Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Jonas_Linder
Posts: 2121
Joined: 29 Dec 2006, 16:44
Location: Umeå

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by Jonas_Linder »

dahmeer wrote:Det är ju helt sinnes! Blir intressant att se hur bra motorn håller ihop. :shock:
Ska slita ur den ganska hårt nu den närmaste tiden så får man se hur pass bra hållbarheten är, kolvar och stakar lever ett hårt liv, fast blir inte förvånad heller över att det plockas bra med effekt med dessa prylar, dom ser fin ut för att vara orginal prylar från fabriken i Tyskland.
User avatar
Jonas_Linder
Posts: 2121
Joined: 29 Dec 2006, 16:44
Location: Umeå

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by Jonas_Linder »

ippe wrote:Måste väl också få säga grattis till bra med mos, dock riktigt jobbigt att det gick att blåsa ut så mycket pulver ur den ;)! Provkörningen av Robban var priceless Dynotech ftw!
Trevligt att vi fick fin besök från Skellefteå också.
Va lite nervös där ändå inför sista svepet men den höll ju bara fint=)

Länge sen jag var så rädd inför något som när Robban slet ur maskinen järnet igår efter bromsningen.
När man kastar 5 växel i drygt 200 Blås och det spinner så är det ju bara att hålla i sig och lita på Chaffisen =)
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by markus »

Helt jävla sinnes :twisted: Fan vad M20 äger ! :)
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
m5micke
Posts: 698
Joined: 13 Jul 2006, 16:22
Location: Gävle

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by m5micke »

Jävligt najsig effekt på en nästan standard M20. Har själv iprincip likadan setup bortsett från att jag kör bf98.
//Micke Lennartsson
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
E34 RRT
Posts: 748
Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by E34 RRT »

NAJS var det E85? 8)
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Jonas_Linder
Posts: 2121
Joined: 29 Dec 2006, 16:44
Location: Umeå

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by Jonas_Linder »

E34 RRT wrote:NAJS var det E85? 8)
Stämmer bra, E85 jör jag i tanken.
User avatar
JonasH88
Posts: 746
Joined: 08 Oct 2009, 07:55
Location: Frövi

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by JonasH88 »

Fy fasen vad effekt ni lyckades jaga ur den stackars m20in! Stort grattis!
Upp med film nu!
"Skam den som ger sig"

http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by peppe »

Tror det var E79 dagen till ära, mer effekt hade nog gått bra om bara Jonas inte hade varit så ivrig på faktiskt få provköra bilen :mrgreen:

Nej, i ärlighetens namn så förstår jag honom lite, man vill ju nöta lite asfalt också.
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by Fernis1 »

Grattis fan riktigt ballt ska bli kul och se hur bra det håller :D
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
User avatar
Jonas_Linder
Posts: 2121
Joined: 29 Dec 2006, 16:44
Location: Umeå

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by Jonas_Linder »

tack allihop!

Robban och Emil ville ladda på mer också, ingenting av kringutrustningen är bottnade och vi såg inga indikationer på att motorn skulle braka ihop, men effekten är tillräcklig redan och så klart vart man lite kör sugen så...

Filmen redigeras så den kommer att komma upp de närmsta dagarna, samma sak gäller kortet på bromspapperet, sovde 12 timmar igår för att ta tillbaka helgens bravader...
User avatar
JWSE30
Posts: 812
Joined: 26 Dec 2006, 20:37
Location: Karlskrona

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by JWSE30 »

647whp med originalprylar, m20 de e grejjer de ! :D

Hoppas det håller :)
BMW E46 330xd


Jonas Wiktorsson Samuelsson
0733800160
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by Pimplaren »

Jag gissar på att en stake tittar ut ur blocket! :)

Galet mos med tanke på omständigheterna, Grattis till det! :twisted:
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Jonas_Linder
Posts: 2121
Joined: 29 Dec 2006, 16:44
Location: Umeå

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by Jonas_Linder »

Staken är en bra gissning :)

Rätt killen som tänker testa vad M20 prylarna går för, har 3-4 M20B25 motorer i delar som väntar på att få användas till något vettigt =)
User avatar
Tingsdalsracer
Posts: 1104
Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by Tingsdalsracer »

Bara att dunka till på Mickes topp så har du mer att ta av,,
:lol:
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
User avatar
Jonas_Linder
Posts: 2121
Joined: 29 Dec 2006, 16:44
Location: Umeå

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by Jonas_Linder »

Jo Den toppen skulle sitta gott på min maskin. Men frågan är ju hur mycket bottendelen pallar ändå, finns mer laddtryck att ge i alla fall.
Innan jag ger upp med min bil så ska jag testa exakt hur mycket orginal prylarna pajjar, sen blir det nog att bygga en smidd maskin, för även om jag nu har tillräckligt med effekt för att åka 9sek så vet jag också att bottendelen lever ett hårt liv och "kan" kasta in handduken när som helst, fast hittils funkar den fint, va ute och hård körde igår och den matar på fint =)
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by Thörn »

nice effekt :D vad e det för expansionskärl du använder till e28 m35 kylen?
gott att 618 plattan pallade det vridet!
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
kartungen
Posts: 142
Joined: 13 Oct 2007, 13:53
Location: Umeå

Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR

Post by kartungen »

Han använder ett volvo 740 expkärl. Smidig som fan.
Volvo PV B230 Turbo -66
Bmw 325 m50 -87
Post Reply