Bmw*Alex wrote:kollade på fb verkar bara finnas en bennie .. ingen jag känner tyvärr
mvh
kan bero på att han bor i kramfors också det är typ 8 mil till från sundsvall
mvh
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bmw*Alex wrote:kollade på fb verkar bara finnas en bennie .. ingen jag känner tyvärr
mvh
Dawe_A wrote:CrazyVikingsRacing wrote:Du lär ju få åka på söndagnatten för annars kan det bli svårt att hinna hem innan det är tisdag .
Resan kostar ca 650 spänn(dit), flyg till stockholm -> 450kr ca, tar 40min, sen lite över 3 timmar tåg till sundsvall från sthlm för 189kr.
Så.. 4 - 4,5 timmar lär ditresan ta, kanske 5 om man räknar med försena tåg, och tid det tar att ta sig till tågstationen osv.. Hemresan lär ta typ.... 9-10 timmar
Hansa wrote:Kramfors - Karlskrona , då har man att göra minst 11h om man inte kör som ett jävla cp ner! Och även om man gör det så tjänar man inte mer än 40-50min på att ändå!
Sen kanske man lyckas tajma in rusningstrafiken i sthlm på nervägen har man otur så kan det bli att man tappar en timme där också! sen ska man stanna och tanka, pissa, käka,
så räkna med 12h istället så är det realistiskt! =)
Hansa wrote:Det är nog den tråkigaste väg jävel jag har åkt i hela mitt liv Söderhamn - Karlskrona! och jag har åkt på endel vägar =) ! Så jävla fint nu när man bor i Borlänge för då behöver man inte åka den vägen ner te staun!
Bmw*Alex wrote:har du bestämt med säljaren att du ska åka ända till kramfors eller ska ni träffas i sundsvall ?
för de går inga tåg från sundsvall till kramfors
annars kan ja tänka mig att köra dig från sundsvall till kramfors mot soppa pengar har endå inget bättre för mig
mvh
Dawe_A wrote:Bmw*Alex wrote:har du bestämt med säljaren att du ska åka ända till kramfors eller ska ni träffas i sundsvall ?
för de går inga tåg från sundsvall till kramfors
annars kan ja tänka mig att köra dig från sundsvall till kramfors mot soppa pengar har endå inget bättre för mig
mvh
Ska snacka med honom lite senare, skit snällt! Pma mig ditt nummer =)
Dawe_A wrote:pjuh ännu längre att åka
Finns många fina 325 coupé för samma pengar.. Är det någon skillnad på bromsarna mellan 325 och 328?
Om jag skulle köpt mig en 325a så rätta mig om jag har fel, då hade jag behövt byta:
kardan till 328/m3
diff med axlar till 328/m3
Och växellåda från 328/m3
är det detta som skiljer? Hur står dig en orginal e36 325 låda mot en m3/328 låda, finns ZF lådorna på 325orna?
Mvh
Grefven wrote:Dawe_A wrote:pjuh ännu längre att åka
Finns många fina 325 coupé för samma pengar.. Är det någon skillnad på bromsarna mellan 325 och 328?
Om jag skulle köpt mig en 325a så rätta mig om jag har fel, då hade jag behövt byta:
kardan till 328/m3
diff med axlar till 328/m3
Och växellåda från 328/m3
är det detta som skiljer? Hur står dig en orginal e36 325 låda mot en m3/328 låda, finns ZF lådorna på 325orna?
Mvh
bakbromsarna är ventilerade på 328. det är dom inte på 325. dock passar 328 oket och skivan rakt på. och skivan är gissningsvid det första du byter ändå när man köper begagnad bil. oken e typ halvgratis på skroten och inte så förbannat dyra nya heller.
jag åker dock solida 325 skivor bak.
diffen och axlarna är samma på 325 och 328. dock har 325 3:15 i utvxl och 328 har 2,93. . det är bara m3 3,2 som har större grejor. 210 diff och grövre axlar.
lådan är sopor på 325. du får köpa 328/m3 låda och kardan.
så det är bara att överväga för och nackdelar.
jag hade letat upp en skitfin 328. om jag hade haft en motor vid sidan av som du. när jag valde turken så var det för att jag inte skulle röra maskin eller sprut. jag hade dock inte åkt 200mil om det inte varit en svensksåld fåägarbil på 8-10k mil och fläckfritt skick. jag får intrycket att det är som vilken 328 som helst.