Svintoleffe wrote:Sen är det så här me ochså. t idagens läge är det så många som är arbetslös. så dom har inte rd o köpa bilar hur som helst heller tyvär.
O värre kommer det o bli, då det aldrig verkar vända.
Kompisen sa så här. skulle jagfå fem minuter me reinfelt så skulle han se ut som en torsk efter åt.
O jag lär faktist säga att jag håller me kompisen på den frågan
Men men, det är bara o vara ihärdig när du sak sälja eller så får du sänka priset lite till så får du dom såld.
Fin offtopic där, jag hugger på den direkt

tycker Reinfeldt och Borg gör så rätt man kan göra. En sosseregering med miljöpartiet/vänstern hade inte fixat fler riktiga jobb, tvärtom!
Däremot högre bidrag och eviga värdelösa AMS utbildningar om det är det din polare vill ha.
Anledningen till att det är "mindre jobb" är eg globaliseringen, tillverkningsindustrin flyttar sakta men säkert ut (läs Kina) även andra näringar som transport börjar få problem med konkurrensen från tex polacker som kan jobba här men accepterar lägre löner.
Idag måste man vara villig att flytta om rätt jobb dyker upp. Visst det kan vara tufft om man sitter med barn, villa och fru men det är inte regeringens "fel" att jobben inte kommer krypande till porten i alla läger. Världen håller på att förändras.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.