Toyota Supra, 1045whp och 1172wnm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Har uppdaterat spec listan så nu är den 100% korrekt tror jag
Block
2JZ-GTE 6-cylindrigt toppdeckat block med standard vevaxel och 3.0 liters slagvolym, stressborrat till första överdimension
CP kolvar med 8.5:1 kompförhållande
Carrillo H-profil vevstakar
ARP pinnbult till topp och ramlageröverfall
Clevite77 ram och vevlager i standard dimension
Boost Logic modifierad oljepump
Titan Motorsports SFI spec 16.1 svänghjulsdämpare
Standard svänghjul
Kamremsspännare i billet stål
Standard toppackning
Ombyggt oljekylningssystem gjort MW Racing
Hela vevpartiet är viktat och balanserat
Topplock
Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
Titan Motorsports ställbara kamdrev
Greddy kamrem
Brian Crower ventilbrickor i titan
Brian Crower dubbla ventilfjädrar
Ferrea ventiltätningar
Ombyggd vevhusventilation gjord av MW Racing
Standard ventiler och kanaler
Bränsle
1680cc Bosch spridare
Boost Logic fuelrail
Weldon A2040 bränsletrycksregulator
Weldon 2345-A bränslepump
Weldon bränslepumps styrning
-AN10 matning till dubbla -AN8 vid fuelrailen
-AN10 bränsleretur
Aeromotive 10 micron bränslefilter
Tändning
HKS DLI II tändförstärkare
NGK BKR8EIX tändstift
Standard tändspolar
Transmission
ACT tryckplatta med HPF Feramic 6-puckad lamell med ofjädrat nav
AAP spakställs bussningar i aluminium
Standard Getrag V160 (233) växellåda
Driveshaft Shop chromoly kardan
Avgas/Insug
Modifierat XS Power (fullrace) grenrör med uttag för dubbla Tial V44 wastegates och T6 fläns
Airwerks ST80 turbo med 1.10 a/r
2st Tial V44 wastegate med screampipe
Tial BV50 dumpventil
3' aluminium tryckrör
Standard insug med modifierat spjällhus
MW Racing modifierad Boost Logic downpipe, från 5' till 4'
Boost Logic 4' midpipe och catback
Kylning
Autobahn88 intercooler
PWR 53mm vattenkylare med dubbla 10' fläktar
Powerhouse Racing kylluftriktare
Titan Motorsports övre kylarrör
TwinsTurbo Motorsport termostathusvridare
44-raders Setrab oljekylare
Elektronik
AEM v.1 P'n'P motorstyrning
5 bars mapsensor
Specialgjord kabelhärva till motorn gjort av MW Racing
Specialgjort elsystem i motorutrymmet gjort av MW Racing, all synlig el flyttad eller borttagen
AEM Uego bredbandslambda
STRI CS 52mm P/H&W 3bars laddtrycks mätare
STRI CS 52mm P/H&W avgastemp mätare
TRD 10.000RPM varvräknare
TRD 320KM/H hastighetsmätare
Chassi/Bromsar
Cusco Zero-2 coilovers
TRD motor och växellådsfäste
Ombyggt bromssystem gjort av MW Racing, borttagen ABS, euro-spec bromsskivor och ok
Exteriör
RMM vinge med kolfiber vingplan
RMM modifierad frontläpp
98ans facelift lyktor bak samt blinkers
Seibon (top secret) kolfiber huv
Block
2JZ-GTE 6-cylindrigt toppdeckat block med standard vevaxel och 3.0 liters slagvolym, stressborrat till första överdimension
CP kolvar med 8.5:1 kompförhållande
Carrillo H-profil vevstakar
ARP pinnbult till topp och ramlageröverfall
Clevite77 ram och vevlager i standard dimension
Boost Logic modifierad oljepump
Titan Motorsports SFI spec 16.1 svänghjulsdämpare
Standard svänghjul
Kamremsspännare i billet stål
Standard toppackning
Ombyggt oljekylningssystem gjort MW Racing
Hela vevpartiet är viktat och balanserat
Topplock
Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
Titan Motorsports ställbara kamdrev
Greddy kamrem
Brian Crower ventilbrickor i titan
Brian Crower dubbla ventilfjädrar
Ferrea ventiltätningar
Ombyggd vevhusventilation gjord av MW Racing
Standard ventiler och kanaler
Bränsle
1680cc Bosch spridare
Boost Logic fuelrail
