Seg begagnat marknad
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Seg begagnat marknad
Har släppt lite nu så några som hört av sig på båda bilarna
En lite rolig på Hondan
Jag "Bilen startar ju inte imellan åt så blir svårt för dig att köra hem den för dig"
Han "va e felet då om du vet de? Intresserad av en Volvo 744?"
Jag " De vet jag inte, brukar starta då de är kallt ute. Nej tack ingen Volvo
Han "då e de topplockspackningen som har gått på han o fördelare behöver byta plus massa annat
släpp den billigare så hämtar jag den jag kommer lägga ut mycke pengar på den de lovar jag"
Roligt folk de finns
En lite rolig på Hondan
Jag "Bilen startar ju inte imellan åt så blir svårt för dig att köra hem den för dig"
Han "då e de topplockspackningen som har gått på han o fördelare behöver byta plus massa annat
släpp den billigare så hämtar jag den jag kommer lägga ut mycke pengar på den de lovar jag"
Roligt folk de finns
- Christian.N
immy wrote:Har släppt lite nu så några som hört av sig på båda bilarna
En lite rolig på Hondan
Roligt folk de finns
Ja men då är det bara att sälja Han verkar ju kunna det där så då är det ju lugnt.....
Enköping, 073-3104393
-
vad ligger sktten på nissan på.?
immy wrote:Är de någon mer än jag som märkt av den trög beg marknaden på bilar?
Har 2 bilar ut på blocket
http://www.blocket.se/gavleborg/Nissan_ ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/gavleborg/Honda_C ... ?ca=11&w=3
Är en som ringt på hondan och ingen som ringt på Navaran
Och endast ett mejl på byte på navaran
Eller är de jag som är så missplacerad så att inge orkar åka enda hit?!
Svintoleffe wrote:vad ligger sktten på nissan på.?immy wrote:Är de någon mer än jag som märkt av den trög beg marknaden på bilar?
Har 2 bilar ut på blocket
http://www.blocket.se/gavleborg/Nissan_ ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/gavleborg/Honda_C ... ?ca=11&w=3
Är en som ringt på hondan och ingen som ringt på Navaran
Och endast ett mejl på byte på navaran
Eller är de jag som är så missplacerad så att inge orkar åka enda hit?!
4600kr
- Nemesis_turbo
mycket kan bero på att svensson idag har svårt o casha upp mycket pengar bankerna blivit hårdare på lån mm
köper man beggat hos en bilhandlare är dem oftast riktigt duktiga på att fixa billån osv åt köparen...
dvs kalle jonsson har inte råd o köpa beggad bil för typ 1-30tusen för han har inte dem pengarna o banken vill inte låna ut men köpa en bil på firma funkar och då för mycket mera pengar
köper man beggat hos en bilhandlare är dem oftast riktigt duktiga på att fixa billån osv åt köparen...
dvs kalle jonsson har inte råd o köpa beggad bil för typ 1-30tusen för han har inte dem pengarna o banken vill inte låna ut men köpa en bil på firma funkar och då för mycket mera pengar
La ut min Volvo S60 på annons i måndags förmiddag, samma dag hörde en kille av sig och ville komma och kolla på den så fort som möjligt. Tyvär var jag borta på jobb så han kunde inte kolla förens på fredag. Men då köpte han den direkt.
Vart väldigt förvånad att det gick så fort eftersom S60 typ är den vanligaste bilen på blocket så köparna har väääldigt många att välja på. Min hade knappt nå utrustning heller att komma med jämfört med andra. Men jag bytte lite viktiga slitdelar innan och gjorde en väldigt seriös annons med snygga bilder på en välputsad bil och jag tror att det kan ha hjälpt till lite. Satte ett lite högt pris också så att det skulle verka som att jag inte var i akut behov av pengar. "Billigast på blocket"-bilar blir inte jag sugen på att köpa iaf..
Så jag tror det hänger ganska mkt på hur annonsen är utformad. Sist jag sålde en bil körde jag på samma princip. Seriöst och snyggt och lite högt pris, den bilen vart såld rätt fort också. Men eftersom jag bara sålt en i år kanske jag inte kan uttala mig om hur svår marknaden är för jag kan ju bara ha haft tur.
Vart väldigt förvånad att det gick så fort eftersom S60 typ är den vanligaste bilen på blocket så köparna har väääldigt många att välja på. Min hade knappt nå utrustning heller att komma med jämfört med andra. Men jag bytte lite viktiga slitdelar innan och gjorde en väldigt seriös annons med snygga bilder på en välputsad bil och jag tror att det kan ha hjälpt till lite. Satte ett lite högt pris också så att det skulle verka som att jag inte var i akut behov av pengar. "Billigast på blocket"-bilar blir inte jag sugen på att köpa iaf..
Så jag tror det hänger ganska mkt på hur annonsen är utformad. Sist jag sålde en bil körde jag på samma princip. Seriöst och snyggt och lite högt pris, den bilen vart såld rätt fort också. Men eftersom jag bara sålt en i år kanske jag inte kan uttala mig om hur svår marknaden är för jag kan ju bara ha haft tur.
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
Satte ut min bil som billigast på blocket... En gång aldrig mer.uranium wrote:"Billigast på blocket"-bilar blir inte jag sugen på att köpa iaf..
