Bänkkörningar - LISTA.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Biltyp: E30 Touring
Motortyp: M20b25
Modifieringar: EXTREM snik maskin. Helt orginal B25 block med svarvade kolvar (8,5 komp) HELT orginal B20 topp med innehåll. Allt återanvänt lager, kolvringar ALLT. Det enda nya är ventiltätningar och topp-packning. ARP bulltar i toppen. Övrig kringutrustning insug mm är orginal B25.
Motorstyrning: Autronic SM4 och MSD 7-al tändning med blaster spole.
Turbo/Kompressor: Dubbel turbo 2 st td04-15T
Laddtryck: 0,9 bar
Bränsle: E85
Mätställe/typ: PPF / På bakhjulen
Hästkrafter: 298whp @ 4900 rpm
Vridmoment: 495wnm @ 3800 rpm
På 1,3 bar med sjunkande tryck efter 4000 varv gav den 340whp och en bit över 600wnm. Med en nästan orginal snikmaskin
Motortyp: M20b25
Modifieringar: EXTREM snik maskin. Helt orginal B25 block med svarvade kolvar (8,5 komp) HELT orginal B20 topp med innehåll. Allt återanvänt lager, kolvringar ALLT. Det enda nya är ventiltätningar och topp-packning. ARP bulltar i toppen. Övrig kringutrustning insug mm är orginal B25.
Motorstyrning: Autronic SM4 och MSD 7-al tändning med blaster spole.
Turbo/Kompressor: Dubbel turbo 2 st td04-15T
Laddtryck: 0,9 bar
Bränsle: E85
Mätställe/typ: PPF / På bakhjulen
Hästkrafter: 298whp @ 4900 rpm
Vridmoment: 495wnm @ 3800 rpm
På 1,3 bar med sjunkande tryck efter 4000 varv gav den 340whp och en bit över 600wnm. Med en nästan orginal snikmaskin
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Biltyp: Toyota Supra mkiv -93
Motortyp: 2jz gte
Modifieringar:Standard topp och block .usa kammar, 1680cc spridare, 3 denso pumpar, 4tums avgas,ppf 70mm dump, skyline ic, ppf grenrör 46mm wg.
Motorstyrning: Vipec v88 P&P.
Turbo/Kompressor: bw s380
Laddtryck: 2.7 bar
Bränsle: E85
Mätställe/typ: PPF / På bakhjulen
Hästkrafter: 912whp
Vridmoment: 974wnm
Motortyp: 2jz gte
Modifieringar:Standard topp och block .usa kammar, 1680cc spridare, 3 denso pumpar, 4tums avgas,ppf 70mm dump, skyline ic, ppf grenrör 46mm wg.
Motorstyrning: Vipec v88 P&P.
Turbo/Kompressor: bw s380
Laddtryck: 2.7 bar
Bränsle: E85
Mätställe/typ: PPF / På bakhjulen
Hästkrafter: 912whp
Vridmoment: 974wnm
Last edited by BADASS_M on 25 Oct 2010, 10:51, edited 2 times in total.
Biltyp: BMW M3 E30
Motortyp: S50B30 M3 E36 3,0
Modifieringar:
Cp pistons
H-rods
Ported head and PPF cams
Intake and exhaust manifold by PPF
Exhaust system by PPF
1260cc injectors @ 3 bar on 4 bar
Motorstyrning: Vipec V44
Turbo/Kompressor: Precision PT6765 billet
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 750whp @ 7000 rpm
Vridmoment: 810wNm @ 5500 rpm
Motortyp: S50B30 M3 E36 3,0
Modifieringar:
Cp pistons
H-rods
Ported head and PPF cams
Intake and exhaust manifold by PPF
Exhaust system by PPF
1260cc injectors @ 3 bar on 4 bar
Motorstyrning: Vipec V44
Turbo/Kompressor: Precision PT6765 billet
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 750whp @ 7000 rpm
Vridmoment: 810wNm @ 5500 rpm
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Biltyp: Bmw e28 m535
Motortyp: m30b34
Modifieringar:
Portad,ppf kam,ppf kitt 2 fjädrar,cooperring,oljesprut
mahle kolvar,s38b38 stakar,b28 vev= 3,2liter maskin!
mm...
