Grattis till valsegern!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Overcharged
- P.Herrdahl
Sluta... Sverige var så nerkört (av sossarna) i botten sist de borgerliga styrde. Sossarna har gång på gång visat deras brist på konstruktivt aggerande under skandaler. Man är emot utförsäljning av hyresrätter, men säljer gärna sin egen för att tjäna en hacka. Man skär ner på polisen för att sen verkligen SPY galla över deras ineffiktivitet (ringholm) man har ministrar som gång på gång ljuger (danielsson) men med "Fortsatt förtroende" av persson.Hollizini wrote:Ja, vi får hoppas att det inte blir miljoner i statsskulder som det blev förra gången under borgerligt styre, som Persson och Sossarna faktiskt rättade till.
Sen ska vi inte glömma biltullarna där persson i förra valet stod upp och sa att man INTE skulle införa vägtullar. Sen behövde man MP och vips, vallöfte blev ännu en lögn!
Sen har man samhälle där folk inte vill gå ut på kvällarna. Folk slås ner och mördas helt oprovocerat. Skolor läggs ner pga för mycket stök.
Över 80% av de som flyttar från malmö gör det för att de vågar bo kvar!!! Detta är en statistisk undersökning som man inte kan blunda för.
Jag säger inte att de blir bättre med moderater. Men så som sossarna själv skött detta land har de inte gjort ett vidare bra jobb. Kliar sig själva på ryggen och har det alltid bra, medans resten av samhället förfaller bokstavligt talat!
Kul för alla sossar. De vinner inte valet. Persson avgår. Han väntar till efter valet med detta besked. Strategiskt, och mycket fult. Klart han inte orkar driva sossarna till nästa val. Men om sossarna hade vunnit? Vad hade hänt då? Fege fan!
Grattis de blå, gör nått bra av detta nu!
/Henrik
Det enda som suger är ju att det kommer bli upp mot 7 dagars karens osv, kommer från herr fredriks mun själv.
man kommer gå på jobbet fast man är helt jävla sjuk.
A-kassan ska sänkas, vilket är både bra och dåligt, är bra att kunna g på bidrag ibland, men bara nån enstaka månad, inte halv sitt liv som många puckon gör.
inkomstskatten kommer sänkas vilket är bra.
nja jag vet inte, alla partier är skit, röstade ändå rött, vet inte varför.
man kommer gå på jobbet fast man är helt jävla sjuk.
A-kassan ska sänkas, vilket är både bra och dåligt, är bra att kunna g på bidrag ibland, men bara nån enstaka månad, inte halv sitt liv som många puckon gör.
inkomstskatten kommer sänkas vilket är bra.
nja jag vet inte, alla partier är skit, röstade ändå rött, vet inte varför.
Reinfeldt var ju inne på att sysselsätta även sjuka människor. Väldigt få är nog så sjuka att de inte kan jobba ALLS. Nu frågar jag, jag konstaterar inte: Är din mor så sjuk att hon inte kan jobba alls? För om hon kan jobba lite är det kanske bättre, inte bara ekonomiskt, utan även ur social synvinkel. Tror att daddandet med arbetslösa och sjukskrivna gör de drabbade en björntjänst.Zwofurti wrote:tycker synd om tex morsan som är sjukpensionär.
Och du röstade rött utan att ens veta varför? Varför inte blankt isf?
Jobb skapar jobb. Så är det. Och det parti som gör det enklare för företag att anställa på bättre villkor för alla parter är inne på rätt spår tror jag. Tyvärr är 4 år för lite tid för förändring
/Henrik
-
Reinfeldt var ju inne på att sysselsätta även sjuka människor. Väldigt få är nog så sjuka att de inte kan jobba ALLS. Nu frågar jag, jag konstaterar inte: Är din mor så sjuk att hon inte kan jobba alls? För om hon kan jobba lite är det kanske bättre, inte bara ekonomiskt, utan även ur social synvinkel. Tror att daddandet med arbetslösa och sjukskrivna gör de drabbade en björntjänst.salle wrote:Zwofurti wrote:tycker synd om tex morsan som är sjukpensionär.
Jag har jobb under hela sommaren under vintern finns det inga jobb för mig.
Jag har TRE jobb som jag hoppar emellan jag stälelr ständigt nya krav oså o visar trots att jag mår dåligt. så försöker jag har jag feber då är jag hemma för jag vill ju inte smitta ner alla för då stannar ju bygget..
Sänker dom a-kassan ja då måste jag ju få mer pengar någonstasn efter som att cheferna inte anställer folk.
Då blir det ju försäkringskassan då elelr så blir soc då är dte bättre KNAPPast