Skivornas rotation !

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

PiLlEvAn

Post by PiLlEvAn »

hålborrade skivor är bara för lättning :!:
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
Grefven

Post by Grefven »

Magnaten wrote:
Grefven wrote:slits och hålborr är inget för en brukis alls. det är rena brottanvisningar.

folk som handlar borrade big brake kit för stora pengar blir ofta väldigt ledsna när de ser att de får köpa dyra kinabelägg för att det inte finns riktiga till de udda oken och även nya skivor ganska fort.

polaren köpte märkesbelägg till sina K-sport.. men minns inte om det var AP,Alcon eller nåt annat märke.

sen när jag bygger kit brukar jag andvända zimmermanns borrade skivor, dom har funkat bra på dom gatbilarna jag byggt till.
flera kinakitt har samma belägg som "riktiga" ok. men det finns de som inte har det. och det framgår först när man ska byta dom.
Magnaten

Post by Magnaten »

Grefven wrote:
Magnaten wrote:
Grefven wrote:slits och hålborr är inget för en brukis alls. det är rena brottanvisningar.

folk som handlar borrade big brake kit för stora pengar blir ofta väldigt ledsna när de ser att de får köpa dyra kinabelägg för att det inte finns riktiga till de udda oken och även nya skivor ganska fort.

polaren köpte märkesbelägg till sina K-sport.. men minns inte om det var AP,Alcon eller nåt annat märke.

sen när jag bygger kit brukar jag andvända zimmermanns borrade skivor, dom har funkat bra på dom gatbilarna jag byggt till.
flera kinakitt har samma belägg som "riktiga" ok. men det finns de som inte har det. och det framgår först när man ska byta dom.

är man tillräkligt slug så kollar man upp det innan köp..
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Grefven

Post by Grefven »

Ja, jag är så slug. Men det är dom som tagit för givet eller inte ens tänkt på det. Och en annan sak jag lärt mig är att internetfirmor sällan vet ett smack själva. De har oxå bara en tumbnailbild på skitet och en engelsk textrad där bilmodell och storlek står.
TreLingon

Post by TreLingon »

Så då är skivorna monterade runt om enligt Herr Pelko´s beskrivning...
Orginal beläggen kommer köras med tills dom är slut...

Såg att Pagir Gula belägg runt om är väldigt rekommenderande och bra...
8000 runt om är ju väldigt lockande....................... :roll: Haha

Den dagen den sorgen...
Grefven

Post by Grefven »

Anledningen att kinabromsar är billiga är just att de skickar med de billigaste tänkbara beläggen.

Tyvärr.
Oduya_Henke

Post by Oduya_Henke »

d2 är inga kinaskit ! dom har vunnit nordic drifting serien flera år så det ska va bra skit isånafall :twisted:

vad kör du själv med för kvalitétsbromsar? grefven vare va?? :P
Grefven

Post by Grefven »

Brembo 4kolvs ok och brembo skivor kör jag.

På en solkörd sommardriftbil funkar det bra med kinagrejorna. Men säger du att d2 beläggen är nåt som är bra så slutar jag diskussionen. Det är långt ifrån bra.
janka

Post by janka »

Oduya_Henke wrote:d2 är inga kinaskit ! dom har vunnit nordic drifting serien flera år så det ska va bra skit isånafall :twisted:

haha seriøst?? men hur ofta bromsar du egentligen hårt i drifting då? ær ju mer att man ligger och justerar med bromsarna resten håller du ju stumt! :wink:
http://www.gsbildeler.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance-butik.se" onclick="window.open(this.href);return false;
TS-Racing
Alnabru Autolakk
Sabelink Tattoo
Sjöstrand

Post by Sjöstrand »

finns en anledning till att både k-sport och d2 marknadsför sina bromsar med att de har samma klossdimention som alcon ap brembo etc.. För deras egna är inte speciellt bra..
E30 projekt turbo

M3 e46 http://www.garaget.org/?car=114023 SÅLD
Grefven

Post by Grefven »

Sjöstrand wrote:finns en anledning till att både k-sport och d2 marknadsför sina bromsar med att de har samma klossdimention som alcon ap brembo etc.. För deras egna är inte speciellt bra..

Det är för att hålla ett lågt/attraktivt utpris till kund som de skickar med skitbelägg. Hade priset varit 6k mer så hade folk inte handlat i samma utsträckning.
Grefven

Post by Grefven »

janka wrote:
Oduya_Henke wrote:d2 är inga kinaskit ! dom har vunnit nordic drifting serien flera år så det ska va bra skit isånafall :twisted:

haha seriøst?? men hur ofta bromsar du egentligen hårt i drifting då? ær ju mer att man ligger och justerar med bromsarna resten håller du ju stumt! :wink:
Vad driftas det vanligtvis med? Jo, nissan 200 s14 eller s15. De har fina 4-kolvsok standard. Likaså skyline har stora as till skivor och fina 4 kolvsok.

De bromsarna med bra vätska och belägg är inte sämre än d2. Så det är inte av den anlednigen de åker d2 iaf.
Oduya_Henke

Post by Oduya_Henke »

jasså det är beläggen ni snackar om! jag kommer då inte köra med originalbelägg ändå så.. jag tror nog inte jag lär märka nån skillnad iaf.. stopp på bilen ska jag nog få med d2 bromsar också :wink:
TreLingon

Post by TreLingon »

Som sagt..Kommer åka med orginal belägg tills dom är slut sedan kommer bra belägg..
Oduya_Henke

Post by Oduya_Henke »

Det gör du rätt i ! Berätta hur dom fungerade sen :)
TreLingon

Post by TreLingon »

Oduya_Henke wrote:Det gör du rätt i ! Berätta hur dom fungerade sen :)
Dom kommer nog fungera bra. Ver 1 av d2 var kass och version 2 bättre.
Version 3 som jag har har jag inte hört nått ont om förutom att orginal beläggen tar fort slut bara..

Så vi får väl hoppas !
Post Reply