Motorstyrning: Vipec v44 med 6st vag spolar
Turbo/Kompressor: Precision pt6765 a/r 1.15
Laddtryck: 2 bar
Soppa: E85
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 700 @ 6200 rpm
Vridmoment: 860 @ 4650 rpm
SÅ NÖJD!!!!!
Motortyp: m30b34
Modifieringar:
Portad,ppf kam,ppf kitt 2 fjädrar,cooperring,oljesprut
mahle kolvar,s38b38 stakar,b28 vev= 3,2liter maskin!
mm...
Motorstyrning: Vipec v44 med 6st vag spolar
Turbo/Kompressor: Precision pt6765 a/r 1.15
Laddtryck: 2 bar
Soppa: E85
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 700 @ 6200 rpm
Vridmoment: 860 @ 4650 rpm
SÅ NÖJD!!!!!
Last edited by BusE on 01 Jun 2011, 14:07, edited 1 time in total.
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
Biltyp: 525im e34
Motortyp: s50b30
Modifieringar:
Cp-kolvar, spmstakar, portad topp, ppf ventilfjädrar, inkopplad vanos. synapse 50mm.
Motorstyrning: vipec v44, vag spolar
Turbo/Kompressor: BW 372
Laddtryck: 1,75 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 825 @ 6800rpm
Vridmoment: 875 @ 6500 rpm
Motortyp: s50b30
Modifieringar:
Cp-kolvar, spmstakar, portad topp, ppf ventilfjädrar, inkopplad vanos. synapse 50mm.
Motorstyrning: vipec v44, vag spolar
Turbo/Kompressor: BW 372
Laddtryck: 1,75 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 825 @ 6800rpm
Vridmoment: 875 @ 6500 rpm
Biltyp:nissan s14a
Motortyp: sr20det
Modifieringar: smidd motor
med massa gods runtom
Motorstyrning: haltech ps1000
Turbo/Kompressor: precision 5857bb
Laddtryck: 2.4 bar
Mätställe/typ: maxxtuning på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 586 @ 6462 rpm
Vridmoment: 694 @ 5294 rpm
mer effekt att vänta i år
Motortyp: sr20det
Modifieringar: smidd motor
med massa gods runtom
Motorstyrning: haltech ps1000
Turbo/Kompressor: precision 5857bb
Laddtryck: 2.4 bar
Mätställe/typ: maxxtuning på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 586 @ 6462 rpm
Vridmoment: 694 @ 5294 rpm
mer effekt att vänta i år
-------------------------------------
http://www.garaget.org/supraturbo" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/supraturbo" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Motortyp: M20
Modifieringar: Z45 kam, raceventiler, smidd botten mm. E85.
Motorstyrning: SM4
Turbo/Kompressor: PT67 billet
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 675whp @ 6100 rpm
Vridmoment: 787wnm @ 6000 rpm
Modifieringar: Z45 kam, raceventiler, smidd botten mm. E85.
Motorstyrning: SM4
Turbo/Kompressor: PT67 billet
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 675whp @ 6100 rpm
Vridmoment: 787wnm @ 6000 rpm
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Tjottirotti
- Posts: 764
- Joined: 23 Jun 2007, 19:59
- Location: Göteborg / Karlstad
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Biltyp: Bmw 745i -85
Motortyp: M106
Modifieringar: orginal vev och stakar, smidda wisecokolvar, oringat, annan kam, fjädrar, vippor, eget grenrör, original insug ,1000cc spridare
Bränsle: E85
Motorstyrning: Link lemg3, msd6al fördelartändning
Turbo/Kompressor: Pt67
Laddtryck: 1,9 bar
Mätställe/typ: Hos Maxxtuning / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 618 @ 5348 rpm
Vridmoment: 848 @ 4855 rpm
Pga misständningar och läckande turbofläns så vart det inge mer. Men får man ordning på tändningen finns det mkt mer att hämta och bättre register!
