Bilder: Äntligen köpt en E24
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bilder: Äntligen köpt en E24
Riktigt nöjd är jag!
Nu med Schnitzer!
Nu med Schnitzer!
Re: Bilder: Äntligen köpt en E24
fräch, fälgarna gjorde sig bra oxo.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Re: Bilder: Äntligen köpt en E24
Riktigt läcker kärra
//Micke Lennartsson
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
Re: Bilder: Äntligen köpt en E24
Skippa kromkanterna! =) och på med Futurorna.
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- M635 forever
- Posts: 1013
- Joined: 25 Jan 2006, 23:30
- Location: Huddinge
Re: Bilder: Äntligen köpt en E24
Nice!
Välkommen till E24 familjen! =P
Schysst med dogleg låda!
Som sagt, skippa chromekanterna, kommer bara bli rostangrepp under, som upptäcks aldeles för sent.
Välkommen till E24 familjen! =P
Schysst med dogleg låda!
Som sagt, skippa chromekanterna, kommer bara bli rostangrepp under, som upptäcks aldeles för sent.
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
Re: Bilder: Äntligen köpt en E24
Tack grabbar!
Här kommer lite info om vad som hunnit hända och vad som är speciellt med motorn
Händelseförloppet i min ägo,
110329,
Bilen hittades på annons på Blocket, ringde och "köpte" bilen via telefon.
110330,
Jag och Calle tog Porsche 944an och plockade med oss massa verktyg ifall att. Sen begav vi oss mot Skeppshult(Gislaved/Värnamo). Enkel resa 50 mil.
Kände mig hur nöjd som helst så vi satte fart hemåt och kom hem helt utan problem även fast bilen stått med samma oljor, filter, remmar osv i cirka 6 års tid.
110331,
Bilen började gå på 4 cylindrar denna morgon, allting började väl ge upp efter resan hem. Så alla medel för en stor-service inhandlades och alla vätskor, remmar, filter, tänddelar byttes, bromsarna rengjordes osv.
Det resulterade i en väldigt fin gång i maskin igen. Kändes otroligt skönt
Fakta om motorn i min bil, det är inte vilken motor som helst har jag forskat mig fram till. Väldigt kul att hålla på och söka och forska i vad det är för prylar det sitter i bilen!
Motorn är en specialare från BMW, inte många som känner till den. Folk tror att det är en vanlig M30B35, men det är en tidig sportmotor och satt bl.a. i den första M-bilen E12 M535i.
I M90 (3,453cm) motorerna sitter det polerade och viktade stakar direkt ifrån fabrik, men de är i grunden likadana som i övriga M10/M30 motorer.
Veven är smidd och blocket skiljer sig lite från vanliga M30 motorerna.
M90 3453cc (218hp) - Har 84 mm slag, 93,4 mm borr och kolvhöjd 41 mm.
M30 3430cc (204hp) - Har 86 mm slag och 92 mm borr och kolvhöjd 40mm.
Här kommer lite info om vad som hunnit hända och vad som är speciellt med motorn
Händelseförloppet i min ägo,
110329,
Bilen hittades på annons på Blocket, ringde och "köpte" bilen via telefon.
110330,
Jag och Calle tog Porsche 944an och plockade med oss massa verktyg ifall att. Sen begav vi oss mot Skeppshult(Gislaved/Värnamo). Enkel resa 50 mil.
Kände mig hur nöjd som helst så vi satte fart hemåt och kom hem helt utan problem även fast bilen stått med samma oljor, filter, remmar osv i cirka 6 års tid.
110331,
Bilen började gå på 4 cylindrar denna morgon, allting började väl ge upp efter resan hem. Så alla medel för en stor-service inhandlades och alla vätskor, remmar, filter, tänddelar byttes, bromsarna rengjordes osv.
Det resulterade i en väldigt fin gång i maskin igen. Kändes otroligt skönt
Fakta om motorn i min bil, det är inte vilken motor som helst har jag forskat mig fram till. Väldigt kul att hålla på och söka och forska i vad det är för prylar det sitter i bilen!
Motorn är en specialare från BMW, inte många som känner till den. Folk tror att det är en vanlig M30B35, men det är en tidig sportmotor och satt bl.a. i den första M-bilen E12 M535i.
I M90 (3,453cm) motorerna sitter det polerade och viktade stakar direkt ifrån fabrik, men de är i grunden likadana som i övriga M10/M30 motorer.
Veven är smidd och blocket skiljer sig lite från vanliga M30 motorerna.
M90 3453cc (218hp) - Har 84 mm slag, 93,4 mm borr och kolvhöjd 41 mm.
M30 3430cc (204hp) - Har 86 mm slag och 92 mm borr och kolvhöjd 40mm.
Bilder: Äntligen köpt en E24
Även om jag tror du snackar lite aprilgoja så är det en jävla fin kärra
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Re: Bilder: Äntligen köpt en E24
Men vafan.. Vad menar du att jag skulle skämta om egentligen? Jag är blodigt allvarlig med allt jag skrivit för det är så det har gått till dem senaste dagarnaMagnaten wrote:Även om jag tror du snackar lite aprilgoja så är det en jävla fin kärra
- M635 forever
- Posts: 1013
- Joined: 25 Jan 2006, 23:30
- Location: Huddinge
Re: Bilder: Äntligen köpt en E24
Vilken årsmodell har du på din kärra?
Fram till de E28 baserade bilarna(dvs under mitten av 1982) kunde dessa M90 användas beroende på var bilarna såldes.
