BMW e30 -->M20 Turbo<--
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
BMW e30 -->M20 Turbo<--
Hej.
Lägger upp en projekttråd om min e30 325 som jag kör bana med.
Har kört den 2 säsonger med PF belägg,stålomspunna bromsalangar, Supersport fjädrar och dämpare och r-däck.
Men nu är de dax att uppgradera.
M3e36 3,0 styrväxel
Den ack så viktiga rattaxelknuten från e30 servo. Som man behöver korta lite ytterligare.
Har satt i en bur i bilen med som ska bli vit.
Ska registrera bilen med bur den 24mars.
Sen funderar ja på att byta front.
Och slänga på en M-Tech2 Spoiler som ja tänkt lacka svart.
Har beställt ett stort packet från Millway
Och justerbara gula Koni
De va allt för nu. Hoppas ni gillart.
Lägger upp en projekttråd om min e30 325 som jag kör bana med.
Har kört den 2 säsonger med PF belägg,stålomspunna bromsalangar, Supersport fjädrar och dämpare och r-däck.
Men nu är de dax att uppgradera.
M3e36 3,0 styrväxel
Den ack så viktiga rattaxelknuten från e30 servo. Som man behöver korta lite ytterligare.
Har satt i en bur i bilen med som ska bli vit.
Ska registrera bilen med bur den 24mars.
Sen funderar ja på att byta front.
Och slänga på en M-Tech2 Spoiler som ja tänkt lacka svart.
Har beställt ett stort packet från Millway
Och justerbara gula Koni
De va allt för nu. Hoppas ni gillart.
Last edited by _TH_ on 01 Sep 2014, 09:50, edited 29 times in total.
Nej för fan sån plastskit hör inte hemma på banan ! =) Inte alls igentligen.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
Hahaha, det är säkert för at jag är norsk, men när jag läste topic på tråden igår kväll så tänkte jag "banan-passning, wtf??" fattade idag at det är "ban-anpassning"
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
snyggt!, ska följas
Mvh
Mvh
Inga problem bara lösningar
Jonathan Borgström
0737180119
http://www.garaget.org/Monsterw" onclick="window.open(this.href);return false;
Jonathan Borgström
0737180119
http://www.garaget.org/Monsterw" onclick="window.open(this.href);return false;
Inför reg-besikningen me bur så ska ja:
*Skrapa ur all ljuddämpande matta
*Måla buren och insidan vit
*Klä buren me rör-isolering
Vilket är smidigast knacka bort asfaltsmattan eller köra me värmepistol?
Ska oxå hämta ut ett trevligt packet från stötdämparexperten.
Justerbara Koni dämpare.
Bilder kommer inom kort.
*Skrapa ur all ljuddämpande matta
*Måla buren och insidan vit
*Klä buren me rör-isolering
Vilket är smidigast knacka bort asfaltsmattan eller köra me värmepistol?
Ska oxå hämta ut ett trevligt packet från stötdämparexperten.
Justerbara Koni dämpare.
Bilder kommer inom kort.
Nu är ja tillbaka efter en göddig semester i Åre.
Började me o stanna till i Sundsvall hos Motor Nord o köpte mig en
Short shift
Och imorse hämtade jag ut ett packet från Stötdämparexperten.
Idag har jag provmonterat stoppningen på buren och byggt in stävan som går mellan A-stolparna.
Sen började ja skrapa ur ljuddämpande mattan.
Mina två bästavänner idag.
De gick mycke smidigare än va ja trott. Ca 1timme senare.
Sen slipade ja ett tag och insåg att ja nog skulle börja måla buren.
Fyfan ja de va jobbigt i svårt. Rinner överallt o ja hade fan mer färg på mig än på själva buren.
Får se om ja hinner göra mer underarbete o måla klart imorn.
Men så här ser de ut just nu iaf.
Imorn blir de mer pill inför Reg-Besikning o sen kontroll-besikning nästa vecka.
Började me o stanna till i Sundsvall hos Motor Nord o köpte mig en
Short shift
Och imorse hämtade jag ut ett packet från Stötdämparexperten.
Idag har jag provmonterat stoppningen på buren och byggt in stävan som går mellan A-stolparna.
Sen började ja skrapa ur ljuddämpande mattan.
Mina två bästavänner idag.
De gick mycke smidigare än va ja trott. Ca 1timme senare.
Sen slipade ja ett tag och insåg att ja nog skulle börja måla buren.