Motortyp: M106
Modifieringar: orginal vev och stakar, smidda wisecokolvar, oringat, annan kam, fjädrar, vippor, eget grenrör, original insug ,1000cc spridare
Bränsle: E85
Motorstyrning: Link lemg3, msd6al fördelartändning
Turbo/Kompressor: Pt67
Laddtryck: 1,9 bar
Mätställe/typ: Hos Maxxtuning / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 618 @ 5348 rpm
Vridmoment: 848 @ 4855 rpm
Pga misständningar och läckande turbofläns så vart det inge mer. Men får man ordning på tändningen finns det mkt mer att hämta och bättre register!
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
+46703905533
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Härlig effekt där tjottirotti!! Hörde att du flyttat tillbaka till värmland igen! Du lär ju höra av dig om du ska ut å bräsa! Du kände ju visst Andreas, vi har ju garage ihop
Bmw m5 3,8 sommar
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
Bmw m535 turbo race
Bmw 525 vinter hink
- Tjottirotti
- Posts: 764
- Joined: 23 Jun 2007, 19:59
- Location: Göteborg / Karlstad
Re: Bänkkörningar - LISTA.
AGranlund wrote:Härlig effekt där tjottirotti!! Hörde att du flyttat tillbaka till värmland igen! Du lär ju höra av dig om du ska ut å bräsa! Du kände ju visst Andreas, vi har ju garage ihop
Ja det stämmer! Ska hämta upp han i påsk nu. Ska besikta onsdagen påskveckan sen bränner jag till Värmland! Kommer och kikar förbi nån dag! Kan vi stråla samman och lägga lite lakrits!
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
+46703905533
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Biltyp: E34 535.
Motortyp: M30B35
Modifieringar:
Turbo.
Motorstyrning: Vipec V44
Turbo/Kompressor: BW 375
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 600whp på 0,8bar, 635whp på 1.0bar, 782whp på 1.5bar, 842whp på 1.8bar.
Vridmoment: 983wnm på 1,8bar
Motortyp: M30B35
Modifieringar:
Turbo.
Motorstyrning: Vipec V44
Turbo/Kompressor: BW 375
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 600whp på 0,8bar, 635whp på 1.0bar, 782whp på 1.5bar, 842whp på 1.8bar.
Vridmoment: 983wnm på 1,8bar
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Biltyp: Bmw 535 e34
Motortyp: M102
Modifieringar:
O-ringad topp, hårdare fjädrar.
Renoverat org block.
kina 50mm wg, PPF 50mm dump, aeromotive btr.
1260cc spridare
2x044 pump, e85
MSD6a
Motorstyrning: Link G4 Atom
Turbo/Kompressor: precision 76gts
Laddtryck: 1,9 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 603
Vridmoment: 775
gick inte mer pga orginal kam.
Motortyp: M102
Modifieringar:
O-ringad topp, hårdare fjädrar.
Renoverat org block.
kina 50mm wg, PPF 50mm dump, aeromotive btr.
1260cc spridare
2x044 pump, e85
MSD6a
Motorstyrning: Link G4 Atom
Turbo/Kompressor: precision 76gts
Laddtryck: 1,9 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 603
Vridmoment: 775
gick inte mer pga orginal kam.
070-5508807
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
2010: 11,50 @ 195km/h
2011: 10,80 @ 211km/h
2012: 10,14 @ 228km/h
2013: 9,73 @ 239km/h (opreppat)
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Biltyp: Audi s2 91
Motortyp: 2,2l 3B.
Modifieringar: Totalrenoverad botten med h-profil stakar.
Arp, mirafräst topp, ppf ventilfjäderkit. omslipade 7A kammar, MM.
Precision 46mm wg,
707 tryckplatta, 6pucks sinter.
