Grattis till valsegern!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Jag är rädd att detta går åt pipsvängen faktiskt men ska bli intressant att se hur dom klarar det.
Hur skall man finansiera så många ekonomiskt krävande reformer när man lovar skattesänkningar m.m? Iofs så vill kapitalister inte att staten skall äga nått, så att göra Vattenfall, LKAB, m.m privatägt ger ju några miljarder, men blir en brakförlust för staten om 5 år då dessa företag dragit in detta. Dom biter ju sig själva i röven?
Sen, vad är det för nya jobb som kommer skapas? iofs, fler kapitalister, fler företag, fler jobb MEN moderaterna är väldigt för arbetskraft från utlandet så om en man/kvinna från baltikum(stavning?) kan göra jobbet för halva pengen, vem väljer man?
Reinfeldt har väll en städkvinna(kanske är bull från sossarna) från polen hemma som jobbar för 50 spänn timmen, vilken svensk hade gjort de? Ska de bli som i USA där man måste ha flera jobb för att klara sig om man inte är väldigt bra utbildad och har ett bra avlönat jobb?
Som sagt, jag är skeptisk men samtidigt intresserad av vad moderaterna nu kan (för)göra för sverige :D
Hur skall man finansiera så många ekonomiskt krävande reformer när man lovar skattesänkningar m.m? Iofs så vill kapitalister inte att staten skall äga nått, så att göra Vattenfall, LKAB, m.m privatägt ger ju några miljarder, men blir en brakförlust för staten om 5 år då dessa företag dragit in detta. Dom biter ju sig själva i röven?
Sen, vad är det för nya jobb som kommer skapas? iofs, fler kapitalister, fler företag, fler jobb MEN moderaterna är väldigt för arbetskraft från utlandet så om en man/kvinna från baltikum(stavning?) kan göra jobbet för halva pengen, vem väljer man?
Reinfeldt har väll en städkvinna(kanske är bull från sossarna) från polen hemma som jobbar för 50 spänn timmen, vilken svensk hade gjort de? Ska de bli som i USA där man måste ha flera jobb för att klara sig om man inte är väldigt bra utbildad och har ett bra avlönat jobb?
Som sagt, jag är skeptisk men samtidigt intresserad av vad moderaterna nu kan (för)göra för sverige :D
Öh...
Varför diskutera politik här?

Varför diskutera politik här?

http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mattias Sandgren
- CorsaManiac
-
salle wrote:Meningen är NOG (detta vet jag iof inte) inte att det är din mor och liknande drabbade som ska få sämre vilkor (eller högre krav som jag vill ha de till....) Däremot finns det en massa andra som går hemma och kan jobba, kankse inte fullt ut, men som ändå inte gör det.
Yes, jag vet om flera som har s.k kallade whiplash skador och är sjukpensionärer, däremot kan dem köra skoter, snickra hus, skruva i bilar.
Får se hur det blir med karensdagarna, jag tycker personligen att två karensdagar vore bra, då skulle mkt missbrukande försvinna, men typ 5 dagar, no way, då skulle alla gå på jobbet och smitta alla.
7 karens dagar vore perfekt! En kollega som är hemma för "yrsel och svettighet" kanske skulle skulle greppa verktygen istället för att åka omkring med sitt ekskepp och dricka bira.. ALLA som fuskar med bidrag ska ha smisk på stjärten. Alla som kan jobba lite ska ska jobba. Ingen ska ligga hemma och tanka bidrag. Ger man inget ska man inte få något heller.
Jag tror faktiskt att G. Persson egentligen är moderat men spelar sosse för att kamma hem 123 000kr i månaden + fallskärm.
Jag tror faktiskt att G. Persson egentligen är moderat men spelar sosse för att kamma hem 123 000kr i månaden + fallskärm.
mcLaren 570s
- Overcharged
det var det mest vettiga någon har sagtossie wrote:7 karens dagar vore perfekt! En kollega som är hemma för "yrsel och svettighet" kanske skulle skulle greppa verktygen istället för att åka omkring med sitt ekskepp och dricka bira.. ALLA som fuskar med bidrag ska ha smisk på stjärten. Alla som kan jobba lite ska ska jobba. Ingen ska ligga hemma och tanka bidrag. Ger man inget ska man inte få något heller.

Jag vill inte betala för alla lata jävlar som bidrags fuskar iaf! Oj då om det blir nån extra karens dag, kan jag komma ur sängen går jag och jobbar! Håller väll inte med om allt alliansen säger men känns som man slipper känna lite mindre så här:
"Du jobbar för att föda en turk någonstans, får du nått tillbaka.Inte en chans Du sliter ju för fan ryggen av dig och så kommer dom sen och ska ha mer av dig, fy fan
Dom suger ut dom vill ha mer tar ju allt fast du inte ser"
"Du jobbar för att föda en turk någonstans, får du nått tillbaka.Inte en chans Du sliter ju för fan ryggen av dig och så kommer dom sen och ska ha mer av dig, fy fan
Dom suger ut dom vill ha mer tar ju allt fast du inte ser"
M.A.D CarCare Dinitrol Center Östhammar
andreas@madcarcare.se
andreas@madcarcare.se
Nej då med dom rätta paperna är det LÄTT att få igenom saker utan papperna får man det lite svårare med det gårThe_Alchemyst wrote:kan nån förklara hur de tyska/engelska systemet fungear ?
allt jag vet om tyskland är att man får inte ändra bilen orginal utrf ett skit om man inte har de rätta papprena

Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8

-
Vi får hoppas dom fixar det här bra nu så kan vi kanske ta ett steg till åt höger om 4 år! 

M.A.D CarCare Dinitrol Center Östhammar
andreas@madcarcare.se
andreas@madcarcare.se