Fyfan ja de va jobbigt i svårt. Rinner överallt o ja hade fan mer färg på mig än på själva buren.
Får se om ja hinner göra mer underarbete o måla klart imorn.
Men så här ser de ut just nu iaf.
Imorn blir de mer pill inför Reg-Besikning o sen kontroll-besikning nästa vecka.
Hämtade ut ett packet me styrändar till min m3e36 3,0 styrväxel.
Så snart kan ja börja montera den med.
Nån som kan svarva ett par 13mm distanser som man behöver för att montera den för en lagom peng ??
Sen har jag mest pulat med endel små fix inför reg-besikningen på torsdag.
Nästa på listan är att bygga om till coilovers fram när jag får mitt packet från Millway.
Så snart kan ja börja montera den med.
Nån som kan svarva ett par 13mm distanser som man behöver för att montera den för en lagom peng ??
Sen har jag mest pulat med endel små fix inför reg-besikningen på torsdag.
Nästa på listan är att bygga om till coilovers fram när jag får mitt packet från Millway.
Re: E30 325 -->Ban-Projekt *Reg-Besiktad*
Reg-Besikning -> Check
Kontroll-Besikning -> Check
Fick en väldigt trevlig besikningsman som frågade om han skulle kontroll-besikta på en gång. Jag hade en bokad tid för de imorn men nu är allt avklarat.
Gött så nu är bara att :lakrits
Vägde 1100kg Någon som vet vad org,stolar väger gämfört med Sparco Sprint stolar ?
Nu väntar jag bara på mitt packet från Millway så att jag kan börja bygga coilovers fram och hårdare fjädrar bak.
Kontroll-Besikning -> Check
Fick en väldigt trevlig besikningsman som frågade om han skulle kontroll-besikta på en gång. Jag hade en bokad tid för de imorn men nu är allt avklarat.
Gött så nu är bara att :lakrits
Vägde 1100kg Någon som vet vad org,stolar väger gämfört med Sparco Sprint stolar ?
Nu väntar jag bara på mitt packet från Millway så att jag kan börja bygga coilovers fram och hårdare fjädrar bak.
Re: E30 325 -->Ban-Projekt *Reg-Besiktad*
om jag inte kommer ihåg fel så väger väl en orginalstol ca 25kg och sprint V stolen ca 7kg, inte säker men tror de stämmer
Mvh
Mvh
Inga problem bara lösningar
Jonathan Borgström
0737180119
http://www.garaget.org/Monsterw" onclick="window.open(this.href);return false;
Jonathan Borgström
0737180119
http://www.garaget.org/Monsterw" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E30 325 -->Ban-Projekt *Reg-Besiktad*
-Jonte- wrote:om jag inte kommer ihåg fel så väger väl en orginalstol ca 25kg och sprint V stolen ca 7kg, inte säker men tror de stämmer
Mvh
Sparco Vstolen väger typ 8kg+ underrede.
Så bilen kommer väga ca30 mindre me nya stolarna
Re: E30 325 -->Ban-Projekt *Reg-Besiktad*
Idag blir har jag fixat till brädan ovanför vindrutan.
Så nu kan ja använda takluckan igen.
Och så har ja flyttat på Check-panelen.
Så nu kan ja använda takluckan igen.
Och så har ja flyttat på Check-panelen.
Re: E30 325 -->Ban-Projekt *Reg-Besiktad*
Här händer inte så mycke.
Bil är inlämnad på Linköpings Motorsport för montering av nya Sparco sprint V och Sparco 4punkts 3tums bälten.
Jag har iaf varit på Sifvert's på lunchen och köpt fingängade bultar till min kortade rattaxelknut från e30 med servo.
Nu kommer jag förhoppningsvis montera min m3e36 3,0 styrväxel i helgen.
Så att man får prova på Sviestad på måndag.
Bil är inlämnad på Linköpings Motorsport för montering av nya Sparco sprint V och Sparco 4punkts 3tums bälten.
Jag har iaf varit på Sifvert's på lunchen och köpt fingängade bultar till min kortade rattaxelknut från e30 med servo.
Nu kommer jag förhoppningsvis montera min m3e36 3,0 styrväxel i helgen.
Så att man får prova på Sviestad på måndag.
Re: E30 325 -->Ban-Projekt *Reg-Besiktad*
Det kommer att bli brytningar i leden om du monterar sådär. Lederna ska sitta som på din första bild. Den okortade leden.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT