Hej jag startar en tråd om SMT6 för att få reda på hur det funkar på denna motorn, för man har ju hört mycket skit om det men för vissa funkar det ju för...
så alla som har testat det får gärna berätta hur det har funkat!
förresten hörde ju att Ludde hade testat det vad tycker du?
kör med det nu! på sommar snik bygget..
smt 6, M5 spridare, mapp sensor. funkar hur bra som helst.
dom som säger att det inte funkar fattar sig nog inte på det riktigt!
ja har tagit bort lmm helt
kan ändra tändningen +- 12 grader
ja har en vanos motor nu, men har även installerat det på en ikke vanos o det funkar där med..
koppla analog deflecton(brun) och analog in(blå) på mapsensor signal
analog out(lila) till styrboxen lmm (ingången)
kan också koppla in mapsensor signal till smt (svart/vit) så den sänker/höjer tändning på ett visst ladd
gul till vevgivarens gula (signal fårn vev) och rosa till styrbox (vev signal ingång)
som sagt ställer du alla inställningar rätt, kopplar rätt så har du ett bra och fungerande piggy back system.
tar typ 2 timmar o få en dra mapp för mig nu.. har gjort ett ett par ggr:)
men du måste ha bredbands lambda annars omöjligt typ
läs instruktonerna 3-4 gåger som kommer du fatta hur det funkar
du måste veta hur alla givare/signaler från bilen ser ut. t ex att lmm signalen pendlar mellan 0-5v för att kunna sälla in det i smt:t sen..
läs instruktionerna där står allt
///Ludde
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
förresten man måste väl använda en lufft temp. sensor (MAF heter den väl) också? om man ska köra utan LMM och map sensor....
Förresten Ludde du är inte sugen på att dela med dig av en map som stämmer ganska bra med din, mest så man kan sitta och leka lite här hemma och lära sig funktioner osv.
okey hur fungerar temp. kompenseringen?
är det en särskild MAP sensor eller har alla det?
jaa jag kommer ju att behöva en MAP sensor iaf så du kan ju pm:a mig vad den kostar eller om du vill skriva det här...
har ungefär samma setup, 38cc spridare och 3bars mapsensor.
Har dock försökt att använda insignal från mapsensor som multiplikator i analog map (grön/gul) och svartvit (tändningsmultiplikatorn)
inte riktigt fått det att lira bra än, inte haft så mkt tid + att motorn går lite skummt (Tändspolarna?)
Vore ju smutt att få bort lmm som ludde
har du en mapp man kan kika på vore det kanon.
det beror väl på vad man kör för trigger givare...
kör man 60-2 borde det väl funka på en M20 också...
bara till att testa ju, ett beggat SMT kostar nästan ingenting....
Körde några repor i lördags, E30 och m50b25 -93,
kul att dra en Z4roadster med 0.5bar iallfall
Fast fick inte ordning på kalibreringen av mapsensor förän häromdagen.
Vid körningen var den visst on/off så det blev en riktig vedbodmappning med avgassmällar och rökmoln *haha
Lite problems med få maprutor utan kalibrering av en 3bars sensor (0-5v).
Jag kalibrerade den mellan 1.6-3volt för de 15 maprutorna i eng temp, och det verkar bli hyfsat bra. (Dos kommandon i windowsprogramvaran)
Tror inte jag vågar mosa på mycket mer utan bättre soppapump.