Skivornas rotation !
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
flera kinakitt har samma belägg som "riktiga" ok. men det finns de som inte har det. och det framgår först när man ska byta dom.Magnaten wrote:Grefven wrote:slits och hålborr är inget för en brukis alls. det är rena brottanvisningar.
folk som handlar borrade big brake kit för stora pengar blir ofta väldigt ledsna när de ser att de får köpa dyra kinabelägg för att det inte finns riktiga till de udda oken och även nya skivor ganska fort.
polaren köpte märkesbelägg till sina K-sport.. men minns inte om det var AP,Alcon eller nåt annat märke.
sen när jag bygger kit brukar jag andvända zimmermanns borrade skivor, dom har funkat bra på dom gatbilarna jag byggt till.
Grefven wrote:flera kinakitt har samma belägg som "riktiga" ok. men det finns de som inte har det. och det framgår först när man ska byta dom.Magnaten wrote:Grefven wrote:slits och hålborr är inget för en brukis alls. det är rena brottanvisningar.
folk som handlar borrade big brake kit för stora pengar blir ofta väldigt ledsna när de ser att de får köpa dyra kinabelägg för att det inte finns riktiga till de udda oken och även nya skivor ganska fort.
polaren köpte märkesbelägg till sina K-sport.. men minns inte om det var AP,Alcon eller nåt annat märke.
sen när jag bygger kit brukar jag andvända zimmermanns borrade skivor, dom har funkat bra på dom gatbilarna jag byggt till.
är man tillräkligt slug så kollar man upp det innan köp..
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
-
haha seriøst?? men hur ofta bromsar du egentligen hårt i drifting då? ær ju mer att man ligger och justerar med bromsarna resten håller du ju stumt!Oduya_Henke wrote:d2 är inga kinaskit ! dom har vunnit nordic drifting serien flera år så det ska va bra skit isånafall![]()
vad kör du själv med för kvalitétsbromsar? grefven vare va??

http://www.gsbildeler.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance-butik.se" onclick="window.open(this.href);return false;
TS-Racing
Alnabru Autolakk
Sabelink Tattoo
http://www.streetperformance-butik.se" onclick="window.open(this.href);return false;
TS-Racing
Alnabru Autolakk
Sabelink Tattoo
Sjöstrand wrote:finns en anledning till att både k-sport och d2 marknadsför sina bromsar med att de har samma klossdimention som alcon ap brembo etc.. För deras egna är inte speciellt bra..
Det är för att hålla ett lågt/attraktivt utpris till kund som de skickar med skitbelägg. Hade priset varit 6k mer så hade folk inte handlat i samma utsträckning.
Vad driftas det vanligtvis med? Jo, nissan 200 s14 eller s15. De har fina 4-kolvsok standard. Likaså skyline har stora as till skivor och fina 4 kolvsok.janka wrote:haha seriøst?? men hur ofta bromsar du egentligen hårt i drifting då? ær ju mer att man ligger och justerar med bromsarna resten håller du ju stumt!Oduya_Henke wrote:d2 är inga kinaskit ! dom har vunnit nordic drifting serien flera år så det ska va bra skit isånafall![]()
vad kör du själv med för kvalitétsbromsar? grefven vare va??
De bromsarna med bra vätska och belägg är inte sämre än d2. Så det är inte av den anlednigen de åker d2 iaf.
-
-