Turbo BelAir.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
kom ihåg att får du bra fäste på isen så är det värre för chassit än om du skulle köra på gatan. så ja skulle nog inte lasta på alls sådär mkt för risk för att vrida chassit.
nu vet ja ju inte vad du kör med för dubb i däcken men är det så att de är 2,3 mm elle längre skulle ja passa mig.
nu vet ja ju inte vad du kör med för dubb i däcken men är det så att de är 2,3 mm elle längre skulle ja passa mig.
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Det får man se uppe i Orsa, men som sagt 427kg är för mycket att lasta i skuffen.Snekast wrote:427kg i skuffen vore rätt fränt.
Åka bakhjul på is
Frågan är om dina isdäck tycker om vikterna?
Bra fäste på isen? Näe det är ju inte bra bra fäste, spinner ju i 170-180km/h om jag gasar på mer än halv gasBmw*Alex wrote:kom ihåg att får du bra fäste på isen så är det värre för chassit än om du skulle köra på gatan. så ja skulle nog inte lasta på alls sådär mkt för risk för att vrida chassit.
nu vet ja ju inte vad du kör med för dubb i däcken men är det så att de är 2,3 mm elle längre skulle ja passa mig.
Kör med Pirelli ASW4-1 rally vinter hjul.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Gjorde klart hållaren till blytackorna idag.
Kapade till två 120cm långa U-balkar.
Och två stycken L-profiler i 4mm gods.
U-balkarna svetsades fast i L-profilerna.
Och dom bultades fast med M16 bult i ramen.
Svetsade fast kragmuttrar i balken.
Tjoa borrade 18mm hål i blytackorna.
Kapade till två 120cm långa U-balkar.
Och två stycken L-profiler i 4mm gods.
U-balkarna svetsades fast i L-profilerna.
Och dom bultades fast med M16 bult i ramen.
Svetsade fast kragmuttrar i balken.
Tjoa borrade 18mm hål i blytackorna.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Monterade balkarna och 8st. blytackor i skuffen idag.
Passade på att måla om skuffgolvet med
Tog en provtur med bilen, verkar betydligt stabilare med ca.270kg i skuffen
Passade på att måla om skuffgolvet med
Tog en provtur med bilen, verkar betydligt stabilare med ca.270kg i skuffen
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 33
- Joined: 13 Sep 2009, 09:36
Henke lurade mej ut på isen i Stallarholmen idag.
Tog och skiftade till sommarhjulen, var ju helt torrt på vägarna.
Passade på att lägga en burnis i Strängnäs när jag hämtade upp Henke.
Isdäcken.
Nu är det upp till bevis om viktningen fungerar.
Ser lagom orginal ut mitt soppasystem
Däcksbyte ute på isen.
Bergkvist hängde med.
Rasmus lastade isdäcken i sin BMW, tack för hjälpen.
Henke hjälpte till och skifta hjul.
Jaha sedan var det dax och provköra.. Andra gången som jag kör på isen med någe bil.
Sprätter på fint.. greppet kändes bättre.
Efter ett par varv växde hornen till..
Vågade lägga GTOn rejält på häng
Kränger fint utan kränghämmare heh he..
Sedan var det dax att montera kamera på bilen..
Filma framåt från bakskärmen..
Henkes brorsa redigerar filmen, hoppas att den blir klar under nästa vecka.
Ut och gasa lite mer.
Här kör jag ifrån Henke
Bara och kliva på mer...
Så här ska jänkare köras
Rallystuk e fränt
Notera kameran i framskärmen.
Var riktig kul dag på isen
Tog och skiftade till sommarhjulen, var ju helt torrt på vägarna.
Passade på att lägga en burnis i Strängnäs när jag hämtade upp Henke.
Isdäcken.
Nu är det upp till bevis om viktningen fungerar.
Ser lagom orginal ut mitt soppasystem
Däcksbyte ute på isen.
Bergkvist hängde med.
Rasmus lastade isdäcken i sin BMW, tack för hjälpen.
Henke hjälpte till och skifta hjul.
Jaha sedan var det dax och provköra.. Andra gången som jag kör på isen med någe bil.
Sprätter på fint.. greppet kändes bättre.
Efter ett par varv växde hornen till..
Vågade lägga GTOn rejält på häng
Kränger fint utan kränghämmare heh he..
Sedan var det dax att montera kamera på bilen..
Filma framåt från bakskärmen..
Henkes brorsa redigerar filmen, hoppas att den blir klar under nästa vecka.
Ut och gasa lite mer.
Här kör jag ifrån Henke
Bara och kliva på mer...
Så här ska jänkare köras
Rallystuk e fränt
Notera kameran i framskärmen.
Var riktig kul dag på isen
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
är det vikterna som gör den så låg bak,eller är de rallystuk annars oxo? hur mycke kg är det nu?
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Runt 270 pannor tror jag =) skapligt!nicke.t wrote:är det vikterna som gör den så låg bak,eller är de rallystuk annars oxo? hur mycke kg är det nu?
Ser riktigt ballt ut, man blir sugen på IS bils jänk... haha
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Bara och köpa Man kan tyvärr inte gasa fullt, blev typ halvgas som mestPimplaren wrote:Runt 270 pannor tror jag =) skapligt!nicke.t wrote:är det vikterna som gör den så låg bak,eller är de rallystuk annars oxo? hur mycke kg är det nu?
Ser riktigt ballt ut, man blir sugen på IS bils jänk... haha
Mmm.. desutom är bakfjädrarna rätt mjuka, stoppade 6st. gummistopp mellan fjädrarnanicke.t wrote:shit 270kg de kan förklara rallyhänget.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Blev en Dodge Cummins -03 som dragbil
Vi ska ev. köra med den på isen oxå..
Vi ska ev. köra med den på isen oxå..
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Fegt med trailerqueen
Vilken tid körs det imorrn? Tänkte åka upp över dan och kolla på dårskapet...
Vilken tid körs det imorrn? Tänkte åka upp över dan och kolla på dårskapet...
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Hmm.. kör du din ?M3JONAS wrote:Fegt med trailerqueen
Vilken tid körs det imorrn? Tänkte åka upp över dan och kolla på dårskapet...
Körningen ska börja kl.10 imorrn.
Vi fick lasta av GTOn och skifta till spikhjulen vid Grönklitt receptionen.
Dodgen ville bara spinna i snömodden..
Så tog en sväng ner till byn med GTOn och handlade och anmälde oss till tävlingen.
Passade på att tanka med på Statoil, tripp på sådär 3-4mil
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Nej för fan, jag är en feg kärring och sitter ner när jag kissar
Haha det är starkt jobbat med en liten kvällscruising sådär
Haha det är starkt jobbat med en liten kvällscruising sådär
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290