Såldes flest i Tyskland som 218hk.
Blocket är som sagt i princip samma som M88 på 3453cc och kan skiljas bort från andra "vanliga" M30B34, det ska finnas ett "L" i vit färg på vattenkanalen under insuget om det är en M90,M90 har dessutom en helt annan gjutning av blocket med kylkanalen,den kylkanalen finns inte på m30 motorerna, på den finns det vita L:et.
Många som trott att de haft M90 motorn men haft en standard M30.
Dessutom så är det ingen större skilnad på en M90 mot en M30, och heller inte gör den till en M motor, då det är toppen i M motorn som förtjänar namnet!
Däremot är det häftigt med 262/5 cr (dogleg) lådan då den börjar bli högst ovanlig och eftertraktad!
Fram till de E28 baserade bilarna(dvs under mitten av 1982) kunde dessa M90 användas beroende på var bilarna såldes.
Såldes flest i Tyskland som 218hk.
Blocket är som sagt i princip samma som M88 på 3453cc och kan skiljas bort från andra "vanliga" M30B34, det ska finnas ett "L" i vit färg på vattenkanalen under insuget om det är en M90,M90 har dessutom en helt annan gjutning av blocket med kylkanalen,den kylkanalen finns inte på m30 motorerna, på den finns det vita L:et.
Många som trott att de haft M90 motorn men haft en standard M30.
Dessutom så är det ingen större skilnad på en M90 mot en M30, och heller inte gör den till en M motor, då det är toppen i M motorn som förtjänar namnet!
Däremot är det häftigt med 262/5 cr (dogleg) lådan då den börjar bli högst ovanlig och eftertraktad!
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
Re: Bilder: Äntligen köpt en E24
Ser välhållen ut! Blir det Mantorp med denna E24? =)
Re: Bilder: Äntligen köpt en E24
M635 forever, Ja, jag har sökt reda på all fakta om M90 motorn och det vita "L"'et finns kvar till hälften Sen finns det ju markeringar i toppen som påvisar detta också där det står "M90". Den har jag dock inte öppnat. Den är t.o.m reggad så det står 218hp i papprena.
Dogleg lådan ger mig ett litet flin varje gång jag drar i 1'an neråt än så länge. Känns så jäkla speciellt!
Jag vet inte var min bil såldes, kan jag ta reda på mer bakgrundsinfo om den på nåt sätt?
Erneland, Ja, det ska det väl bli hoppas jag Springbreak du pratar om antar jag?
Dogleg lådan ger mig ett litet flin varje gång jag drar i 1'an neråt än så länge. Känns så jäkla speciellt!
Jag vet inte var min bil såldes, kan jag ta reda på mer bakgrundsinfo om den på nåt sätt?
Erneland, Ja, det ska det väl bli hoppas jag Springbreak du pratar om antar jag?
Re: Bilder: Äntligen köpt en E24
vilken pärla!
det enda jag inte gillar är kromisarna. lite för mycket gipsystyle för mig kan man ta bort dom eller det kanske inte går?
Hur långt har den gått?
det enda jag inte gillar är kromisarna. lite för mycket gipsystyle för mig kan man ta bort dom eller det kanske inte går?
Hur långt har den gått?
Re: Bilder: Äntligen köpt en E24
Välkommen i gänget, Jocke!
Fin kärra du har skaffat dig! Ses på Mantorp Springbreak
/Farre
Fin kärra du har skaffat dig! Ses på Mantorp Springbreak
/Farre
BMW 635csi(M106) -84
BMW 3.0si E3 -73
Bmw M5 E34 -91
Projekttråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 3.0si E3 -73
Bmw M5 E34 -91
Projekttråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 651
- Joined: 13 Jan 2008, 00:42
- Location: Skövde
Re: Bilder: Äntligen köpt en E24
Snygg som fan
E61 535D m-sport touring
E91 320D touring
E38 740ia
E39 528i
E91 320D touring
E38 740ia
E39 528i
Re: Bilder: Äntligen köpt en E24
Dem går att ta bort. Men jag har blivit väldigt tveksam till om jag verkligen ska plocka bort dem. Måste tänka igenom det noga. Står t.o.m "BMW Original" instansat i dem, hade varit en helt annan sak om dem inte varit original!Persson- wrote:vilken pärla!
det enda jag inte gillar är kromisarna. lite för mycket gipsystyle för mig kan man ta bort dom eller det kanske inte går?
Hur långt har den gått?
Mätaren står på 15 000 mil. Vet dock inte hurvida det stämmer, men den har stått stilla i princip hela sin tid i Sverige. Vet inte var den är intagen ifrån men förmodligen Tyskland.
Re: Bilder: Äntligen köpt en E24
Indeed I am =)Erneland, Ja, det ska det väl bli hoppas jag Springbreak du pratar om antar jag?
/Erneland
- M635 forever
- Posts: 1013
- Joined: 25 Jan 2006, 23:30
- Location: Huddinge
Re: Bilder: Äntligen köpt en E24
Klart du ska komma till springbreak!!
Dettaår måste vi försöka oss på ett rekord....med över 30st E24:or på rad som vi hade 2009!!!!
Borde inte vara så svårt med tanke på att det är närmare 800st E24:or reggade i landet!
Dettaår måste vi försöka oss på ett rekord....med över 30st E24:or på rad som vi hade 2009!!!!
Borde inte vara så svårt med tanke på att det är närmare 800st E24:or reggade i landet!
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"