olander_91 wrote:Smart lösning på grenröret! Vilken årsmodell kommer det ifrån? tänke göra mig ett likadant. Jag har en 95ans m50 men på den är det gjutjärns grenrör...
Sådär efter 14 timmar garage är jag precis hemkommen, byggde downpipe, avgas system, oljeretur, tryckrör på turbo sidan och patrik kopplade in all el. Det som är kvar inför uppstart är att dra dit alla muttrar till insug/grenrör samt fylla olja och soppa tror inte det är något mer tack Ronnie AVR för hjälp idag.
Fan va taggad man blir när jag ser detta, snart är hon startad!!!
olander_91 wrote:Smart lösning på grenröret! Vilken årsmodell kommer det ifrån? tänke göra mig ett likadant. Jag har en 95ans m50 men på den är det gjutjärns grenrör...
Försökte starta upp idag men spridarna mosar inte ut nå mat till motorn och ingen gnista heller :/ har ej gjort något med härvan sen förra året så vettefan va det är ska kika på triggern imorgon.
Sådär bilen står nu på lyften har kopplat lite bromsrör ska även montera dit avgas ordentligt och kolla så allt är åtdraget sen lufta bromsar så går det att dra ut och puttra lite, bytte även fjädrar i fram så det slipper ta i när man svänger, lite helhets bilder på hur det kommer se ut:
Blir hjulvinklarna helt fel om du sänker den bak eller hur var det? Det se ut som det står en domkraft under den i bak Fet vagn i övrigt. Lär bygga en e21 någon gång!
johankihl wrote:Blir hjulvinklarna helt fel om du sänker den bak eller hur var det? Det se ut som det står en domkraft under den i bak Fet vagn i övrigt. Lär bygga en e21 någon gång!
Nja det går säkert att få¨ner den lite till hjulvinklarna är ju ställbara men vill testa med slicks:en först och se lite sen är även hjulvinklarna helt fel vilket syns på alla bilder vilket gör att den också blir lite högre