Bes av bur på gata frågor. + fråga om stag i huvudbågen

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
ToTTeN

Bes av bur på gata frågor. + fråga om stag i huvudbågen

Post by ToTTeN »

Hur är det det gäller med bälte när jag ska regbes min bmw e36 92års modell.

Måste jag ha orginalbälten? Får jag ändra lite i fastsätningen av bältet?

En kompis sa att det räcker med FIA klassade 4p bälten och att man inte behöver orginal (är tveksam till detta)

Hur skall jag lösa detta problem

Image

Får jag
1 borra hål i huvudbågen. stoppa in röret och svetsa?
2 svetsa en mutter och göra en gänga på bältes fästet?
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com
Grefven

Post by Grefven »

jag vet inte alls. men jag skulle TRO att SBP vill att bältesinfästningen ska vara omodifierad och att de hellre ser att bågen inte är lika tight mot b-stolpen.

jag borde inte skrivit något alls här eftersom jag inte vet. men ett tips är att inte modda bältesfästet innan du ringt och frågat sbp på måndag iaf.
salis

Post by salis »

Detta har diskuterats på rejsa.nu, minns dock inte i vilken av alla e36 projekt trådar. Men har för mig att SBP godkände om man enbart bankade in orginalskenan mot b-stolpen/karossen och sätter burröret utanför, dvs du böjer enbart fästet utan att ändra fästpunkterna för det.
ToTTeN

Post by ToTTeN »

salis wrote:Detta har diskuterats på rejsa.nu, minns dock inte i vilken av alla e36 projekt trådar. Men har för mig att SBP godkände om man enbart bankade in orginalskenan mot b-stolpen/karossen och sätter burröret utanför, dvs du böjer enbart fästet utan att ändra fästpunkterna för det.

Det låter ju klockrent!
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com
Post Reply