Annonsen kom ut kl 8 morgonen. Mellan 8 och 14 hade jag 22 samtal på bilen. Killen som ringde först åkte långt så jag höll bilen åt honom, och det hade vissa problem med så blev kallad lite roliga namn osv. Första killen köpte bilen och 1 & ½ månad efter jag sålde skiten hade kärran haft 4 nya ägare.
Mycket bra bil
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
-
Brox wrote:riktigt segt!
antagligen för att folk lånar hellre upp sig på något än att göra ett billigare kap!
Det är ju bara "2100kr i månaden" hör man allt för ofta
sånt hör jag aldrig någon säga. folk i min närhet pratar jämt om deras goda ekonomi och att dem köper allt kontant.
_night rider_ wrote:Brox wrote:riktigt segt!
antagligen för att folk lånar hellre upp sig på något än att göra ett billigare kap!
Det är ju bara "2100kr i månaden" hör man allt för ofta
sånt hör jag aldrig någon säga. folk i min närhet pratar jämt om deras goda ekonomi och att dem köper allt kontant.
Det brukar ju alltid vara ett tecken på lyxfällan , förnekelse och prat om sin goda ekonomi!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Verkar rätt segt trots att det borde vara högsäsong. Min bror har en bil till salu, som kostar strax under vad den är värd i delar och med en liten prutmån dessutom. Inte nån värre rustning än.
Sen krävs det nog större krafttag än att bara välja sossar eller borgare för att förändra något. Några skillnader kanske det finns förstås, men ska vi leta orsaken till de flesta problemen får vi kolla högre upp i de internationella finans- och banksystemen. Det är där de fula fiskarna finns, de som egentligen håller i trådarna, men de är inte så kända för gemene man tyvärr (och det vill de heller inte vara). Sålänge de har inflytande på båda lägrena spelar det ingen roll om vi väljer åt höger eller vänster, vilket nog de flesta har insett om man ser på utvecklingen under 20 år. Allt blir bara dyrare, mer kontrollerat och mindre personlig valfrihet.
Hade privatkrediter och räntor, det mest effektiva sättet att förflytta rikedom från fattiga till superrika, varit förbjudet, så hade vi sluppit det mesta av bubblor och kriser tror jag. Då hade sparande varit värt något som det var förr. I dagsläget är nästan folks hela månadsinkomst intecknad av krediter. Man undrar var det ska sluta
Sen krävs det nog större krafttag än att bara välja sossar eller borgare för att förändra något. Några skillnader kanske det finns förstås, men ska vi leta orsaken till de flesta problemen får vi kolla högre upp i de internationella finans- och banksystemen. Det är där de fula fiskarna finns, de som egentligen håller i trådarna, men de är inte så kända för gemene man tyvärr (och det vill de heller inte vara). Sålänge de har inflytande på båda lägrena spelar det ingen roll om vi väljer åt höger eller vänster, vilket nog de flesta har insett om man ser på utvecklingen under 20 år. Allt blir bara dyrare, mer kontrollerat och mindre personlig valfrihet.
Hade privatkrediter och räntor, det mest effektiva sättet att förflytta rikedom från fattiga till superrika, varit förbjudet, så hade vi sluppit det mesta av bubblor och kriser tror jag. Då hade sparande varit värt något som det var förr. I dagsläget är nästan folks hela månadsinkomst intecknad av krediter. Man undrar var det ska sluta
Infowars - because there is a war on for your mind
Är 5st som ringt på hondan nu iaf Men ingen på Nissan..
Hade en Toyota Corolla -93 engång. Satte ut den på blocket 22.15 en torsdag kväll 22.30 hade 15st ringt på den, kom en och hämta den efter 1.5timme.
Obes oskattad med lite småfel 9000:-
Hade en Toyota Corolla -93 engång. Satte ut den på blocket 22.15 en torsdag kväll 22.30 hade 15st ringt på den, kom en och hämta den efter 1.5timme.
Obes oskattad med lite småfel 9000:-
Hej,
Tips gällande Nissan.. du har lagt den under "Yrkesfordon"..
Lägg den bara under "Bilar" istället...!
En inredningsbild hade inte skadat... har den dieselvärmare?
Mvh
Tips gällande Nissan.. du har lagt den under "Yrkesfordon"..
Lägg den bara under "Bilar" istället...!
En inredningsbild hade inte skadat... har den dieselvärmare?
Mvh
Gjort en ny annons på nissan vad tror ni? http://www.blocket.se/gavleborg/Nissan_ ... m?ca=5&w=3
A och O
Sätt ut ett pris. Folk som sorterar bilar efter pris får inte upp din bil nu. Så sätt ut 105000kr eller 131000kr ink moms som pris. Då syns den även om man sorterar efter pris.
Sätt ut ett pris. Folk som sorterar bilar efter pris får inte upp din bil nu. Så sätt ut 105000kr eller 131000kr ink moms som pris. Då syns den även om man sorterar efter pris.
/Henrik
HenrikF wrote:A och O
Är blocket som bögar sig har satt ut pris men syns inte, ska säga att dom för uppdatera min annons så den hamnar överst igen
Har fyllt i 105000:- i priset fältet men visar inget pris, andra gången de händer nu