Turboval på M20 2,7

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
volvokvaløya
Posts: 38
Joined: 24 Apr 2006, 17:53
Contact:

Turboval på M20 2,7

Post by volvokvaløya »

Hei Andreas & Beckis!

Hvilken turbo menar ni vil fungera mycket bra på en M20 2,7.Skottsäker bottendel.Har enda inte startat jobben med tror jag kommer tell att svetsa den,porting,orginale sätorna,ppf kam,ppf rullevipp arm sett,och ppf manifolder.

Tenker at bruka entan Garrett GT42RS med 1,15 A/R eller 1,01 A/R hus.

Eller Precision PT88 0,96AR huset. Tänker inte och bruka ballbearing.

har kjørt Turbonetics T-serie BB och synes inte det svärar upp til priset.

Mvh Jørn Johansen. Norge
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

PT88 får du inte fart på.

Vilken effekt är du ute efter?

GT42 med 70mm funkar finemang med 1.01 och då ska du kunna klämma ut 800hk med en bra byggd M20.
volvokvaløya
Posts: 38
Joined: 24 Apr 2006, 17:53
Contact:

Post by volvokvaløya »

Siktar til 600 eller hälst så mycket som det går.
Hälst med mycket trykk på lavt varv
Vad tjock er sylinderveggene i M20B25?,trengs det "blockfill"??
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Då ska du inte ha nån av dom turbosarna.Med dom får du inte räkna med fullt under 6000rpm.


GT4088 är en turbo likvärdig PT67 men är billigare.
Den klarar 650-700hk och kostar bara 11000 skr inkl moms.
PT67BB ger fullt tryck vid 3700rpm så den borde ge fullt vid 4000rpm utan kullager.
volvokvaløya
Posts: 38
Joined: 24 Apr 2006, 17:53
Contact:

Post by volvokvaløya »

Ok! Takk Så Mycket!!
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Bmwandreas wrote:Då ska du inte ha nån av dom turbosarna.Med dom får du inte räkna med fullt under 6000rpm.


GT4088 är en turbo likvärdig PT67 men är billigare.
Den klarar 650-700hk och kostar bara 11000 skr inkl moms.
PT67BB ger fullt tryck vid 3700rpm så den borde ge fullt vid 4000rpm utan kullager.


Är de twinentry på gt4088?
Kanske skulle kränga iväg min gt37:a å införskaffa en sådan.. för fullt ladd vid 3700 - 4000 låter jävligt nice!

Mvh
Uffe
volvokvaløya
Posts: 38
Joined: 24 Apr 2006, 17:53
Contact:

Post by volvokvaløya »

Ja det är twin entry på 4088.
Tror nästen jag ska prøve den,får PPF tak på polished housing til den??

Har 2 volvo motorar med Turbonetics T-61bb och en annan med ITS GT74bb m/x-trim, kommar nok til at pröva litt forkjellige kombinasjoner.
volvokvaløya
Posts: 38
Joined: 24 Apr 2006, 17:53
Contact:

Post by volvokvaløya »

Är det korrekt at sylinderveggene är ca 4mm på M20 (2,5)?
Hür vil en kullagrad PT72 uppföra seg i forholdt til en GT4088R?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Den är singel inlopp på GT4088.
Twin entry är tillval.

4mm kan nog stämma.

PT72 Q trim och 0.96 har fullt vid 5000-5500(2.4 bar).
volvokvaløya
Posts: 38
Joined: 24 Apr 2006, 17:53
Contact:

Post by volvokvaløya »

Kommar PPF till at ta hem nya GT4094R,isåfall vad pris kommar den på??
Kan ni fixa polerad kompressor hus til alla GT turbos??
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Gt serien med Kullager tycker vi inte är prisvärda så dom säljs nog inte.
Samma turbo men utan kullager kan vi sälja till dig, och lämna fabrikationsgaranti på och laga ifall den skulle paja.
En kullagrad turbo är bara att slänga om det blir fel på den.

Polerad är tilllägg på 1500kr.
Post Reply