jorgen wrote:Varför skulle det kosta 100k till? Går ju att byta till en med vanos o tvärt om. 328 låda, m3 bromsar o bakvagn, sedan är det ju småpill som en ny mapp. Tycker det låter vettigare än att krånga med chassinr
för jag ska givetvis ha helt nya grejor precis som det är nu. skulle väl byta ut mot begagnat??
en diff som är helt nyrenoverad, en maskin som är lika fin som den som är där osv. bromsarna ska vara helt nya osv.
sprut, spolar, härva ca 20k. för de tillåter ju inte original motorstyr,
soppasystem för e85.
och sen kommer ju ~600:- timmen i arbetskostnad. det blir ju 33600:- per vecka den står på firman som gör det.
så 100k blir det snabbt som fasen. d.v.s något jag inte tänker lägga när den ändå kan bli nekad då det är ett kryphål som de vill täppa till.
det som kommer hända nu är att turbo plockas bort, original avgas dit, besiktning och sen återställa med turbo igen. sen får jag se om jag hittar besbil.
det kan ju kosta kosta 500k om man ska resonera så där om man räknar in att man ska en värstingbyggd samtidigt. jag menade att det inte skulle kosta 100k att för att göra de ändringar för att få igenom din motsvarande som den är idag. Du behöver inte byta sprut för du har ju redan ändrat det då det är annan programvara.
jorgen wrote:det kan ju kosta kosta 500k om man ska resonera så där om man räknar in att man ska en värstingbyggd samtidigt. jag menade att det inte skulle kosta 100k att för att göra de ändringar för att få igenom din motsvarande som den är idag. Du behöver inte byta sprut för du har ju redan ändrat det då det är annan programvara.
jag ska väl inte bygga den sämre än vad den är nu? så de delarna jag monterar måste ju vara nya precis som de som sitter där nu. eller ska jag sätta dit 15000 mil gammal diff, bromsar osv
jag fick svar att jag var tvungen att byta till eftermarknadssprut och e85 för att kunna regga en icketurbo motor med turbo.
men slipper jag det så hade jag sparat 20k.
jag trodde att du om någon hade koll på kostnader. det har ju passerat lite bilar i dina ägor. för jag kan visa kvitton på att det jag säger är sant iaf.
det är 9k sedan till kommer en massa små prylar, arbetskostnad + 4k till sfro. kanske kommer upp i 40-50k men samtidigt tror jag nog att du har igen det om du vill sälja. Du har kanske en av landets fräschaste e36 couper som dessutom är överladdad som på grädden på moset skulle vara reggad o laglig= unik
jorgen wrote:jo då jag har hyffstat koll på vad det kostar. Det är en sak om du skulle ha börjat om från början men nu har du ju så mycket som är gjort redan.
det är 9k sedan till kommer en massa små prylar, arbetskostnad + 4k till sfro. kanske kommer upp i 40-50k men samtidigt tror jag nog att du har igen det om du vill sälja. Du har kanske en av landets fräschaste e36 couper som dessutom är överladdad som på grädden på moset skulle vara reggad o laglig= unik
unik hade den kanske blivit. men inte så eftertraktad att man kan motivera att kosta på det de pengarna. man får ju en 335 för samma pengar.
Vad jag har upplevt är att bes. inte ändrar färgkoden i regg.beviset. Besiktat flera gånger med olika färger på bilen men inte ändrats, och polisen bara klagat.
Vad jag vet när man har ändrat färgen är att man ska fylla i det i regg.beviset i övriga änmälningar och skicka in det.