Ska slita ur den ganska hårt nu den närmaste tiden så får man se hur pass bra hållbarheten är, kolvar och stakar lever ett hårt liv, fast blir inte förvånad heller över att det plockas bra med effekt med dessa prylar, dom ser fin ut för att vara orginal prylar från fabriken i Tyskland.dahmeer wrote:Det är ju helt sinnes! Blir intressant att se hur bra motorn håller ihop.
Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Jonas_Linder
- Posts: 2121
- Joined: 29 Dec 2006, 16:44
- Location: Umeå
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
- Jonas_Linder
- Posts: 2121
- Joined: 29 Dec 2006, 16:44
- Location: Umeå
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
Trevligt att vi fick fin besök från Skellefteå också.ippe wrote:Måste väl också få säga grattis till bra med mos, dock riktigt jobbigt att det gick att blåsa ut så mycket pulver ur den ! Provkörningen av Robban var priceless Dynotech ftw!
Va lite nervös där ändå inför sista svepet men den höll ju bara fint=)
Länge sen jag var så rädd inför något som när Robban slet ur maskinen järnet igår efter bromsningen.
När man kastar 5 växel i drygt 200 Blås och det spinner så är det ju bara att hålla i sig och lita på Chaffisen =)
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
Helt jävla sinnes Fan vad M20 äger !
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
Jävligt najsig effekt på en nästan standard M20. Har själv iprincip likadan setup bortsett från att jag kör bf98.
//Micke Lennartsson
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
NAJS var det E85?
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jonas_Linder
- Posts: 2121
- Joined: 29 Dec 2006, 16:44
- Location: Umeå
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
Stämmer bra, E85 jör jag i tanken.E34 RRT wrote:NAJS var det E85?
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
Fy fasen vad effekt ni lyckades jaga ur den stackars m20in! Stort grattis!
Upp med film nu!
Upp med film nu!
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
Tror det var E79 dagen till ära, mer effekt hade nog gått bra om bara Jonas inte hade varit så ivrig på faktiskt få provköra bilen
Nej, i ärlighetens namn så förstår jag honom lite, man vill ju nöta lite asfalt också.
Nej, i ärlighetens namn så förstår jag honom lite, man vill ju nöta lite asfalt också.
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
Grattis fan riktigt ballt ska bli kul och se hur bra det håller
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
- Jonas_Linder
- Posts: 2121
- Joined: 29 Dec 2006, 16:44
- Location: Umeå
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
tack allihop!
Robban och Emil ville ladda på mer också, ingenting av kringutrustningen är bottnade och vi såg inga indikationer på att motorn skulle braka ihop, men effekten är tillräcklig redan och så klart vart man lite kör sugen så...
Filmen redigeras så den kommer att komma upp de närmsta dagarna, samma sak gäller kortet på bromspapperet, sovde 12 timmar igår för att ta tillbaka helgens bravader...
Robban och Emil ville ladda på mer också, ingenting av kringutrustningen är bottnade och vi såg inga indikationer på att motorn skulle braka ihop, men effekten är tillräcklig redan och så klart vart man lite kör sugen så...
Filmen redigeras så den kommer att komma upp de närmsta dagarna, samma sak gäller kortet på bromspapperet, sovde 12 timmar igår för att ta tillbaka helgens bravader...
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
647whp med originalprylar, m20 de e grejjer de !
Hoppas det håller
Hoppas det håller
BMW E46 330xd
Jonas Wiktorsson Samuelsson
0733800160
Jonas Wiktorsson Samuelsson
0733800160
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
Jag gissar på att en stake tittar ut ur blocket!
Galet mos med tanke på omständigheterna, Grattis till det!
Galet mos med tanke på omständigheterna, Grattis till det!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jonas_Linder
- Posts: 2121
- Joined: 29 Dec 2006, 16:44
- Location: Umeå
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
Staken är en bra gissning
Rätt killen som tänker testa vad M20 prylarna går för, har 3-4 M20B25 motorer i delar som väntar på att få användas till något vettigt =)
Rätt killen som tänker testa vad M20 prylarna går för, har 3-4 M20B25 motorer i delar som väntar på att få användas till något vettigt =)
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
Bara att dunka till på Mickes topp så har du mer att ta av,,
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
- Jonas_Linder
- Posts: 2121
- Joined: 29 Dec 2006, 16:44
- Location: Umeå
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
Jo Den toppen skulle sitta gott på min maskin. Men frågan är ju hur mycket bottendelen pallar ändå, finns mer laddtryck att ge i alla fall.
Innan jag ger upp med min bil så ska jag testa exakt hur mycket orginal prylarna pajjar, sen blir det nog att bygga en smidd maskin, för även om jag nu har tillräckligt med effekt för att åka 9sek så vet jag också att bottendelen lever ett hårt liv och "kan" kasta in handduken när som helst, fast hittils funkar den fint, va ute och hård körde igår och den matar på fint =)
Innan jag ger upp med min bil så ska jag testa exakt hur mycket orginal prylarna pajjar, sen blir det nog att bygga en smidd maskin, för även om jag nu har tillräckligt med effekt för att åka 9sek så vet jag också att bottendelen lever ett hårt liv och "kan" kasta in handduken när som helst, fast hittils funkar den fint, va ute och hård körde igår och den matar på fint =)
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
nice effekt vad e det för expansionskärl du använder till e28 m35 kylen?
gott att 618 plattan pallade det vridet!
gott att 618 plattan pallade det vridet!
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Re: Bmw 325 E30 TiC by JLPERFORMANCE 647WHP@1,94BAR
Han använder ett volvo 740 expkärl. Smidig som fan.
Volvo PV B230 Turbo -66
Bmw 325 m50 -87
Bmw 325 m50 -87