_2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ska dit med svänghjul och koppling nu hade jag tänkt. Kollade i tabellen för åtdragningsmoment och fick fram följande:
105nm svänghjul -> vev
34nm koppling -> svänghjul
Detta stämmer va?
105nm svänghjul -> vev
34nm koppling -> svänghjul
Detta stämmer va?
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Ritade en adapter för att kunna ansluta min stålomspunna slang på kopplingscylindern. Ska mäta om alla Z-mått i mätmaskinen på skolan imorgon så dom stämmer, sen ska det ändras och efter det programeras. Tillverkas på tisdag om planen inte spricker.
Sen har jag mökat med spakstället och kommit fram till vad som ska ändras för att få det att passa. Undrar dock om denna filuren här ska sitta fast i karossen på nått vänster?
Sen har jag mökat med spakstället och kommit fram till vad som ska ändras för att få det att passa. Undrar dock om denna filuren här ska sitta fast i karossen på nått vänster?
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Tur att jag råkade få med svänghjulet och sinterlamellen på kortet..
Jag har absolut ingen aning om hur en koppling är uppbygd men jag antar att det är såhär: svänghjul -> sinterlamell -> tryckplatta.
Om ja, sitter lamellen rätt på svänghjulet eller ska den vändas?
Jag har absolut ingen aning om hur en koppling är uppbygd men jag antar att det är såhär: svänghjul -> sinterlamell -> tryckplatta.
Om ja, sitter lamellen rätt på svänghjulet eller ska den vändas?
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Lamell
Du känner hur lamellen ska vara vänd,den passar inte alls
Om du vänder den fel.
Men kolla så att inte lamellen tar i struten på axeln på lådan
Då får du korta den ca 6 mm, annars kommer lamellen
Ta i
Om du vänder den fel.
Men kolla så att inte lamellen tar i struten på axeln på lådan
Då får du korta den ca 6 mm, annars kommer lamellen
Ta i
gör det idag imorgon är det försent!!
——-------------------------------------
0768299945
Forshaga värmland
Rickie A
——-------------------------------------
0768299945
Forshaga värmland
Rickie A
tack för hjälpen!
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05
Del nummer 4 alltså, är det något mer som behövs för att hålla den rackarn på plats?
och nummer 3, det går att byta ut den mot en vanlig skruv?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05
Del nummer 4 alltså, är det något mer som behövs för att hålla den rackarn på plats?
och nummer 3, det går att byta ut den mot en vanlig skruv?
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Det är 4an du skall ha ja,_2499 wrote:tack för hjälpen!
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05
Del nummer 4 alltså, är det något mer som behövs för att hålla den rackarn på plats?
och nummer 3, det går att byta ut den mot en vanlig skruv?
3an borde gå att byta ut mot en vanlig skruv, men se till att den är i samma stolek, annars kanske det blir drygt glapp i spakstället
På min förra e30 tyckte jag att det va grymt smidigt att lossa nr 3 med clipset som sitter där original
Last edited by Dawe_A on 09 Jan 2011, 11:58, edited 2 times in total.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Det är nr 4 den ska sitta instucken i._2499 wrote:tack för hjälpen!
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05
Del nummer 4 alltså, är det något mer som behövs för att hålla den rackarn på plats?
och nummer 3, det går att byta ut den mot en vanlig skruv?
Jag kör med en M10(lr om det är en M8 ) bult istället för nr 3 på min E30. Tror det är smidigare att lossa på plats, om man nu skulle behöva det, då mitt original satt som berget när jag skulle ha loss länkaget på plats..
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
byt absolut inte nr3 mot en skruv. det är en fin passning på den så att du slipper slidder i hela spakstället. likaså lossar du spakstället med en hand istället för att försöka komma åt med verktyg i ovansidan av kardantunneln den dagen du behöver ta bort det.
köp 2, 7, 10 och 12 oxå.
12 är verkligen det som bestämmer hur sliddrigt det blir.
köp 2, 7, 10 och 12 oxå.
12 är verkligen det som bestämmer hur sliddrigt det blir.
okej chefen, är allergisk mot sladdriga saker...Grefven wrote:byt absolut inte nr3 mot en skruv. det är en fin passning på den så att du slipper slidder i hela spakstället. likaså lossar du spakstället med en hand istället för att försöka komma åt med verktyg i ovansidan av kardantunneln den dagen du behöver ta bort det.
köp 2, 7, 10 och 12 oxå.
12 är verkligen det som bestämmer hur sliddrigt det blir.
2, 7, 10 och 12 skickade du med spakstället
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
_2499 wrote:okej chefen, är allergisk mot sladdriga saker...Grefven wrote:byt absolut inte nr3 mot en skruv. det är en fin passning på den så att du slipper slidder i hela spakstället. likaså lossar du spakstället med en hand istället för att försöka komma åt med verktyg i ovansidan av kardantunneln den dagen du behöver ta bort det.
köp 2, 7, 10 och 12 oxå.
12 är verkligen det som bestämmer hur sliddrigt det blir.
2, 7, 10 och 12 skickade du med spakstället
kolla så de är tajta iaf.
Verkade vara ok när jag kikade på dom.
Planen är ju att få ihop åbäket fortare än kvickt föra att rulla igenom bes (förhoppiningsvis) sen rivas ner igen. Så om det inte skulle vara 100% är det inte hela världen
Planen är ju att få ihop åbäket fortare än kvickt föra att rulla igenom bes (förhoppiningsvis) sen rivas ner igen. Så om det inte skulle vara 100% är det inte hela världen
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Ritade en till adapter eftersom fiddes bög-garage inte skickade med alla delar och sakerna jag beställde ifrån bmw passar fan inte fasen vad allt ska bråka.
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se