättningsväg kostar ju inget direkt.. ska du börja lätta med lättviktshuv, dörrar, skärmar, bag.lucka, etc så kommer det kosta flis kan jag lova..
En sak du kan göra för att spara in lite vikt och inte kostar mycket är tex att kapa ur bagagerums golvet med reservhjulsbalja och allt och montera en aluplåt som du nitar fast.. då sparar du nog nåt kilo oxo, hur snyggt det sedan blir kan diskuteras..
mvh
-
Haha, xelerator
kanske göra cab när man ändå är igång
Jo, jag är medveten om att det kommer kosta mycket om man ska börja ersätta en massa karossdelar till glasfiber, lexanrutor m.m.
Men kanske en glasfiberhuv kan man kosta på sig, men risken finns att den är väldigt sladdrig och ändrar form tack vare värmen från motorn.
Det där med att kapa reservhjulsbaljan och ersätta den med en aluplåt var ju inte så dumt.

Jo, jag är medveten om att det kommer kosta mycket om man ska börja ersätta en massa karossdelar till glasfiber, lexanrutor m.m.
Men kanske en glasfiberhuv kan man kosta på sig, men risken finns att den är väldigt sladdrig och ändrar form tack vare värmen från motorn.
Det där med att kapa reservhjulsbaljan och ersätta den med en aluplåt var ju inte så dumt.
/Olle Bäck Lindgren
Angående glasfiberdelar så snacka med Hilda, han verkar riktigt duktig.
Jag ska lätta så mycket som bara går i min E30 och allt beror ju på hur mycket man vill slita med det. Det jag har gjort i dagsläget och kommer att göra är: Innertak med taklucka, värmepaket, golvmatta, baksäte, "plåtbaksätet", "plåthatthyllan" (blir alltså 100% öppet mellan bagage och kupe), dörrsidor, halva i-brädan, underredsmassa, reservhjulsbalja, servosystem, onödig plåt i motorrummet, kupen och i bagaget m.m. Säkert glömt en del men jag ska alltså slänga ut allt som bara går. Ska bli skoj att se hur mycket den väger sedan. Den vägde 1220kg vid köp helt original, 320.
mvh Mathias
Jag ska lätta så mycket som bara går i min E30 och allt beror ju på hur mycket man vill slita med det. Det jag har gjort i dagsläget och kommer att göra är: Innertak med taklucka, värmepaket, golvmatta, baksäte, "plåtbaksätet", "plåthatthyllan" (blir alltså 100% öppet mellan bagage och kupe), dörrsidor, halva i-brädan, underredsmassa, reservhjulsbalja, servosystem, onödig plåt i motorrummet, kupen och i bagaget m.m. Säkert glömt en del men jag ska alltså slänga ut allt som bara går. Ska bli skoj att se hur mycket den väger sedan. Den vägde 1220kg vid köp helt original, 320.
mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
-