M3JONAS wrote:
Japp, ic är på posten någonstans, blir ingen monsterstor men minst 50% större än org blir det iaf.
Är det "dieselmeken" du menar? Jag mailade honom och han tyckte jag skulle snacka med v-tech för att få dem att göra en elak mapp. Kanske ska kolla med honom igen om han vet vad som sätter begränsningarna i maskineriet...
Jajjamen, det är dieselmeken jag menar. V-tech har jag bra erfarenhet av. Speciellt Jonatan nere i Trosa. Han har styrt ett par mappar åt mig. Flinka fingrar för att inte bara få elaka mappar utan få bra körbarhet också. Kör direkt i rullande landsväg. Kan bli problem med din fyrhjulsdrift dock då han har 2wd-bänk.
Kanske någon annan som sysslar med v-teck kan ordna med 4wd mappning i bänk. Finns väl en bunt återförsäljare i dina krokar =)
John Edvardsson, noll sju noll tre fem två fyra fyra åtta två
JohnE wrote:
Jajjamen, det är dieselmeken jag menar. V-tech har jag bra erfarenhet av. Speciellt Jonatan nere i Trosa. Han har styrt ett par mappar åt mig. Flinka fingrar för att inte bara få elaka mappar utan få bra körbarhet också. Kör direkt i rullande landsväg. Kan bli problem med din fyrhjulsdrift dock då han har 2wd-bänk.
Kanske någon annan som sysslar med v-teck kan ordna med 4wd mappning i bänk. Finns väl en bunt återförsäljare i dina krokar =)
Ja JRM har ju v-techbänk så där borde man kunna mappa/bänka 4wd.
Mailade honom förut men de verkade inte så jättesugna på att göra något jobb men man kanske får lyfta luren isf
Annars finns det folk som tar fram programvara på närmare håll som man kan få hjälp av
SoreuQ wrote:Jag bromsade 228hk 553nm med min 330d, då var det större ic, egr borttagen, 3" från turbon och ess programvara.
Det duger helt klart, men hade ju inte skadat med lite mer mos.
Den var riktigt rolig att köra motorvägs-race med tills sintern sa upp sig :/
Mvh Tommy
Hallå Tommy.
Hade du kvar katten då? Var det "standard" programvara eller nånting elakare? Någon aning om hur mycket det laddade?
Japp, kissen sitter där tyvärr, men orkar ju inte ta bort den och dra dit varje gång det är dags för svensk bilbekämpning.
Laddtryck var inget som loggades tyvärr, och någon mätare har jag inte installerat heller.
Hmm, då finns ju hoppet kvar att man kan plocka lite mer utan kissen
Det sitter tre kattar på dessa bilarna och man behöver inte ha alla kvar sägs det...
Mappades din bil hos ESS eller var det färdig programvara som du har och sen bänkade du efteråt?
Hade du kvar katten då? Var det "standard" programvara eller nånting elakare? Någon aning om hur mycket det laddade?
Japp, kissen sitter där tyvärr, men orkar ju inte ta bort den och dra dit varje gång det är dags för svensk bilbekämpning.
Laddtryck var inget som loggades tyvärr, och någon mätare har jag inte installerat heller.
Hmm, då finns ju hoppet kvar att man kan plocka lite mer utan kissen
Det sitter tre kattar på dessa bilarna och man behöver inte ha alla kvar sägs det...
Mappades din bil hos ESS eller var det färdig programvara som du har och sen bänkade du efteråt?
Men jag har bara en kisse i downpipen ju?
Då kanske dom andra redan är borttagna då
Hmm, man kanske skulle haft en 204 hästare att utgå ifrån egentligen, de har ju tydligen bättre trimpotential... Hmm va allting ska spåra ur å va dyrt det ska bli
Nope, det är massa som skiljer 72cc mer volym, högre spridartryck, annan turbo mm.
Ska med programvara och kattersättare hamna på ca 285hk på den maskine att jämföra med 245hk på "min gamla"...
Sen om siffrorna stämmer exakt vet jag inte men det ger iaf ett hum.
Bytte ic, original ser inte alltför skojig ut när man tittar på rören in i den mm, hoppas den nya ska flöda och kyla bättre så man kan ladda lite mer
Provmonterade även m-tech 2 fronten och konstaterade att det behövs en jäkla massa annorlunda luftstyrningar/kanaler så det blir väl till att beställa det på måndag.
Hmm, var ute och gasade lite idag. Märker att laddtrycket efter ic bytet sjunker på högre varv. Tidigare låg det på ca 1,0-1,1 men nu sjunker det till ca 0,6 runt 4000rpm. Vad kan det bero på? Om det vore läckage någonstans borde det väl ladda sämre på låga varv eller tänker jag fel?
M3JONAS wrote:Hmm, var ute och gasade lite idag. Märker att laddtrycket efter ic bytet sjunker på högre varv. Tidigare låg det på ca 1,0-1,1 men nu sjunker det till ca 0,6 runt 4000rpm. Vad kan det bero på? Om det vore läckage någonstans borde det väl ladda sämre på låga varv eller tänker jag fel?
En tanke är ju att den nya ICn flödar så dåligt att du får tryckfall vid högre flöden.
Bör ju inte vara så då liknande ICs används kors och tvärs utan problem men...