En sån saknar evakueringswastegate för att reglera bort flödet från första turbon in i stora turbon. Det finns prototyper på gång för bruk på bensinmotorer med skönt register men det kommer att dröja innan det är verklighet tror jag.Lindgrennkpg wrote:det finns redan hade ett sånt låg var en ihop byggd hög ska tydligen sitta på nån diesel skåpbil, pick up liknande sakjohankihl wrote:Jag skojade Det är fruktansvärt skrymmande att få plats med något dylikt. Men detta är framtiden. Ser fram mot seriekopplade aggregat med integrerade wastegates och avgashus som sitter ihop från början!Bonje wrote:Fy vilken hämsk gatbil!
Lite synd att man inte själv hinner bygga allt man vill.. Har sedan 1,5 år tillbaka bestämt hur jag ska bygga en M42 med dubbla aggregat i serie.. Så det kommer komma fler fräna installationer framöver
2 st turbos i liten E21.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Vi brukade lämna saker för ytbehandling i sala, dom fixa elpolering, men kommer inte ihåg ved företaget heter.Bäckis wrote:Gustafsson wrote:Fan va fränt,glöm för fasiken inte att filma själva bromsningen sen bara
Jag sneglade lite på grenröret där i bromsrummet,fint svetsat,jag antar att det va Jimmy som har svetsat det?
Stämmer bra. Mitt motto har blivit: gör inget själv som någon VILL göra åt dig skulle haft röret elpolerat men vet ingen som fixar.
Bäckis wrote:Gustafsson wrote:Fan va fränt,glöm för fasiken inte att filma själva bromsningen sen bara
Jag sneglade lite på grenröret där i bromsrummet,fint svetsat,jag antar att det va Jimmy som har svetsat det?
Stämmer bra. Mitt motto har blivit: gör inget själv som någon VILL göra åt dig skulle haft röret elpolerat men vet ingen som fixar.
Har miljösnubbarna jagat i kapp SpritSölve så han inte längre kan pyssla med elpolering?
/Danne
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator
He he, vet inte? Visste inte ens att de haft där? Ring och snacka med Sölve du, ni som är gamla både grannar och kompisarPinto wrote:Bäckis wrote:Gustafsson wrote:Fan va fränt,glöm för fasiken inte att filma själva bromsningen sen bara
Har miljösnubbarna jagat i kapp SpritSölve så han inte längre kan pyssla med elpolering?
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Bmwandreas
- Moderator
Johejdu. Jo ända sedan min käre far var inblandad i verksamheten så har de utfört elpolering, men det är väl typ 20 år sedan de fick påbackning från miljöhåll. Vilket iof inte Sölve brydde sig så mycket i..Bäckis wrote:He he, vet inte? Visste inte ens att de haft där? Ring och snacka med Sölve du, ni som är gamla både grannar och kompisarPinto wrote:Bäckis wrote:
Blev lite liv en gång när de råkade spilla ut 2 kubik syra i golvbrunnen. Slog ut hela bakterieodlingen i reningsverket. Var en notis i detta i AT på den tiden
/Danne
Visst är det ballt med compound, och speciellt med ett sånt där snyggt grenrör Tänkte på gasen så vet jag inte riktigt hur Titan m.fl gör, dom kör ju med en Precision ProMod 91mm snurra och den verkar ju funkaBmwandreas wrote:En motor gillar inte gas under 3500 rpm. Detta system är tuffare
1045whp Supra builder
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator