Mattis E30 touring turbo SÅLD

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Butchermardin

Post by Butchermardin »

Gratulerar Mattis! :)

Har du möjlighet att smälla ihop något litet filmklipp eller så, så tveka inte! Bygger ju själv maskin med liknande setup och då bådar det ju gott att det funkar så bra i din bil! :wink:
Mvh Martin Söderlind
Bonje

Post by Bonje »

Tjohoo... Ännu en räser Beemer i stan! :lol:

Kan tänka mig att det är skoj som fan köra... Är det inte snabbast i stan eller någe sånt här i stan på lördag också, ska du vara med och köra då?
Jag och David ska ut och tuna på hans Volvo 240 16V Tic i kväll, han vile ha lite mera mos till på lördag. (Han har samma turbo som du fast inte BB)

Ja du får gärna städa lite under huven i vinter.. Ser ut som det går slangar och kablar lite kors och tvårs just nu. Men men funktion före finish helt klart!
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
e30

Post by e30 »

mattisE30tk wrote:Nu har släden varit inne och fått sig en fyrhjulsinställning. Nu går han inte så jäkla oroligt på vägen längre..

Och det greppar mycket bättre i röva nu. cambern bak är inte optimal än för raktfram köra,men fick ner han till 2grader tror jag det var. Lite lite rakare än vad det ska va org. Men med tanke på att den är riktigt låg så är nog det ganska ok. Det får duga för i år iaf...

Letar nu som en galning efter typ rallycross slicks eller något liknande.
Ska köra i västerås på lördag, så man vill ju ha lite grepp iaf.

( Så är det nån i trakten som har grepphjul att låna ut eller sälja till lördag, så är det bara att höjta till)

Prata med pontus, han har slicks
Anders Elenius

Post by Anders Elenius »

Tufft me Touring!

AR på avgassidan på PT67an?
Vilken kam kör ni med?
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

0.96 samt Z45
Fido85

Post by Fido85 »

Bmwandreas wrote:0.96 samt Z45

nam nam det låter bra då ni talar sådär :) jag får vänta på mina kammar nu och lägga dit och 67:an :) fint att den är en racer nu :) alltså din bil :) ursäkta att det var lite OT men 8)
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
macke_osse

Post by macke_osse »

mycket fin bil du har :) var lite halt i västerås ? :lol:
When Powerful Enough Just Isn't Powerful Enough! :lol:
Petri.

Post by Petri. »

Grattis,verkar gå fint, jag han bara prova en gång innan jag sålde bilen,oklistrat med start på tvåan 11.5 215 eller 218 kommer inte ihåg riktigt, men nästa sommar ska det åkas M5 E34 Turbo,har börjat skruva igen efter ett uppehåll på ca 6 månader,tröttnade men nu känns det bra igen.

/Petri
Petri.

Post by Petri. »

Skit, råkade skriva i fel tråd,skulle hamna i sidenmarks.
TurboFall

Post by TurboFall »

imorgon så får vi se om det är någe betta i slicksen :D det blir fränt ;)