3,5" dp. 3" rostfritt avgas.
PPF 50mm dump.
PPF custom insug.
PPF grenrör.
Nuke fuelrail.
Motorstyrning: Vipec V88. separata spolar.
Bränslesystem: 2x 044 pumpar, Nuke Btr, E85
Turbo/Kompressor: Precision SC67/65.
Laddtryck: 2,5
Mätställe/typ: Hos PPF / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 722whp
Vridmoment: 749wnm
Motortyp: 2,2l 3B.
Modifieringar: Totalrenoverad botten med h-profil stakar.
Arp, mirafräst topp, ppf ventilfjäderkit. omslipade 7A kammar, MM.
Precision 46mm wg,
707 tryckplatta, 6pucks sinter.
3,5" dp. 3" rostfritt avgas.
PPF 50mm dump.
PPF custom insug.
PPF grenrör.
Nuke fuelrail.
Motorstyrning: Vipec V88. separata spolar.
Bränslesystem: 2x 044 pumpar, Nuke Btr, E85
Turbo/Kompressor: Precision SC67/65.
Laddtryck: 2,5
Mätställe/typ: Hos PPF / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 722whp
Vridmoment: 749wnm
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Var iväg med en polare och bromsades hans sierra med M50 motor, blev redigt med pulver på så lite ladd
Biltyp: Ford Sierra
Motortyp: M50B28.
Modifieringar: Kinastakar, 2.8 vev, dubbla insugskammar, toppen portad av ägaren
Motorstyrning: Megasquirt 1 v3.0 . Audi cop.
Bränslesystem: Aeromotive prylar, Nuke rail, E85
Turbo/Kompressor: Holset Hx55
Laddtryck: 1.25bar
Mätställe/typ: Hos Motornord / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 630whp
Vridmoment: 754wnm
Biltyp: Ford Sierra
Motortyp: M50B28.
Modifieringar: Kinastakar, 2.8 vev, dubbla insugskammar, toppen portad av ägaren
Motorstyrning: Megasquirt 1 v3.0 . Audi cop.
Bränslesystem: Aeromotive prylar, Nuke rail, E85
Turbo/Kompressor: Holset Hx55
Laddtryck: 1.25bar
Mätställe/typ: Hos Motornord / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 630whp
Vridmoment: 754wnm
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Mikael S wrote:Var iväg med en polare och bromsades hans sierra med M50 motor, blev redigt med pulver på så lite ladd
Biltyp: Ford Sierra
Motortyp: M50B28.
Modifieringar: Kinastakar, 2.8 vev, dubbla insugskammar, toppen portad av ägaren
Motorstyrning: Megasquirt 1 v3.0 . Audi cop.
Bränslesystem: Aeromotive prylar, Nuke rail, E85
Turbo/Kompressor: Holset Hx55
Laddtryck: 1.25bar
Mätställe/typ: Hos Motornord / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 630whp
Vridmoment: 754wnm
Det var inte illa!! När peakade den i effekt och vrid?
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Doktorn wrote:Mikael S wrote:Var iväg med en polare och bromsades hans sierra med M50 motor, blev redigt med pulver på så lite ladd
Biltyp: Ford Sierra
Motortyp: M50B28.
Modifieringar: Kinastakar, 2.8 vev, dubbla insugskammar, toppen portad av ägaren
Motorstyrning: Megasquirt 1 v3.0 . Audi cop.
Bränslesystem: Aeromotive prylar, Nuke rail, E85
Turbo/Kompressor: Holset Hx55
Laddtryck: 1.25bar
Mätställe/typ: Hos Motornord / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 630whp
Vridmoment: 754wnm
Det var inte illa!! När peakade den i effekt och vrid?
Det lät för bra för att vara sant på såpass lite ladd med den turbon och dom kammarna..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Hörde att motornord haft problem med bänken, nån givare eller liknande som strulade. Gav visst 10% felmarginal Men är åtgärdat nu som de lät.
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74