Weldon A2040 bränsletrycksregulator
Weldon 2345-A bränslepump
Weldon bränslepumps styrning
-AN10 matning till dubbla -AN8 vid fuelrailen
-AN10 bränsleretur
Aeromotive 10 micron bränslefilter
Tändning
HKS DLI II tändförstärkare
NGK BKR8EIX tändstift
Standard tändspolar
Transmission
ACT tryckplatta med HPF Feramic 6-puckad lamell med ofjädrat nav
AAP spakställs bussningar i aluminium
Standard Getrag V160 (233) växellåda
Driveshaft Shop chromoly kardan
Avgas/Insug
Modifierat XS Power (fullrace) grenrör med uttag för dubbla Tial V44 wastegates och T6 fläns
Airwerks ST80 turbo med 1.10 a/r
2st Tial V44 wastegate med screampipe
Tial BV50 dumpventil
3' aluminium tryckrör
Standard insug med modifierat spjällhus
MW Racing modifierad Boost Logic downpipe, från 5' till 4'
Boost Logic 4' midpipe och catback
Kylning
Autobahn88 intercooler
PWR 53mm vattenkylare med dubbla 10' fläktar
Powerhouse Racing kylluftriktare
Titan Motorsports övre kylarrör
TwinsTurbo Motorsport termostathusvridare
44-raders Setrab oljekylare
Elektronik
AEM v.1 P'n'P motorstyrning
5 bars mapsensor
Specialgjord kabelhärva till motorn gjort av MW Racing
Specialgjort elsystem i motorutrymmet gjort av MW Racing, all synlig el flyttad eller borttagen
AEM Uego bredbandslambda
STRI CS 52mm P/H&W 3bars laddtrycks mätare
STRI CS 52mm P/H&W avgastemp mätare
TRD 10.000RPM varvräknare
TRD 320KM/H hastighetsmätare
Chassi/Bromsar
Cusco Zero-2 coilovers
TRD motor och växellådsfäste
Ombyggt bromssystem gjort av MW Racing, borttagen ABS, euro-spec bromsskivor och ok
Exteriör
RMM vinge med kolfiber vingplan
RMM modifierad frontläpp
98ans facelift lyktor bak samt blinkers
Seibon (top secret) kolfiber huv
1045Rwhp sommaren 2012.
ska bli intressnat att se, när jag prata med killen som porta min topp sa han att dessa motorer är fruktansvärt optimerade org.RWHP wrote:Bara lite sot Ja den nya toppen vill nog förbättra flödet en del
Kan du inte se till att det flödas med org mot portad topp?
Edit. jag hade fattat fel, det var skyline toppar som skulle vara bra flöde i orginal.
Last edited by FoX on 08 Apr 2011, 06:15, edited 1 time in total.
Det skulle jag inte påstå när man sett enFoX wrote:ska bli intressnat att se, när jag prata med killen som porta min topp sa han att dessa motorer är fruktansvärt optimerade org.RWHP wrote:Bara lite sot Ja den nya toppen vill nog förbättra flödet en del
Kan du inte se till att det flödas med org mot portad topp?
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Info om nya toppen då
- Samma kammar som innan, Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
- Crower ventilbrickor i titan
- Crower ventilfjädrar
- Cometic viton ventiltätningar
- "Street" portning och polering av kanalerna
- Kör i lösningsmedel för att ta bort all skit
- Isär monterad och kollad efter sprickor med färgämne
- Ventilerna lätt putsade i sätes delen
- 3-vinkels sätesjobb
- Testade ventilfjädrar för rätt tryck
- Packningsytan slipad till RA ~5-10
- Vakum testad
- Samma kammar som innan, Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
- Crower ventilbrickor i titan
- Crower ventilfjädrar
- Cometic viton ventiltätningar
- "Street" portning och polering av kanalerna
- Kör i lösningsmedel för att ta bort all skit
- Isär monterad och kollad efter sprickor med färgämne
- Ventilerna lätt putsade i sätes delen
- 3-vinkels sätesjobb
- Testade ventilfjädrar för rätt tryck
- Packningsytan slipad till RA ~5-10
- Vakum testad
Last edited by RWHP on 10 Mar 2011, 19:27, edited 1 time in total.
1045whp Supra builder